החטיבה החדשה בכפר סבא תיקרא על שמו של יורם טהרלב

לאחר בחינת אפשרויות רבות לבחירת שם לחטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי (שכונה ירוקה 60), גיבשה עיריית כפר סבא, באמצעות אגף החינוך ובשיתוף הנהלת בית הספר, התלמידים וההורים – את השם הנבחר -יורם טהרלב והעבירה אותו לאישור משרד החינוך.

אתמול בבוקר (יום ד’) התבשרו בבית הספר, במכתב שהגיע ממנכ”לית משרד החינוך דלית שטראובר, כי שם החטיבה – יורם טהרלב – אושר.

יורם טהרלב (24 בינואר 1938 – 6 בינואר 2022) היה משורר, פזמונאי וסופר ישראלי, אשר נחשב לאחד המעצבים החשובים של הזהות והאתוס הישראליים. במהלך הקריירה שלו, שנמשכה קרוב ל-60 שנה, כתב מעל 1,000 שירים, שבוצעו על ידי מיטב הזמרים והמבצעים בישראל.

טהרלב ז”ל, נולד וגדל בקיבוץ יגור, לסופר והמשורר חיים טהרלב. בעת שירותו הצבאי שימש כתב בעיתון “במחנה גדנ”ע” ולאחר מכן שימש כעורך עיתון זה ו”במחנה נח”ל”, בהמשך עבד במשך שנים כעורך בהוצאה לאור של משרד הביטחון. בין שיריו המוכרים אפשר למצוא את “גבעת התחמושת”, “ישנן בנות”, “קום והתהלך בארץ”, “הבלדה על יואל משה סולומון”, “שהשמש תעבור עליי”, “בפרדס ליד השוקת”, “חשמל זורם בכפות ידייך”, הורה”, ועוד עשרות שירים רבים, מוכרים ואהובים.

צילום: אבישי זיגמן

הוא נפטר ב-6 בינואר 2022 בביתו, בגיל 83, לאחר מאבק במחלה קשה ונקבר ביגור.

ראש העיר רפי סער: “אני מברך על שמה החדש של חטיבת הביניים בשכונת הזמר העברי. 60 שנה מלווים אותנו שיריו ופזמוניו המוכרים והאהובים של יורם טהר לב, מופת הזמר העברי והתרבות הארצישראלית לדורות. כמו שידע דרך הכתיבה המיוחדת שלו, להעביר חוויות קולקטיביות ואיך לגרום לכולנו להתרגש מההתבוננות באורחות חיינו במבט הומוריסטי וביקורתי במקצת, כך גם השירים הרבים אותם כתב מהווים עד היום את פסקול חיינו. יורם ז”ל היה מטובי הזמר העברי וזהו כבוד גדול עבורנו להנציח את זכרו בקריאת בית הספר החדש על שמו”.

מנהלת אגף חינוך בעיריית כפר סבא, אסנת חכמון: “אנו זוכים היום להעניק לבית הספר שם שמתאר את אופיו, מהותו וגם את ההשתייכות הגיאוגרפית שלו, בשכונת הזמר העברי. עבורנו, אנשי החינוך, קריאת חטיבת הביניים ע”ש יורם טהר לב, אדם שהשירים, הסיפורים והטקסטים שלו עיצבו את ההיסטוריה של מדינת ישראל, היא מתנה של ממש ואני סמוכה ובטוחה כי תוביל ליציקת משמעויות חינוכיות מהמעלה הראשונה”.