שנה לבחירות: סיעת מרצ מעלה לדיון במועצה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא

מאת: אירית מרק

השבוע יועלה לדיון במועצת העיר נושא תחבורה ציבורית בשבת – דרישת סיעת מרצ להפעיל תח”צ בשבת בכפר סבא.

כזכור לפני כשנתיים ביקשה האופוזיציה כי מועצת העיר תאשר תח”צ בשבת אך בשל הימנעות סיעת מרצ נפלה ההצעה במועצה.

סגן ראש העירייה דאז, עילאי הרסגור הנדין, מי שהחזיק בתיק התחבורה ויו”ר מרצ אמר אז במהלך הישיבה: “שמעתי את טיעוניהם החשובים של חברי האופוזיציה. אני כידוע יו”ר סיעת מרצ במועצת העיר ועמדותיי הן בהתאם. אני לא רק מסכים עם נחיצות התחבורה בסופי השבוע, אלא שזהו נושא מרכזי מאוד בפעילותי. לשמחתנו המשותפת ההצעה של האופוזיציה הזאת מיותרת לחלוטין משום שאנחנו נמצאים בהכנה מקצועית של הנושא, שהחלה עוד לפני ישיבת המועצה הקודמת וגובתה בהצהרה של ראש העירייה לפני שהוגשה הצעת האופוזיציה. אנחנו מתייחסים לעניין ברצינות רבה. ההצעה הגיעה בשלב שהופך אותה למיותרת לחלוטין. אבל זו לא הסיבה היחידה לכך שאצביע נגדה. הסיבה היא שמדובר בהצעה גרועה, שתביא לכך שתושבי כפר סבא לא ישתמשו בקווים, זהו חוסר מקצועיות לשמו”.

בתגובה אומר הרסגור לאתר השרון פוסט "תחבורה ציבורית בשבת היתה הסיבה שהביאה אותי לפוליטיקה בכפר סבא. נלחמתי למענה כל השנים והפעלתי אוטובוסים בכפר סבא דרך מרצ, שבוס ועסקים פרטיים. אכן נמנענו בעבר בנושא בהצעה לסדר של האופוזיציה, במסגרת סיכום עם רפי סער על הפעלת שירות כפרסבוס לתחבורה בשבת. ואכן, בזמן שאחרים דיברו וספרו הצבעות אנחנו הפעלנו לראשונה בכפר סבא תחבורה בשבת במימון עירוני. תושבים רבים נוסעים בכפרסבוס לתל אביב והרצליה, ואני מאוד גאה על ההישג. עכשיו ישנה הצעה קונקרטית של עיריית תל אביב, בעקבות הצטרפותה של שכנתנו הוד השרון, ויש אפשרות ממשית לחיבור הקווים. לכן אני מצפה מחברות וחברי מועצת העיר לתמוך ביוזמה".

 

עילאי הרסגור-הנדין. צילום- ליאור פילשטיינר

 

כשנתיים עברו ולא נעשה דבר בנושא. כעת, שנה לבחירות, השתחרר הרסן הקואליציוני והסיעה כאמור מעלה ההצעה במועצת העיר.

מסתמן כי ההצעה עם התנגדות הנציגות הדתית בראשות סגן ראש העיר עו”ד איתן צנעני וחבריו מהקואליציה לא תעבור במועצה.

כפר סבא מפעילה כיום את שירות “כפרסבוס” לתל אביב לאורך השנה ולחוף הים בהרצליה בחודשי הקיץ. שירות זה ממומן מקופת העירייה באופן מלא. לטענת הרסגור הנדין, יו”ר הסיעה “עובדה המשפיעה על התדירות וגם על היכולת להשתמש ברכבים גדולים יותר ולתפעל מערכת ניהול שיכולה להתמודד עם תקלות.  מונחת לפנינו הצעה של עיריית תל אביב-יפו להצטרפות לשירות “נעים בסופ”ש”, באופן בו כפר סבא תשתתף בעלות ביחד עם עיריית תל אביב-יפו או עיריית הוד השרון, במידה וזו תסכים למיזוג הקו שלה עם הקו שלנו בתמורה להגדלת התדירות”.

 

איתן צנעני, נציג הציבור הדתי במועצת העיר

 

סיעת מרצ:”מדובר בהזדמנות להיות חלק מהרשת הגדולה של “נעים בסופ”ש”, להפחית את נסיעת הרכבים הפרטיים בכפר סבא בשבת, לאפשר ליותר תושבים לבלות בתל אביב ובסביבתה ללא הסכנות של נהיגה לאחר הבילוי ולתת מענה לכל אלה שבוחרים או נאלצים לוותר על הרכב הפרטי. כל זאת ללא כל שינוי בסטטוס קוו הקיים, שבמסגרתו נוסעים כיום רכבים פרטיים ואוטובוסים בשבת”.

חברי מרצ מבקשים מהמועצה כי “עיריית כפר סבא תצטרף לשירות “נעים בסופ”ש” תוך חודשיים מיום קבלת החלטה זו. מסלול הקו ותדירותו יקבעו תוך שמירה מירבית על נקודות העצירה בכפר סבא של שירות “כפרסבוס” לתל אביב ובהתאם לתקציב הקיים בסעיף “פעילות פלורליסטית””.