שנה לבחירות: עילאי הרסגור התפטר מתפקידו כמחזיק תיק התחבורה
מאת: אירית מרק
עיתוי מתוזמן : שנה לפני הבחירות וסגן ראש העיר בעבר וחבר המועצה בהווה, עילאי הרסגור הנדין מודיע על התפטרותו כמחזיק תיק התחבורה. הסיבות: החלטות שקיבל ראש העיר, כך לדברי עילאי הרסגור הנדין.

 

עילאי הרסגור-הנדין. צילום- ליאור פילשטיינר
“לפני כשבועיים הגשתי לראש העירייה רפי סער את התפטרותי מתפקיד מחזיק תיק התחבורה. הוא ביקש ממני שוב ושוב להקפיא את התפטרותי, ובשל הסוגיות החשובות שהיו על הפרק ותקווה לפתרונן נעניתי לבקשתו. לשמחתי היתה התקדמות בנושא הסעות התלמידים, אך בתחומים אחרים הפער בלתי ניתן לגישור. השאלה המרכזית היא האם פניה של כפר סבא להמשך ריצוי תומכי הרכב הפרטי ולנפילה ידועה מראש לתהום הפקקים והזיהום, או שינוי מוחלט של הדרך והתמקדות בתחבורה בת קיימא.
לצערי ראש העירייה בחר שלא להחליט: ללא הסכמתי הוא דחה את המשך פרויקט “מהיר לעיר” לנתיבי תחבורה ציבורית וסלילת שבילי אופניים למועד לא ידוע, הוא שם רגל לפרויקט המטרו והביא להסרתו מעל הפרק בדור הקרוב בגלל מתקן דפו לא מזהם ושקוע באדמה, הוא החזיר שבילי אופניים שוב ושוב לתכנון מחודש, באופן בו התוכניות הגדולות מתעכבות, והוא נתן תשומת לב מוגזמת לנושא מקומות החניה על פני תכנון התחבורה הציבורית העתידית. לאחרונה הוא גם סירב לצרף את כפר סבא לרשת “נעים בסופ”ש” לתחבורה בסופי השבוע, מה שהיה מאפשר לשדרג את שירות “כפרסבוס” שלנו מבחינת התדירות ומספר המקומות בכלי הרכב.
“מאחר וזוהי מדיניות הפוכה לחלוטין למדיניות שאני מוביל, אני לא מוכן להיות עוד חלק מכך. מעתה אעביר את המלחמות הפנימיות שניהלתי בתוך העירייה אל הזירה הציבורית כדי שקולו של הרוב שרוצה לחיות מבלי לכלות את ימיו בפקקים יישמע.
יש לציין ולהדגיש שלא מדובר בעניין אישי, אבל מחזיק תיק תחבורה לא יכול למשוך לכיוון הפוך לזה של ראש העירייה. עשיתי זאת כשהייתי סגן ראש העירייה, ולשמחתי היו לנו במשותף הצלחות גדולות, אך לאחר יותר משנה בה אני לא עובד בעירייה ומבצע את תפקידי בהתנדבות בנוסף לעבודתי, אין שום אפשרות מעשית להמשיך לנהל את המאבקים באופן יומיומי ולהחזיק את ההגה כשמנסים באופן קבוע למשוך אותו לכיוון אחר.
“בכוונתי לשמור בידיי את הסמכויות בנושאי תחבורה בשבת ותחבורה שיתופית, מאחר ואלה תחומים ממוקדים מספיק בהם אני מאמין שעוד אפשר להשפיע גם בסיטואציה הנוכחית. כמו כן, מתוך אחריות להתנהלותה של כפר סבא, סיעת מרצ בראשותי תישאר בקואליציה ותמשיך להוביל את תחומי הקיימות, החדשנות, הקהילה הגאה, הנגישות, קשרי החוץ ושאר התפקידים בניהול ועדות העירייה.
תודה לכן ולכם על התמיכה לאורך כל הדרך. נמשיך ביחד ונצליח.