איך שומרים על בריאות תקינה בפנסיה?

ככל שאתם מתבגרים ומזדקנים, אתם חשופים ליותר סיכונים בריאותיים וצריכים לשמור על עצמכם יותר טוב. אם אתם חולמים להעביר את הפרישה שלכם בבילוי עם הנכדים, בחופשות מסביב לעולם בהגשמת יעדים אחרים – אתם צריכים לעשות הכל כדי להיות במצב בריאותי תקין.

אם, חס וחלילה, אתם בכל זאת נאלצים להתמודד עם מצב בריאותי מסובך, יכול להיות שזה ידרוש משאבים כלכליים משמעותיים. חשוב שתכירו את האפשרות לקחת משכנתא הפוכה לכל מטרה, כדי לממן טיפולים או תרופות. תבדקו עוד היום אם אתם זכאים להלוואה מהסוג הזה.

כעת, בואו נדבר על הימנעות ממצב שכזה.

תהיו פעילים

פעילות גופנית מחזקת את המערכת החיסונית. ככל שאתם זזים יותר, הגוף שלכם מסוגל להילחם טוב יותר בדלקות וזיהומים. אתם לא חייבים לבצע פעילות מאומצת מדי, גם תרגילים יחסית קלים יכולים להיות יעילים מאוד.

אתם יכולים לשקול רכיבה על אופניים, הליכה, שחייה או אירובי. אם אתם מסוגלים, מומלץ לעסוק בפעילות גופנית בעצימות מתונה במשך כ-20 עד 30 דקות ביום, כדי להגיע לסך המומלץ של 150 דקות בשבוע.

כדאי גם לחזק את השרירים על ידי הרמת משקולות או ביצוע יוגה.

תנסו דברים שונים ותרעננו את שגרת האימונים שלכם, כדי למצוא את הפעילות שגורמת לכם להרגיש הכי טוב.

תיקחו תוספי מזון לפי הצורך

יש תוספים שעוזרים לתמוך במערכת חיסונית בריאה. לפני נטילת תוסף, תמיד תשאלו את הרופא שלכם אם זה בטוח, במיוחד אם אתם לוקחים במקביל תרופות מרשם. סידן, ויטמין D, ויטמין B6 ו-ויטמין B12 הם כמה מהתוספים הכי מומלצים.

תקפידו על תזונה בריאה

דיאטות עשירות בפירות, ירקות ובשר רזה תורמות למערכת החיסונית, ומגנות עליכם מפני וירוסים וחיידקים מזיקים הגורמים למחלות. פירות וירקות הם מקור טוב לנוגדי חמצון. 

כדאי להגביל את הצריכה של מזונות מתוקים ושומניים, שעלולים לעורר דלקת בגוף ולפגוע במערכת החיסונית.

בנוסף, תגבילו את צריכת האלכוהול שלכם. תשאלו את הרופא לגבי כמויות בטוחות של אלכוהול לשתייה ביום או בשבוע.

תלמדו כיצד לנהל מתח

מתח כרוני מגביר את ייצור ההורמון מסוג קורטיזול בגוף. כמות גבוהה מדי של קורטיזול יכולה לשבש תפקודים שונים בגוף שלכם, כולל המערכת החיסונית.

כדי להפחית מתח, כדאי להגביר את הפעילות הגופנית, לישון הרבה ולבצע פעילויות מרגיעות ומהנות.

תישנו הרבה

שינה לא רק יכולה להפחית את רמת הלחץ שלך, אלא מסייעת לגוף שלכם מתקן את עצמו. אם תקפידו לישון מספיק, תהיה לגוף שלכם מספיק אנרגיה להילחם בווירוסים. כמו כן, ככל שמתגברים, השינה חשובה לשיפור הזיכרון והריכוז. 

תשאפו תמיד, לישון לפחות שבע וחצי עד תשע שעות בכל לילה.

אם יש לכם בעיות שינה, שוחחו עם הרופא כדי למצוא את הגורם לכך. הגורמים לנדודי שינה יכולים להיות חוסר פעילות במהלך היום ויותר מדי קפאין, או לחילופין לרמוז על בעיה רפואית כמו דום נשימה בשינה.

תגיעו לבדיקה שנתית אצל הרופא

אתם צריכים לבצע בדיקה רפואית כללית בכל שנה, כדי לגלות בעיות כמה שיותר מוקדם ולשמור על הבריאות שלכם. בדיקות גופניות סדירות יאפשרו לרופא לאבחן מצבים כמו סוכרת ולחץ דם גבוה, אותם קשה לגלות לא התערבות רפואית. קבלת טיפול מוקדם עשויה למנוע סיבוכים ארוכי טווח.

מעבר לזה, כמובן שבכל פעם שאתם מרגישים משהו לא תקין, אתם צריכים לשוחח על כך עם הרופא. אם יש לכם תסמיני הצטננות או שפעת, פנו לרופא מיד. נגיף השפעת יכול להוביל לסיבוכים אצל מבוגרים מעל גיל 65.

אם אתם פונים לרופא במהלך 48 השעות הראשונות של תסמיני שפעת, הוא יכול לרשום לכם תרופה אנטי ויראלית, כדי להפחית את חומרת התסמינים ומשך זמן המחלה.

תימנעו ממגע עם אנשים חולים

דרך נוספת להגן על עצמכם בכל ימות השנה, היא להימנע מקרבה לאנשים חולים. ברור לנו שלא תמיד קל לעשות את זה, אבל חשוב לנסות. אבל אם יש התפרצות שפעת באזור שלכם, תימנעו מאזורים צפופים ומאנשים עם תסמינים.

אם אתם חייבים לצאת, תגנו על עצמכם על ידי חבישת מסיכת פנים. אם אתם מטפלים במישהו או מישהי עם שפעת, תשימו על עצמכם מסכה וכפפות, ותשטפו ידיים לעתים קרובות.