כפר סבא הראשונה בארץ שתאפשר לעובדים לאחר גיל פרישה להמשיך לעבוד

מועצת העיר כפר סבא אישרה פה אחד לעשרות עובדים שעברו את גיל הפרישה, להמשיך לעבוד בעירייה

ראש העיר רפי סער: “קורא לעיריות ולארגונים נוספים להצטרף למהלך”

בישיבתה האחרונה הצביעה מליאת מועצת העיר כפר סבא, על אישור המשך שירותם של 81 עובדים מבוגרים שעברו את גיל 70 ואפשרה להם, בהצבעה פה אחד, להמשיך ולהיות מועסקים תחת עיריית בכפר סבא ולהמשיך לתרום מניסיונם העשיר ומקצועיותם הרבה לרווחת תושבות ותושבי העיר.

לחצו כאן לקבלת חדשות לווטסאפ – כל מה שקורה בעיר 

בעשורים האחרונים עלתה תוחלת החיים בישראל ובמקביל התגברה תופעת הגילנות שמשמעותה הפליה בשוק העבודה ע”ב גיל. תופעה זו באה לידי ביטוי בפיטורין או בהכוונה ארגונית לפיטורין ובקושי רב בו נתקלים העובדים המבוגרים בבואם לחפש עבודה חדשה, כשהסיכוי של בני 65 ומעלה למצוא עבודה נמוך פי שמונה משל צעירים (לפי דוח של מכון ברוקדייל).

עוד לא הצטרפתם ל-30 אלף החברים בכפר סבא שלנו? – לחצו כאן להצטרפות

שוק העבודה והשוק העסקי בפרט, טרם השכילו להפנים כי בתקופתנו עובדים מבוגרים מתאפיינים בבריאות טובה, ביכולות מקצועיות גבוהות, ברצון להמשיך להתפתח ולתרום לחברה. האדם המבוגר יכול להביא לידי ביטוי איכויות ועוצמות אישיות, כמו גם תפיסות חדשות ביחס לעצמו וביחס לחיים בכלל. החלטותיהם המקצועיות של אנשים מבוגרים מבוססות על ניסיון חיים עשיר והם מסופקים הרבה יותר מתעסוקתם מאשר עובדים צעירים.

לאובדן מקום העבודה ומקור הפרנסה משמעויות רגשיות ונפשיות, שכן לעבודה ולקריירה תפקיד משמעותי בהערכה העצמית והחברתית של האדם.

ראש העיר רפי סער: “תוחלת החיים בישראל כיום היא מהגבוהות בעולם, ובכפר סבא נהנים תושבות ותושבי העיר מאריכות ימים נוכח רמת החיים הגבוהה המאפיינת את עירנו. העבודה היא תעסוקה בריאה והיא מעניקה מהות ומשמעות ואיננו רואים כל סיבה מוצדקת לוותר על עובדים מסורים, שקמים כל בוקר מתוך מחויבות לתפקיד ולמקום העבודה. העולם לא שייך לצעירים במיוחד שמדובר במקצועיות וניסיון. אני קורא לעיריות וארגונים נוספים לאפשר למי שרוצים להמשיך לעבוד, לעבוד”.

יו”ר מינהלת אזרחים ותיקים, אברהם (ממה) שיינפיין: “ההחלטה להשאיר במסגרת עיריית כפר סבא עשרות עובדים ותיקים, למרות שחצו את גיל הפרישה, היא אות וסמל לערכים המצוינים בהם דוגלת העיר כפר סבא הרואה באזרחיה הוותיקים ובניסיונם יתרון משמעותי שאין אשר ידמה לו. אני גאה שאני מתגורר בעיר שבה הכבוד וההערכה כלפי האזרחיות והאזרחים הוותיקים היא למעלה מכל מס שפתיים, ואני גאה בהנהלת עיריית כפר סבא ובראש העיר רפי סער שמובילים את המגמה הזו”.

יו”ר ועד העובדים חיה שפירא יזהר: “כמי שמשמשת בעירייה שנים רבות כיו”ר ועד העובדים, אני יכולה להעיד כי אין שמחה ממני שראש העיר והנהלת העיר כולה באים לקראת עובדי העירייה הוותיקים שהגיעו לגיל פרישה ומאפשרים להם להמשיך ולתת ממיטבם למען תושבי העיר. אני קוראת לראשי ערים נוספים ולעוד מועצות מקומיות ועיריות להצטרף אלינו ולאפשר לעובדיהם להמשיך ולשרת בתפקידיהם”.