עילאי הרסגור הנדין, מתנגד לעצירת הנת”צ בויצמן:”ללא נתיבים לתחבורה ציבורית לא נצא מהפקקים ולא נחייה את מרכז העיר”

מאת: אירית מרק

הנתצ בויצמן מערבה יופסק עם סיום העבודות במקטע המזרחי, כך החליטה עיריית כפר סבא לנוכח הכשלים בתכנון המקורי.

 

 

מחזיק תיק התחבורה לשעבר, עילאי הרסגור הנדין, מי שהוביל את הנתצ מתחילת הדרך, מבהיר כי הוא מתנגד לעצירת העבודות בויצמן “חשוב להבהיר שהדיון על הנת”צ הוא ערכי ולא אישי. אני מאמין בתחבורה הציבורית. היא הדרך היחידה שלנו לנצח את הפקקים ההולכים ומתארכים. כדי שהתחבורה הציבורית תהיה אלטרנטיבה אמיתית היא צריכה לקבל עדיפות על פני כלי הרכב הפרטיים. זה מה שעושים ברחבי העולם וגם בארץ. כפר סבא היא אחת מרשויות רבות שהצטרפות לפרויקט “מהיר לעיר”, שיאפשר לאוטובוסים להגיע מהר יותר ליעד ולחזור חזרה. כך נוכל לבצע יותר נסיעות באמצעות כל אוטובוס, להגביר את התדירות ולקצר את הזמנים. במקביל, הפרויקט כולל שביל אופניים לאורך ויצמן, שיתרום אף הוא את חלקו להפחתת השימוש ברכב הפרטי. הרווח יהיה לא רק עבור הנוסעים, אלא גם לעסקים בוויצמן. אם כיום אנשים מעדיפים להגיע לקניונים מאשר להילחם על מקומות חניה במרכז העיר, תשתיות התחבורה החדשות יאפשרו להגיע למרכז ללא צורך בחיפוש חניה. כך יגדל מספר הלקוחות ונוכל לשקם באופן רציני את מרכז העיר”.

לנוכח הבעיות שנוצרו והעיכוב הרב בעבודות אומר הרסגור הנדין “אף תוכנית אינה מושלמת. “מהיר לעיר” גם הוא אינו מושלם. אך האלטרנטיבה של אי המשך ביצוע הפרויקט בוויצמן היא המשך המצב הקיים של העדפת הרכב הפרטי ואי יכולת לעודד תושבים לעבור לאוטובוסים ולרכיבה על אופניים. כולנו נפסיד מכך. לצערי לא זו המדיניות שבה בחר ראש העירייה. זוהי זכותו לחשוב אחרת ממני, ולמרות חוסר שביעות רצוני מכך החברות בינינו לא תיפגע.

“אני מכיר סיפורים דומים מאוד בערים אחרות בארץ ובעולם. ללא נתיבים לתחבורה ציבורית לא נצא מהפקקים ולא נחייה את מרכז העיר. המציאות תהיה חזקה יותר מכל האמירות החשובות שנאמרות בדיון הזה”.

הדמיה מהיר לעיר /נתצ