בנייה קלה

בנייה קלה היא ביטוי שניתן לבנייה הנשענת על שימוש בחומרים צפופים פחות מאלה המשמשים בשיטות בנייה מסורתיות.

מהי בנייה קלה?

בנייה קלה היא ביטוי שניתן לבנייה הנשענת על שימוש בחומרים צפופים פחות מאלה המשמשים בשיטות בנייה מסורתיות.

מה היתרונות של בנייה קלה?

בהשוואה לבנייה מסורתית שהיא כבדה ויקרה, בנייה קלה מציעה יתרונות רבים. החומרים זולים יותר, מה שמקל על הובלה והתקנה. חומרים קלים מאפשרים לבנות בניינים מהר יותר ובקלות רבה יותר. בנוסף, הם דורשים פחות אנרגיה לייצור והם בטוחים יותר משיטות בנייה מסורתיות.

הבנייה הקלה היא טכניקת בנייה חדשה שיש לה יתרונות רבים על פני טכניקות בנייה כבדות קונבנציונליות. סוג בנייה זה זול יותר, קל יותר להובלה והתקנה, מהיר יותר לבנייה עם פחות דרישות אנרגיה, בטוח יותר משיטות קונבנציונליות במקרה של רעידת אדמה או אסון אחר שירעיד בניין נמרץ המנער אותו ממקומו.

הבנייה הקלה מציעה יתרונות רבים ולרוב היא זולה יותר, מהירה יותר, פחות בזבזנית ואפילו חזקה יותר מאלטרנטיבות מסורתיות. לסוג בנייה זה שימושים רבים: ניתן להשתמש בו לרבי קומות, גשרים או אפילו במקומות ספורט. השימוש בחומרים קלים בבנייה תורם לכמות האנרגיה המגולמת המשמשת בתהליך. מחקר של אוניברסיטת אורגון הראה ששימוש בחומרים קלים בבנייה יכול להפחית את צריכת האנרגיה.

האם הבנייה הקלה ידידותית לסביבה?

בנייה קלה היא בעלות נמוכה וידידותית לסביבה, אך ייתכן שהיא לא האפשרות הטובה ביותר עבור כל הפרויקטים.

טכניקות בנייה קלות קיימות מאז שנות ה-30. הפופולרית ביותר היא מערכת שנקראת מסגרת בלון, אשר תוכננה במקור לבנות מחדש בניינים באירופה שלאחר המלחמה בצורה חסכונית. בנייה קלה היא כבר מזמן טכניקה נפוצה למבנים עם גגות וקירות בד, כמו יורטות או קוטג'ים עם סכך. בשנים האחרונות יושמו שיטות קלות משקל גם בפרויקטים גדולים של בנייה מסחרית. מבנים אלה זולים יותר מכיוון שהם משתמשים בפחות חומר. המשמעות היא שעלות חומרי הגלם מופחתת עבור בונים

 מהו מקפיא תעשייתי?

מקפיא תעשייתי הוא מקפיא גדול המשמש לאחסון בכמויות גדולות של מזון, תרופות ומוצרים אחרים בטמפרטורות נמוכות. המקפיא התעשייתי הוא בדרך כלל מקביל מסחרי למקפיאים למגורים. מקפיאים אלו הם בדרך כלל גדולים יותר ממקפיא למגורים ויש להם דרישות הספק גבוהות יותר. מפעלים לעיבוד מזון משתמשים בהם לאחסון לטווח ארוך של פריטים מתכלים כגון בשר, עופות ודגים.

מקפיאים תעשייתיים יכולים להיות מופעלים באמצעות גז או חשמל. יחידות המונעות בגז דורשות קווי גז טבעי או מיכלי פרופאן כדי לספק דלק, בעוד שיחידות מונעות חשמליות מתחברות לשקעי חשמל ביתיים סטנדרטיים בעת הצורך. מקפיאים תעשייתיים הם בדרך כלל יקרים יותר בשל העלות הראשונית הגבוהה יותר של הרכישה ועלויות ההתקנה הקשורות למקור החשמל של היחידה.

ישנם סוגים שונים של מקפיאים תעשייתיים. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר הם מקפיאים לחזה, מקפיאים זקופים ומקפיאים. מקפיאים לחזה הם הפופולריים ביותר בשל נגישותם לטעינה ופריקה.