אוה שרף בת ה-92, דיירת במגדלי הים התיכון בכפר סבא מציגה בימים אלו תערוכת ציורים "חולמת בימי הקורונה" בדיור מוגן

אוה שרף בת ה-92, דיירת במגדלי הים התיכון בכפר סבא מציגה בימים אלו תערוכת ציורים "חולמת בימי הקורונה" בדיור מוגן, מספרת על אהבתה העמוקה לציור, על הדרך שעברה ועל רפרטואר הציורים שיצרה בשנתיים האחרונות.

צילום אילה רז

אוה נולדה בברלין בשנת 1930, ולאחר עליית הנאצים לשלטון בגרמניה עברה עם משפחתה לאי קטן ליד המבורג. משם נדדו למנצ'סטר שבאנגליה, חודשים ספורים לפני שפרצה מלחמת העולם השנייה- "במנצ'סטר למדתי בקולג' לאומנות ורכשתי את היסודות האקדמיים לציור. אחרי זה עברתי עם משפחתי ללונדון ושם המשכתי את הלימודים" היא מספרת. בהמשך למדה גם עיצוב גרפי, בעצת הוריה, כדי שתוכל להתפרנס. במהלך לימודים אלו הכירה את בעלה, ויחד איתו עלתה לישראל. 

במשך 22 שנה לימדה אוה ציור לקשישים במרכז קהילתי ברמת-גן, ולימדה אותם איך להתבונן בסביבתם ולהביע זאת באמצעות ציור. לאורך כל הזמן המשיכה לצייר וליצור גם בעצמה. אוה מציירת בעיקר בצבעי שמן ואינה נוהגת להכין סקיצות מוקדמות אלא מציירת שלב אחר שלב את התמונה שבדמיונה- "בעבר היה לי סטודיו בגבעתיים בו הייתי מציירת ציורי ענק. הציורים שציירתי בדיור המוגן בתקופת הקורונה הם קטנים יותר". 

"ציירתי כל החיים שלי ואני ממשיכה לעשות זאת בשביל האווירה והנפש שלי" שיתפה אוה. בתקופת הקורונה, כשכל העולם היה מסוגר בביתו בשל המגפה שהתפשטה, היא ניצלה הזדמנות זו להמשיך ולצייר ללא הרף, ודרך יצירותיה הביעה את אשר על ליבה. באותה העת עברה מציור פיגורטיבי לציור סוריאליסיטי כאשר היכולת לדמות עולם של חלומות הקלו עליה והניבו יבול מרשים של ציורים המהווים בסיס לתערוכתה המוצגת בימים אלו במגדלי הים התיכון בכפר סבא.

ציפי דראל, מנהלת התרבות במגדלי הים התיכון בכפר סבא: "התרגשות רבה וכבוד רב עוברים בי עם הזכות לפתוח לאוה שרף הדיירת הותיקה שלנו תערוכת יחיד. לאוה עבר עשיר של אמנית. לפני מספר שנים ערכנו לה תערוכה ולפני 3 שנים היא לקחה חלק בביאנלה גולד הרשתי שנערך בבית בגני תקווה והביאה כבוד גדול לבית שלנו. התערוכה הפעם מרגשת במיוחד משום העבודות החדשות שאוה יצרה בכישרון רב בימי הקורונה עם הבידודים והסגרים. בזכות כישרונה ויכולת הדמיון ותרגומם לציורים, צלחה אוה תקופה מורכבת זו והנה עכשיו כולנו יוצאים נשכרים ונהנים מתערוכת יצירותיה. מאחלת לך אוה עוד שנים רבות של יצירה בבריאות וצלילות דעת". 

1