ראש העיר, רפי סער, בראיון לראש השנה : “אני פועל בנחרצות להוריד יוקר המחייה ולאפשר לזוגות צעירים וסטודנטים להמשיך להתגורר בעיר שלנו במחיר שפוי”

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, מסכם 4 שנים בתפקידו: נפגשנו השבוע לשיחה אישית עם ראש העיר רפי סער בלשכתו.

סער שיתף אותנו בהישגים המרשימים של מערכת החינוך, שדרוג התשתיות בעיר ומאבקו ביוקר המחייה “במהלך 4 השנים האחרונות פיתחנו את העיר כפי שלא נראה כבר שנים ארוכות. אני פועל בנחרצות להוריד את יוקר המחייה ולאפשר לזוגות צעירים וסטודנטים להמשיך להתגורר בעיר שלנו במחיר שפוי. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ונמשיך לעבוד במרץ למען תושבינו. כפר סבא הפכה לעיר המובילה במדינה על פי הלמ”ס

אירית מרק מראיינת את ראש העיר רפי סער

כעת כשהוא קרוב לסגור את שנתו הרביעית בלשכת ראש העיר, סער מתפנה לדבר איתנו על הנושאים הבוערים שעל הפרק: ההישגים האחרונים של מערכת החינוך, המאבק ביוקר הדירות בישראל, הגברת הביטחון האישי של התושבים ושדרוג התשתיות העירוניות

מאת: אירית מרק

ראש העיר, כיצד אתה מסכם את השנה האחרונה?

“לאחר התמודדות מאתגרת במשך שנתיים עם הקורונה, זכינו סוף סוף לחזור לפעילות מלאה ומסודרת במוסדות חינוך, בתרבות וברווחה. אירועי הקיץ עבור המשפחות ובני הנוער היו מוצלחים מאוד והחזירו את שמחת החיים, שהייתה חסרה לכולנו בתקופת הקורונה. העיר מתפתחת ואנחנו פועלים ליישום תכניות איכותיות הכוללות התחדשות עירונית, שדרוג והרחבת מוסדות החינוך, חידוש גינות ציבוריות, הקמה של מתקני ספורט חדשים ופיתוח כלל התשתיות העירוניות. זאת לצד, שירות מצוין שאנו מעניקים לתושבים בכלל התחומים. אנו לא נחים על זרי הדפנה וממשיכים לעבוד במרץ למען תושבינו”

 

מה ההישג הכי גדול שלך עד כה?

“לשמחתי, מדובר ברשימת הישגים ניכרת. אחד ההישגים החשובים הוא המהפך שעשינו במערכת החינוך. עם כניסתי לתפקיד, שיעור הזכאות לבגרות עמד על 83.9%, ובשבועות האחרונים התבשרנו כי אחוז הזכאות לבגרות עומד על  91.2% אחוזים, כולל החינוך המיוחד, כמו כן הנתונים מראים ירידה משמעותית באחוזי הנשירה, עלייה באחוז התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות 5 יח”ל במתמטיקה ובאנגלית, זו כבר השנה השלישית ברציפות.

השכלנו להבין את הצורך במעטפת חינוכית לגיל לידה עד 3 ואנו בין הרשויות הראשונות שהקימו מחלקה ייעודית לגיל הרך במסגרת אגף החינוך שתיתן ליווי ופיקוח לצוותים המקצועיים. בנוסף, הקמנו גם פורום לגיל הרך, בשיתוף הורים, במסגרתו הורים וילדים יקבלו מעטפת חינוכית וליווי התפתחותי. כל זה לצד השקעת תקציבים חסרת תקדים בשדרוג וחידוש מוסדות החינוך ברחבי העיר – מאות מיליוני שקלים הושקעו במוסדות חינוך ישנים ששינו את פניהם, ביניהם חטיבות שז”ר ושרת, בתי הספר גולדה ורמז, הקמת קריית חינוך דמוקרטית שאנו עובדים על הרחבתה בימים אלה ממש, הקמת חטיבה חדשה, הקמת בית ספר יסודי – צומח חדש, חידוש עשרות גני ילדים ברחבי העיר כולה ותכנון קריית חינוך חדשה במסדרת תוכנית ‘קריית הצעירים’ המרכז העיר”.

