ח”כ פרופ’ אלון טל מכחול לבן, ערך הבוקר סיור בכפר סבא

ח”כ פרופ’ אלון טל מכחול לבן, המומחה הסביבתי מספר אחת בישראל ויו”ר ועדת המשנה להשפעת הסביבה והאקלים על בריאות הציבור, ערך הבוקר סיור בכפר סבא.

ח”כ טל הוזמן על ידי ראש מטה כחול לבן בעיר – דן בן יהודה ונחשף לבעיות סביבתיות על ידי חברת המועצה ונציגת השכונות הירוקות עו”ד עדי לוי סקופ, הפעילים החברתיים שרון אורן אברהמי, שאול אייל ואושרה ולדמן.

בסיור הוצגו בעיית מפעל בראון ומפגע הריח, הקמת הדפו -מוסך הרכבות סמוך לבתי מגורים, תמ”ל 1088 שכונת המוביל, שריפות הזבל בשטחים הסמוכים ועוד.

ח”כ טל, אשר הגיע לסיור ברכבת ולא ברכב אשר הוקצה לו במסגרת תפקידו ולאחר שלמד את הסוגיות שעל סדר היום, יזום דיונים ופניות לגורמים הרלוונטיים לצורך טיפול בנושאים.

בחודש הבא יתקיים כנס סביבתי בכפר סבא, בו ישמח ח”כ טל לשמוע את התושבים/ות בעיר ולהשמיע את משנתו הסביבתית.

ח”כ טל: “באופן היסטורי כפר סבא תמיד נחשבה לעיר המובילה בתחום הקיימות בישראל . זה לא קרה מעצמו. כעת יש לנו אתגר משותף: כפר סבא הופכת לישוב גדול – אם נרצה או לא נרצה. אז קודם כל, יש להסיר את שלל המפגעים ומקורות הזיהום שקיימים או להבטיח שיקיימו רמה גבוה של ביצועיים סביבתיים כמקובל במרחב עירוני צפוף. ובמקביל, יש להבטיח שכל פיתוח עתידי ייקח בחשבון את איכות החיים של התושבים. למשל אותו דיפו אותו מוסך לרכבות חייב להיבדק מחדש כדי לבחון חלופות הגיוניות יותר, כמו גם כחלופה תת קרקעית”.