תנו להם כבוד: סגן אוהד גלר וסגן דרור צוויג, מכפר סבא, סיימו קורס חובלים וישובצו בכלי שייט

מאת: אירית מרק

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים.

סגן אוהד גלר

בתאריך 7.9 סגן אוהד גלר בן ה-21 מכפר סבא עתיד לצעוד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי יחשפו לו את דרגות הקצונה ואת סיכת החובל היוקרתית.

אוהד מסיים את הקורס במגמת שייט ושובץ בספינת הטילים אח”י ניצחון. אוהד למד בתיכון גלילי בכפר סבא ושם הרחיב מגמת מוזיקה. המוזיקה היא חלק מרכזי בחייו: הוא מנגן בגיטרה ופסנתר כבר שמונה שנים. לאוהד היה קשר לעולם הים כבר לפני הגיוס לקורס חובלים – הוא התחרה בענף הספורט גלישת רוח מכיתה ד’ ועד הגיוס, וכיום הוא גולש רוח כתחביב. לפני הגיוס למד במכינה הקדם-צבאית “מכינת חמש האצבעות”, אשר עוסקת בחינוך דרך ספורט. לאחר המכינה, התגייס לקורס חובלים בעקבות סבא שלו שהיה חובל בעת היותו בצבא, ועד היום עוסק בעולם הים.

סגן אוהד גלר

אוהד מספר על החוויה בקורס חובלים: “אלו שנתיים מטורפות, מלאות חוויות ואתגרים, למידה, פיתוח עצמי וחברים לחיים”. במהלך הקורס, הצוערים לוקחים חלק בהפלגות שונות על מנת ללמוד מתוך מעשה. אוהד מספר על חוויה זכורה ממהלך הכשרה: “בסוף השלב הבסיסי יש הפלגה למגמת שייט, הפלגה מסכמת. כחלק ממנה לומדים לנווט ותוך כדי נבחנים. בסוף השבוע ירדנו לחוף לסיור יחד עם מגמת אלקטרוניקה זאת הייתה חוויה”. הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על אוהד הוא השלב הראשון, בו יש חלק שנקרא “ימאות ופיקוד”. זהו שלב מאוד אינטנסיבי. “במהלך השלב הזה אנחנו מוכשרים לתפעל סירות גומי, מטלפים, שוחים, משיטים עוד כלי שיט קטנים וזה מאוד הזכיר לי גלישת רוח”, מספר אוהד, ומסכם את החוויה החד פעמית של קורס: “נהנים מהדרך לא פחות מהתוצאה”.

סגן דרור צוויג

 

בתאריך 7.9 סגן דרור צוויג בן 21 מכפר סבא עתיד לצעוד על רחבת המסדרים במעמד המרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי יחשפו לו את דרגות הקצונה ואת סיכת החובל היוקרתית. 

דרור מסיים קורס חובלים במגמת שייט ושובץ בספינת הטילים אח”י סופה. דרור למד בתיכון “הרצוג” והרחיב כימיה וביולוגיה. דרור אוהב מאוד ספורט ובעיקר כדורגל, ובעברו היה מאמן ילדים בקבוצה של הפועל כפר סבא. הוא אוהב לבלות עם חברים ולטייל בארץ ובעולם.

דרור מספר על הבחירה בקורס חובלים: “אחרי יום הסיירות הגעתי לגיבוש חובלים. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות ביחידה קרבית, והתהליך של הקורס גרם לי להבין כמה התפקיד חשוב ומשמעותי. הרצון להגיע כבר לתפקיד הלך וגבר.

סגן דרור צוויג

מעבר לפן המקצועי והלימודי יש בקורס אלמנט חברתי משמעותי בעבור הצוערים. “הקורס מחבר ומגבש בין המחזור. הכרתי חברים לחיים ואני נהנה מהאווירה במחזור”.

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על דרור הוא שלב מתקדם. “בשלב הזה הגענו לשטח וחברנו לפלגות הבט”ש,. הייתי באשדוד בפלגה 916. התחברתי לעבודה, ליציאות לים, וזאת הייתה חוויה מלמדת ומאתגרת”.

במהלך ההכשרה יש שלבים שהצוערים חוברים לצוותים בשטח בכלי השייט השונים של הזרוע. “יצא לי לקחת חלק בפעילות מבצעית. הרגשתי משמעותי וחשוב במהלך המבצע כשהבנתי את התרומה הגדולה של החיילים בתווך הימי למדינה ולביטחונה”.