 

באיזה תחום נוסף כפר סבא מצטיינת לעומת ערים אחרות ?

“כפר סבא מובילה במקום הראשון באיכות החיים זאת על פי נתוני הלמ”ס.  95% מתושבי העיר הביעו שביעות רצון גבוהה מאזור מגוריהם כבר שנה שלישית ברציפות, שביעות רצון גבוהה מההשקעה העירונית בפארקים ובשטחים הירוקים ומניקיון העיר – מערך הניקיון העירוני הורחב משמעותית , הוספנו קבלני ניקיון, שודרגו צי רכבי השטיפה, וכיום המערך חדשני וטכנולוגי, מכוון מיחזור ופינוי אשפה. גם בנושא השקיפות מובילה כפר סבא שלוש שנים ברציפות בקרב הרשויות הגדולות בישראל, כאשר כלל המידע העירוני מוצג בשקיפות מלא, ומונגש לכל תושבת ותושב”.

 

כיצד תוכל לתאר את מצב התשתיות בעיר?

“לאורך שנים רבות, הוזנחו התשתיות ברחבי העיר. עם כניסתי לתפקיד, פעלנו במישורים רבים ובאמצעות תכניות עבודה רב שנתיות על מנת לחדש את התשתיות ואת המרחבים הציבוריים ברחבי העיר כולה – ביניהם תשתיות ניקוז בשכונת קפלן ובשכונת עלייה, ברחוב ויצמן ועוד – והצלחנו למנוע הצפות בחורף, שהיו מנת חלקם של התושבים בשנים עברו. זאת בנוסף לסלילת כבישים, מדרכות חדשות, הקמת שבילי אופניים ועוד.

גם בתחום חזות העיר והמרחב העירוני אנו פועלים רבות . הוספנו ריהוט רחוב חדש לרווחת התושבים ולבעלי העסקים המקומיים. הקמנו כ- 16 מתחמי משחק וכושר חדישים בעיר ובתכנון עוד מתחמי משחק שחלקם נמצאים כבר בביצוע, הקמנו גינות כלבים חדשות, ובימים אלו אנו בתהליך החלפת התאורה ברחובות הראשיים לתאורת לד חסכונית וידידותית לסביבה, כחלק מההתייעלות האנרגטית והחזון להפוך לעיר מאופסת אנרגיה”.

רפי סער. ראש העירייה

 

איך פועלת העירייה בתחום השירותים החברתיים קהילתיים?

“אנו מובילים עשייה קהילתית אוניברסלית המלווה את התושבת והתושב מגיל לידה עד זקנה. העשייה כוללת בין היתר:  מועדוני גמלאים, קהילות תומכות, מרכזי יום, מערך סיוע ותמיכה לבני משפחה מטפלים, וכל זאת בנוסף מנהלת אזרחים ותיקים שהקמנו ושיתופי פעולה שאנו מקיימים עם המשרד הרווחה וביטחון חברתי ומשרדים ממשלתיים נוספים. החזון שכל תושב בכל גיל יקבל את מיטב השירותים העירונים ומענה בכל נושא קרוב לבית ובזמינות גבוהה.

חשוב לציין עוד את הפעילות שלנו למען  אנשים עם מוגבלות, כשהמוטו המוביל אותנו הוא שכפר סבא היא עיר שווה, כי כולנו שונים וכולנו שווים. במסגרת זו כלל פעילויות העירייה מונגשות, הוקם בית למשפחות מיוחדות, אנו מפעילים חוגים וסדנאות ועוד, כי  הערכים עליהם אנו מגדלים את ילדינו הם בין היתר, שמוגבלות היא אינה מגבלה. המחויבות של כל אחד ואחת מאיתנו היא לקבל כל אחד ואחת באשר הוא, לדאוג למרחבים נגישים ולפעול בכל דרך לקידום הנושא”.

