מלאכים בכפר סבא : לאחר חודשי תכנון, השקעה ותשומת לב רבה, נערכה חגיגת בר מצווה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

מלאכים בכפר סבא : לאחר חודשים רבים של תכנון, השקעה ותשומת לב רבה, נערכה אתמול חגיגת בר מצווה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

את חגיגת הבר מצווה ל-20 ילדים מכפר סבא, יזמו רבני חב”ד בכפר סבא, הרב יואל ימיני והרב יעקב מזרחי
רעיית ראש העיר, מיטל סער, פרשה חסותה על האירוע וארגנה את היום המיוחד באופן מופתי, כולל ארוחת ערב מפוארת במסעדת אחלה בעיר, בבעלות יואב אדוארד.
אדוארד, אחד האנשים הצנועים והענווים ביקום, ריגש עד דמעות את הנוכחים, כשסיפר שלא חגג בר מצווה בילדותו עקב המצב שלא איפשר זאת. אדוארד אמר גם כי מבחינתו, חגיגת בר המצווה הזו היא עבורו גם כתיקון לחסך.
אדוארד הפליג בשבחים לרעיית ראש העיר וסיפר “לפני כארבעים או חמישים יום הגיעה אלי הגברת, לא הכרתי אותה כלל ואמרה ‘אני עורכת בר מצווה לילדים ואני צריכה את עזרתך’. אמרתי לה מיד ‘אני איתך במה שאת צריכה’.
וכך היה.
ארוחת הערב לילדי בר המצווה, לאורחיהם ולתורמים הנדיבים, הייתה מהמפוארות והמושקעות, כולל מנות ראשונות ועיקריות, סלטים ובר מתוקים. השרות של המלצרים והמלצריות היה גם הוא לעילא כמו תמיד.
מרגש היה עד מאוד, לראות ולשמוע עם סיום הארוע, את דברי התודה הכנים שבאו מהלב, מהילדים ובני משפחותיהם שניגשו ללחוץ יד ולחבק את רעיית ראש העיר, שהתרגשה אף היא מאוד
הארוע במעמד ראש העיר כפר סבא, מאיר אהרוני נשיא ארגוני המתנדבים ועוד
תודות רבות מאוד מגיע לתורמים הבאים
נתחיל עם הרב יואל ימיני, איש החסדים והצדקה הפועל זה כבר כמה עשורים למען הקהילה הנזקקת
הרב ששון טרבלסי, שאף הוא ריגש כשסיפר שלא חגג בר מצווה בילדותו
מסעדת “אחלה”, יואב אדוארד על תרומה מופלאה
ארט יודאיקה
“המפתיע” חיים & אלי
“זמן שעונים” באמצעות דני חן, תרמו שעון יוקרתי ויפהפה בשווי 670 שקלים לכל חתן בר מצווה
גיא פופ מהבונבון תרם הבלונים היפים באירוע
“חגור” באמצעות אבי גמליאל
גרפיקה ותיאומים חיה ימיני
בנוסף הוענק שי ראש העיר: ספר תהילים מהודר הכולל הקדשה לכל נער בר מצווה
שיהיה במזל טוב לכל חתני בר המצווה ויישר כח בענק לכל התורמים עם הלב הענק, השם יברך אתכם פי כמה ❤️

מאיר אהרוני, נשיא ארגוני המתנדבים "כיו"ר מועצת ארגוני המתנדבים, מזדמן לי להיפגש עם ראשי ארגונים רבים ולבקר עמותות רבות הפועלות בעיר. בכפר סבא קיימים יותר ממאה ארגונים ואלפי מתנדבים העושים רבות למען הקהילה. כשאני נוכח לדעת מה עושה עמותת אשל בכפר ומה עושים הרב יואל ימיני וצוות המתנדבים והתורמים שלו – אני יוצא נפעם.

"המבצע המיוחד הזה של חגיגת בר מצווה ל-20 נערים, התחיל הבוקר במפגש בהיכל התרבות ובברכת ראש העיר, המשיך בנסיעה לכותל המערבי (בשני אוטובוסים הכוללים בני משפחה), בטקס הנחת תפילין ועלייה לתורה, באירוח כיד המלך בירושלים, ומסתיים כאן בארוחה מכובדת במסעדת אחלה ובקבלת מתנות מעיריית כפר סבא ומתורמים.

פרויקט בר המצווה הוא רק אחד מהמבצעים המרשימים של הרב ימיני וצוותו. בליל הסדר הוזמנו יותר ממאה איש לערוך סדר כהלכתו – והכול ללא תשלום כלשהו מהמשתתפים. בראש השנה נערך אירוע דומה. יש עצה למתנדבים ולתורמים האומרת: "אם אינך יכול להאכיל 100 איש – האכל אחד!"  על הרב ימיני ניתן לומר: "אם אינך מסתפק בהאכלת אדם אחד – האכל מאה!" וזה מה שעושה העמותה שלו "אשל בכפר" בבית התבשיל, יחד עם יד ימינו הרב יעקב מזרחי. כל יום מוזמנים כמאה איש לארוחה חמה ללא תשלום! ולא הזכרתי את מאות משלוחי המזון לקראת החגים, משלוחי בגדים, מעילים ושמיכות, סיוע לפליטי אוקראינה, חלוקה של ירקות ללא תשלום, ומבצעים גדולים בחג החנוכה, פסח וט"ו בשבט. אני גאה בעיר שלנו כפר סבא שזכתה במקום הראשון בשביעות רצון התושבים. אני גאה באלפי המתנדבים שלנו שעושים כה רבות למען אחרים, ואני גאה בך, הרב ימיני, שאתה מצליח להפעיל פרויקטים רבים וגדולים הכרוכים בגיוס כספים משמעותי – והכול למען נזקקים אהובים! כאן המקום לשבח את רעיית ראש העיר, מיטל סער, שפרסה את חסותה על מבצע הבר מצווה הגדול הזה וסייעה רבות להצלחתו. מה שאתם, התורמים והמתנדבים עושים – זו צדקה וגמילות חסדים. וכבר נאמר במסכת תוספתא: "צדקה וגמילות חסדים שקולות כנגד כל המצוות שבתורה". לסיום, ערכו של אדם נמדד במה שהוא מסוגל לתת, ולא במה שהוא יכול לקחת. ואתם, הרב ימיני, נותנים כל הזמן. יישר כוח! מזל טוב לכל חוגגי הבר-מצווה היקרים העוברים היום מילדות לבגרות!".

מאת: אירית מרק