סקר גז קרקע 

סקרי גז קרקע נערכים כדי לנטר את רמות הפחמן הדו חמצני והמתאן. ניתן לעשות זאת כדי לפקח על בריאות הקרקע ולזהות דליפות כלשהן, שכן גזים אלו הם תוצר לוואי של פירוק- כל הפרטים בכתבה הבאה. 

מהו סקר גז קרקע?

סקר גז קרקע הוא שלב חשוב ביותר בתהליך הבנייה של כל מבנה. זהו מדד חשוב הכולל ניתוח קרקע לשחרור גזים רעילים. סקר גז הקרקע עוזר לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לבעיה. אם קיימים גזים רעילים בקרקע, תהליך בניית המבנה יופסק עד שיימצא פתרון לתיקון הבעיה. הסקר מחפש גם מתאן, מימן גופרתי וגזי פחמן דו חמצני – כולם חומרים רעילים. זו הסיבה שכל כך חשוב שהסקרים האלה ייעשו לפני תחילת הבנייה של כל מבנה או אתר חדש.

תהליך ביצוע סקר גז הקרקע מתחיל באיסוף דגימות מקטעים בקרקע העליונה ובתת הקרקע. ניתן לעשות זאת באמצעות ליבות או מקמחים, בהתאם לעומק בו נאספים הגזים הנדרשים. לאחר מכן נאספות דגימות בעומקים שונים כדי לכסות שטח רחב יותר לניתוח. לאחר מכן, הדגימות נשלחות למעבדות לבדיקה, שם מומחים מודדים את הריכוזים של תרכובות אורגניות שונות – כמו אצטילן, בנזן, אתאן, מתאן ופנטאן – על מנת לקבוע אם כדאי מבחינה מסחרית להפיק נפט או גז מאזורים מסוימים.

סקרים יכולים לספק תובנה לגבי השטח וניתן לזהות טכניקות או פתרונות הפחתה מתאימות בשלב מוקדם, לפני התחלת הבנייה והבטיחות נפגעת. בנוסף, ניתן להשתמש בסקרי גז קרקע גם לאיתור נזילות גז טבעי בצנרת. לדוגמה, אם יש דליפה בקו ביוב, הדבר יפיק מתאן שאינו קיים בדרך כלל בקרקע ויזוהה באמצעות סקר גז קרקע.

אילו יתרונות יש לסקר?

ישנם יתרונות רבים הקשורים לביצוע סקר מסוג זה, לרבות: ניטור סיכוני בטיחות ובריאות; זיהוי תנאים לא בטוחים; מיקום מדויק של הדליפות; איתור מרבצים של פחמימנים נפט או חומרים מזיקים אחרים; הערכת רמת הזיהום באתרים שלאחר אסון (כלומר, על ידי הוריקן או

סקר גזי קרקע הוא מחקר של הגזים המופיעים באופן טבעי בקרקע. זה יכול לספק תובנה לגבי מה שקורה מתחת לאדמה ומה עלול להוות סיכון עתידי.

ישנם יתרונות רבים לסוג זה של מחקר, כולל:

 

  • הערכת בטיחות מבנים.

 

  • איתור דליפות גז בצנרת תת קרקעית או במיכלי אגירה – ניטור תהליכי פירוק באתרי הטמנה.

 מה היתרונות של עבודות גבס?

 

גבס  הוא חומר מרוכב העשוי ממלט, חול ומים. זה יכול לשמש כחומר מילוי, קלסר או טיוח והוא אחד החומרים הזולים והנפוצים ביותר. גבס ניתן לגוון בקלות לצבעים שונים או להשאיר לבן. הוא מתייבש ליצירת משטח חלק שקל לניקוי.

הנה מספר יתרונות של עבודות גבס:

  • לגבס עלות התקנה נמוכה מאוד
  • קל להתקנה
  • תכונות בידוד טובות
  • צריך פחות תחזוקה מחומרי בניין אחרים
  • קל משקל מה שהופך אותו לנייד בקלות.

גבס הוא חומר בניין המורכב מחומר לא קשיח, ניתן ליציקה, ולרוב על בסיס סיד. הוא משמש להגנה וקישוט של קירות עם מברשת או גבס המחוברים לקיר.

freepik