מוצרי פרסום וקידום מכירות

מוצרי קידום מכירות נקראים גם קידום מותג. זה מונח שמתאר פעולות שיווק שייעודם להשלים מהלכים של יח"צ ופרסום. כיום, ההבנה היא שקידום מכירות והפצה של מוצרי שיווק של החברה או בית העסק, עוזר לחיזוק המסרים הפרסומיים והשיווקיים על ידי אקטים ממוקדים כגון משלוח שי לחג לכל עובד, מתנות ללקוחות בכנסים, מתנות סוף שנה לעובדים, במסגרת טיול גיבוש וכו'. קידום מכירות מכונה בעגה המקצועית –  Below the Line. מהלכים של קידום מכירות מטרתם לפני הכל להגביר את המכירות ולעלות את המודעות למוצר או עבור השירות שהחברה מספקת.

מהן דרכי קד"מ ומוצרי קידום מכירות?

  • מתן חסות לאירועים זאת אחת הדרכים לבצע קידום מכירות. מותגי ענק בעולם וגם בישראל מתכננים אירועים גדולים מדי שנה כגון – פסטיבלים, כנסים, תערוכות גדולות, ירידים וכפר מוזיקה בהם משווקים מגוון של מוצרים כמו משקאות, מזון, חטיפים ובגדים.
  • חלוקה של מוצרי פרסום ממותגים במרכזי קניות –  כמו עטים, תיקים, כובעים, פנקסים וכו'. לא פעם החלוקה תתבצע על ידי דיילים ולפעמים זה יהיה באמצעות עמדה נייחת שמעניקה לכל עובר ושב את המוצרים.
  • דיוור ישיר באמצעי התקשורת של מנעד חומרים שיווקיים כגון – קטלוג, קופון וכו'. את זה ניתן לעשות דרך הטלפון הנייד ולרבות ברשתות החברתיות.
  • העברה של מסרים שיווקיים בעזרת אומנים למיניהם כמו – ליצן להטוטן, שחקנים – זאת במסגרת אירוע קד"מ או בכל אירוע יח"צ או השקה של מוצר או חברה.
  • החדרה של תוכן שיווקי לתכנית ריאליטי או לשידורים ברדיו, כל מה שהוא לא תחת הכותרת של תשדיר פרסומת או חסות.
  • הסברה פנים ארגונית שמטרתה להטמיע מסר טוב ומהיר יותר לכל העובדים.

    קרדיט לתמונה. סי די פלוס – מוצרי שיווק ופרסום

כיצד ניתן להפיץ מוצרי קידום מכירות?

פעילות שיווקית בעמדת המכירה תעזור לעלות את כמות המכירה ותשפיע על המודעות של אותו שירות או על רכישה של מוצר כלשהו. פעילות הקד"מ תהייה בין היתר חלוקה של מוצרי פרסום וכל פריט אחר שהוא ממותג בהתאם לכל מסרי החברה. עוד אופציה היא הספקה של ערכה שניתן להתנסות בה, כמו טעימות או הדרכה בנוגע לכל מוצר. אפשר גם להשתמש במיקום שנמצא לצד המוצר ולהציע הסברים אודות מבצעים שונים, ולהציג את כל זה יחד עם עוד מוצרים חדשים ואטרקטיביים.  

העברת החוויה

בכל הפקת אירוע לצורכי חלוקת מוצרי קידום מכירות מומלץ יהיה לבחור דיילים ודיילות שיש להם את כל ההתלהבות הנדרשת מהמוצר ומהשימוש בו, מאחר והמסר שהם אמורים להעביר מוכרח להיות אותנטי על מנת שיצליח להגיע לקהל הלקוחות וכך יסייע להחדיר ללקוח את המוצר. דייל מקצועי הוא דייל שיכול ויודע כיצד לזהות על ידי מוצרי הפרסום בהם הוא מחזיק את הצורך ספציפי של כל אדם שנמצא מולו. אלמנטים חווייתיים יתרמו רבות להעצמת ההשפעה של האירוע על אותו לקוח.

מוצרי קד"מ – אלו מוצרים אהודים ביותר?

כאמור יש כל כך הרבה מוצרי פרסום בימינו שיכולים לסייע בקידום. לכל מוצר ומוצר יש את היתרונות והחסרונות שלו. ניתן יהיה לקבל למעשה כל דבר ולמתג אותו בהתאם וכן לעשות את זה עם זיקה למוצר או לאופי החברה ולכל מה שהיא מייצגת. המוצרים שיש היום הם בין היתר  – מגוון שלם של אביזרי מחשב, מחזיקי מפתחות בגדלים ובצורות שונות, מחברות, פנקסים, כלי כתיבה לרבות עטים שנחשבים למוצרי פרסום ושיווק הפופולריים ביותר. 

כשאנו עוסקים במוצרים מבוקשים אנו למעשה מדברים על מוצר שיהיה בו שימוש תדיר והוא יענה על הצורך של אותו אדם שמקבל אותו. כמו כן, ניתן למצוא עוד מוצרי פרסום כמו תיקים, שעונים, לוח שנה ומוצרי טקסטיל למיניהם, שכוללים ייצוג חזותי של המותג, אמירה או מסר מסוים. היתרון העיקרי בחלוקה של שי לחג ומתנות לעובדים ולספקים הוא שהם מעניקים את ההזדמנות להודות לכל אחד מהם על התרומה שלו לחברה ולהצלחה של כל מוצר ממותג. שכן, אין אדם שלא אוהב לקבל מתנות, בוודאי כשמדובר במתנה שיש בה שימוש והיא יעילה והם חלק בלתי נפרד מהווייתה.

המאמר נכתב באדיבות סי.די.פלוס – שיווק מוצרי פרסום וקד"מ