במעמד שרים ואישי ציבור, כפר סבא אירחה את טקס גיבורות וגיבורי היופי 2022

הערב (יום ב) קיימה עיריית כפר סבא באמצעות המחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת באגף שירותים חברתיים – קהילתיים, בשיתוף אגף תרבות ועמותת מגשימים את תחרות גיבורות וגיבורי היופי, אירוע ההצדעה לשורדות ושורדי שואה, הגיבורים של ישראל. בשיתוף הרשויות המקומיות והשלטון המקומי, נבחרו 109 שורדות ושורדי שואה ליום שכולו חג.

בכפר סבא נבחרו לייצג את העיר בתחרות היופי שתי מועמדות ומועמד אחד; ציפורה פיינבלט – ילידת 1939, דוד צבע – יליד 1943, ותמי בן אור – ילידת 1935.

בחציו הראשון של היום עברו המשתתפות והמשתתפים תחנות טיפוח, כיף ורוגע. בהמשך היום החל הטקס החגיגי בהיכל התרבות במעמד שרים, ח״כים ואישי ציבור, במסגרתו הוענקו למשתתפות והמשתתפים כתר יופי ואת סרט גיבורי היופי.

העיר כפר סבא נבחרה לארח את תחרות היופי לאחר שראש העיר רפי סער וסגנו דני הרוש ביקשו לארח את היוזמה. תחרות היופי היא פרי יוזמתה של אל”מ במיל’ רונית לב, מובילת המיזם החברתי “מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים”, שמטרתו היא לשמח ולהגשים חלום לכמות גדולה של נשים וגברים, גיבורות וגיבורים, ולהעניק להם הזדמנות ליום אחד לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק.

ראש העיר רפי סער: “אני מברך את כל המשתתפות והמשתתפים בתחרות המרגשת שזכינו לארח לראשונה השנה בכפר סבא! התפקיד שלנו לשים את שורדי ושורדות השואה במרכז –גיבורות וגיבורים של כולנו! לא רק בעקבות ההיסטוריה, אלא משום מי שהם היום והתרומה של כל אחת ואחד מהם למדינה שלנו, לסביבה בהם הם חיים, למשפחותיהם– ולחברה הישראלית כולה. אני מצדיע לכם ומבטיח בשם כולנו  לכלל שורדי ושורדות השואה – אנו כאן תמיד בשבילכם. אנחנו נהיה כאן תמיד לצדכם והערכים אותם העברתם לנו למשמרת, יהיו כנר לרגלינו. תודה רבה ליוזמת המיזם אל”מ (מיל.) רונית לב, ולכל מי שסייע והיה שותף להפקתו של יום מיוחד זה כאן בכפר סבא.”.

סגן ומ”מ ראה”ע, מחזיק תיק הרווחה דני הרוש: “אני שמח כי היוזמה שלנו לארח את האירוע הייחודי הזה בעירנו, כפר סבא, יצאה אל הדרך. היינו עדים היום לאירוע ססגוני, מלא אושר ונחת. השנים חולפות, ולצערנו מספר שורדות ושורדי השואה הולך ומתמעט. הסיפורים, שאנו עוד יכולים לשמוע ממקור ראשון, נעלמים אט אט, והאתגר שבזיכרון החי והנושם, כבר מורגש – ולכן גם ביום משמח זה – מפגש זה מרגש וחשוב מאוד עבור כולנו. כל הכבוד לעובדי אגף תרבות והמחלקה לטיפול באזרח הוותיק על הארגון המקצועי של האירוע הנפלא, ותודה לכל עובדי האגף לשירותים חברתיים- קהילתיים על עבודתם המסורה לאורך כל השנה”.

בכפר סבא חיים כיום כ- 1,550 שורדי שואה. עיריית כפר סבא והמחלקה לטיפול באזרח הוותיק באגף שירותים חברתיים- קהילתיים יחד עם עמותת “סביון” והוועדה העירונית לשורדי שואה מפעילים מספר שירותים ייחודיים לשורדי השואה, ביניהם – עמותת “למענם”, שירות רפואי ללא עלות לשורדי שואה באמצעות רופאים ורופאות מומחים בכל התחומים; “נקודת זכות” של עמותת “אביב לניצולי שואה” – שירות שמטרתו מיצוי זכויות של ניצולי שואה החיים בעיר. במסגרת זו מגיעים ניצולי השואה ומקבלים ייעוץ מקצועי מלא אודות הזכויות המגיעות להם על פי חוק ומימוש הזכויות באופן מלא ללא כל עלות מצידם; מועדון “מפגש בכפר” – מועדון לשורדי שואה בהפעלת עמותת “סביון”. המועדון מיועד לשורדי שואה ובני זוגם והפעילות בו כוללת מפגש חברים, הרצאות, הצגות, טיולים, פעילויות מגוונות המעשירות את הקשר הבין דורי בשותפות עם תלמידי בתי ספר שונים בעיר ופו”ם (בי”ס המרכזי של פיקוד ומטה של צה”ל).

צילום: עמוס לוזון