צעד משמעותי נוסף בדרך לפינוי בינוי שכונת יוספטל: נבחרו כ-90 נציגים של 40 בניינים
השבוע התקיים לראשונה מפגש ראשון של נציגויות התושבים, לאחר שהסתיימה הקמתן של כלל נציגויות הבניינים בשכונת יוספטל. המפגש התקיים עם נציגי 40 בניינים בשכונת יוספטל, שהתנדבו להוביל ולייצג את הבניין שלהם במסגרת פרויקט פינוי בינוי יוספטל.
המפגש עם נציגי הבניינים התקיים במעמד ראש העיר רפי סער וראש המנהלת להתחדשות עירונית, איציק בן יצחק והשתתפו בו עשרות נציגי בניינים וצוות מינהלת ההתחדשות העירונית בעיריית כפר סבא. במהלך המפגש, קיבלו הנציגים סקירה כללית של התוכנית, נחשפו לציר הזמן של תוכנית העבודה החברתית והתכנונית של פינוי בינוי יוספטל וזכו להסבר מפורט על אופיו של תפקיד נציג הבניין, משמעותו וחשיבותו הקריטית לקידום פרויקט פינוי הבינוי.
ראש העיר, רפי סער, בירך את הנציגים ואמר: “התנדבתם למשימה מאתגרת ומרתקת אשר תשפיע ישירות על איכות החיים שלכם ושל משפחותיכם. התנדבותכם לנציגי הבניין הפכה אתכם לשגרירי השכונה הלכה למעשה. אתם חוד החנית של פרויקט ההתחדשות העירונית, מהגדולים במדינה. במסגרת התפקיד תהיו אחראים על ייצוג דיירי הבניין שלכם, תעלו בשמם את הסוגיות והצרכים שלהם מול העירייה ובפני שאר הגורמים המוסמכים. יש לכם השפעה גדולה על איכות החיים בבניין שלכם, בשכונה שלכם ובעיר שלנו, והשפעה על איכות החיים של דור העתיד בעיר לשנים קדימה. אנו סומכים עליכם שתבצעו את תפקידכם במסירות, בנמרצות, בהרמוניה וביעילות לטובת כל דיריי הבניין וכל תושבי השכונה”.
ראש המנהלת להתחדשות עירונית, איציק בן יצחק, אמר: “אני שמח שהשלמנו יחד את משימת הקמת נציגויות הבניינים. זהו צעד חשוב בקידום הפרויקט, לנציגות תפקיד משמעותי ומשפיע על התכנית ועל קידומה. המינהלת להתחדשות עירונית נמצאת כאן למענכם- צוות המתכננים והצוות החברתי של המינהלת עומד לרשותכם בכל אשר תדרשו, על מנת להקים את מתחם ההתחדשות העירונית לשביעות רצונם של תושבי השכונה והעיר”.
כזכור, לפני כשבועיים התקיים סיור עם נציגי הותמ”ל ונציגי השכונות בשכונה. נציגי הותמ”ל התרשמו מהריאות הירוקות הקיימות בשכונה ומהצורך שהציג ראה”ע לשמר את אותם שטחים ירוקים, הכוללים בין היתר כ-825 עצים השתולים ברחבי השכונה.
פרויקט ההתחדשות העירונית יוספטל מוגדר כפרויקט בעדיפות לאומית ע”פ החלטת קבינט הדיור.
כיום קיימות בשכונת יוספטל כ-1,000 יחידות דיור, ובמסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית בשילוב בניה בקרקע פנויה במקום, צפויות להיבנות על פי ההערכות כ-4,000 יחידות דיור חדשות. רוב דירות השכונה, הנמצאות במבנים של בנייני רכבת, מוגדרות כדירות קטנות של 50-60 מטר. הן קיימות כבר למעלה מ-50 שנה ויסודותיהן רעועים ומצריכים שדרוג.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏9‏ אנשים‏