“לאחרונה פתחתנו גם מרכז גישור עם כ-20 מגשרים שיסייעו בניהול ויישוב סכסוכים בתוך המשפחה בצורה המיטבית. כל אלה יחד עם מערך מתנדבים רחב,  אשר כולל כ-20,000 מתנדבות ומתנדבים בעשרות עמותות,  מסייעים להגברת החוסן העירוני ומהווים דוגמה ומוקד למידה לערים רבות אחרות”.

רפי סער, ראש העיר

 

איפה אתה רואה את כפר סבא בשנים הבאות ?

“כפר סבא תמשיך להתפתח ותישאר העיר עם איכות החיים מספר 1 בישראל. מאז תחילת כהונתי, כפר סבא נמצאת בפסגת דירוג הערים עם איכות החיים הטובה ביותר בישראל. בעוד 10 שנים כפר סבא תמשיך להתפתח ותישאר העיר עם איכות החיים מספר 1 בישראל.

במסגרת הסכם הגג שאנו מובילים, אני מתכוון להמשיך ולפעול למען קידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר בניהם  הפרויקט המצוין של “קריית הצעירים” במזרח העיר בשיתוף רמ”י, שיגדילו את היצע הדירות ויאפשרו לתושבי כפר סבא להמשיך ולהתגורר ליד הוריהם במחיר שפוי ומותאם גם להשכרה ארוכת טווח, לזוגות צעירים, משפחות שבראשם הורה עצמאי, סטודנטים וחיילים.

בעוד 10 שנים אני מקווה שתושבי שכונת יוספטל יגורו בביתם החדש. אני מאמין שתוך שנתיים עד שלוש שנים כבר נתחיל בפינוי- בינוי של השכונה – זה יהיה אחד ההישגים הגדולים שלי, וזאת לצד אוהדי ושחקני הפועל כפר סבא ייהנו מאצטדיון חדש ברמה בינלאומית שיכלול גם אולמות ספורט וגישה תחבורתית נוחה ומתקדמת.

כפר סבא בדרך הבטוחה גם להפוך לבירת ההייטק של אזור השרון. כעיר הממוקמת על הצירים הראשיים של ישראל, השכלנו למשוך אלינו חברות הייטק רבות כמו נקסט אינשורנס, פינסטרה ישראל, סגמנט ועוד. אנחנו עובדים במרץ בכדי למצב את העיר כפר סבא כעיר של תעסוקה וחדשנות. אנחנו מתכוונים למשוך אל העיר חברות נוספות מהארץ ומהעולם ובכך לייצר מקומות תעסוקה נוספים לתושבים”.

 

מה תאחל לעצמך לשנה החדשה?

“אני מאחל לעצמי שאוכל להמשיך לעזור לתושבים ולפיתוחה של העיר בה גדלתי והתחנכתי. כפר סבא היא עיר ייחודית, עיר של קהילה מחבקת ותומכת, וכך אני רוצה שהיא תהיה גם בשנים הבאות.  לראות את העיר גדלה ומתפתחת ועדיין נשארת משפחתית זו ברכה גדולה – וזכות לעמוד בראש עיר כזו”.

 

לסיום מה אתה רוצה לברך את תושבי העיר לשנה החדשה?

“אני מאחל לכל תושבות ותושבי העיר שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות והצלחה, שנמשיך להושיט יד לכל אחת ואחד ולסייע מכל הלב. אני מאחל לכל תלמידינו המשך הצלחה בלימודים ולכל חיילינו שישובו הביתה בשלום. אני מאחל לכל בית ישראל שנת תקווה ושלום וחג שמח!”.