לראשונה בישראל – עיריית כפר סבא מקדמת הקמת קהילת דור שני לשורדי שואה
״העיר כפר סבא היא פורצת דרך בכל הקשור בטיפול ברווחת שורדי השואה ומיצוי זכויותיהם, ובעיקר בשימור ותיעוד זיכרון השואה בקרב הדורות הבאים”, מסר יו”ר מינהלת אזרחים ותיקים ויו”ר הוועדה העירונית לשורדי שואה, חבר מועצת העיר אברהם (ממה) שיינפיין
עיריית כפר סבא תהיה העיר הראשונה בישראל להקים מסגרת עירונית חדשה – קהילת דור שני לשורדי שואה – וזאת כהמשך ישיר להקמת מוזאון שורדי שואה וירטואלי – מיזם ייחודי וראשון מסוגו בישראל, הפועל במסגרת עירונית ושהוקם בכפר סבא. הקהילה החדשה, המגובשת בימים אלה, תוקם באמצעות הוועדה העירונית לשורדי שואה ומינהלת אזרחים ותיקים.
“זיכרון השואה חייב להישמר, זהו הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב, עוד כמה שנים כבר לא יהיו בינינו שורדי שואה וחובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם, זיכרונם וגבורתם.” אמר יו”ר מינהלת אזרחים ותיקים ויו”ר הוועדה העירונית לשורדי השואה, חבר המועצה אברהם (ממה) שיינפיין*. “גל האנטישמיות שפוקד את העולם מחייב אותנו להזכיר ולא לשכוח גם בימים אלו את זיכרונם, ולכן זה חשוב ומרגש שבאמצעות קהילת הדור השני לשורדי השואה שהקמנו בעיר, גם זכרם של השורדים, ההורים שלהם, יישמר, וגם לא נשכח את רווחתם של בני הדור השני, שחי בצל סיפורי הזוועה והגבורה של הוריהם”.
“רבים מאיתנו גדלו בצל השתיקה ולצד הדממה” משתפים נציגים של הדור השני. “אחרים, גדלו לצד סיפורי ההורים, אשר חוו את השואה ומראותיה. לבני הדור השני השפעת זיכרון השואה ניכרת במידה זו או אחרת ואף זכתה להתייחסות במחקרים רבים. הגיע העת לשבור את ‘קשר השתיקה’ ופשוט לדבר, להקשיב ובעיקר להיות ביחד”.
“אני מודה לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, על תמיכתו במיזם חשוב זה, שכאמור, הינו ייחודי מסוגו הפועל תחת מטרייה עירונית, וכן לאורית בראון מנהלת מינהלת אזרחים ותיקים, המרכזת את הנושא, ולחברי ועדת שורדי השואה העירונית על עזרתם ותמיכתם”. מוסיף שיינפיין.
*ראש העיר כפר סבא, רפי סער*: “מוטלת עלינו החובה לזכור ולעולם לא לשכוח, ולתמוך כל העת בשורדי השואה ובני הדור השני שחיים בקרבנו. השפעת הטראומה של זוועות השואה שחוו השורדות והשורדים, ניכרת בחיי ילדיהם – בנות ובני הדור השני – לאורך חייהם, וקיימת חשיבות גדולה לתמיכה בהם והענקת סיוע למי שגדלו בצל סיפורי הזוועה. אני מודה לחבר המועצה ממה שיינפיין על היוזמה הברוכה והחשובה הזו ומבטיח כי נמשיך לפעול בכל המישורים על מנת להנציח את אלה שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים, להנציח את סיפורי הגבורה של כל אחד ואחת מהשורדות והשורדים שעברו את התופת, ולסייע להם ולבני משפחותיהם”.
צילום מייקל כץ
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏2‏ אנשים‏ ו‏אנשים עומדים‏‏