מה חשוב לדעת על השקעות בנדל"ן

ככל שההשקעה בנדל"ן עולה, חשוב לענף הנדל"ן לעמוד בקצב השינויים. ההשקעות בתחום הנדל"ן עלו באופן אקספוננציאלי במהלך השנים האחרונות. בשנת 2018 לבדה, ההשקעות במגזר זה נאמדו ב-1 טריליון דולר. השקעות אלו צפויות לגדול ב-8 טריליון דולר נוספים עד 2023. הנדל"ן היה גם אחד המגזרים הצומחים ביותר מבחינת הזדמנויות תעסוקה ויצירת מקומות עבודה. יש לכך מספר סיבות – האחת היא שיש ביקוש עצום לעובדים מיומנים שיכולים לנהל את הנכסים הללו ולבנות חדשים. סיבה נוספת היא שנכסים אלו הם משתלמים ביותר שכן הם מציעים החזר גדול על ההשקעה למשקיעים שרוכשים אותם במחירים נמוכים ומוכרים אותם מאוחר יותר במחירים גבוהים יותר.

ההשקעות בנדל"ן

נדל"ן היא השקעה שיכולה להיות מסוכנת, אך גם משתלמת. ייתכן שלחלק מהמשקיעים אין את הזמן או המשאבים למצוא את העסקאות הטובות ביותר ולוודא שהם מפיקים את המרב מההשקעות שלהם. זה המקום שבו AI בא שימושי. זה יכול לעזור למשקיעים על ידי מתן מידע על נכסים, שכונות ומגמות בשוק. טכנולוגיית בינה מלאכותית מאפשרת למשקיעים לראות מה אנשים אחרים עושים ואז לנקוט בפעולה מתאימה על סמך הצרכים שלהם. תחום הנדל"ן הוא ענף עם מספר רב של משקיעים ומושקעים כספים רבים. התעשייה חווה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, מה שהוביל לביקוש הגובר לכלי השקעה בעזרת AI. ההשקעות בתחום הנדל"ן הולכות וגדלות באופן אקספוננציאלי, במיוחד כאשר מדובר בנכס מסחרי. חשוב למשקיעים לוודא שהם מקבלים את החלטות ההשקעה שלהם על בסיס נתונים ולא רק ניחושים.

הדרכים להשקעות בנדל"ן נמצאות במגמת עלייה מאז המיתון של 2008. המגזר צפוי לצמוח בממוצע של 4% בשנה במהלך העשור הקרוב. נדל"ן הוא ענף מפתח בכלכלות רבות, במיוחד אלו עם צמיחה מהירה. במדינות כמו סין, הודו וברזיל, נדל"ן הוא מקור הכנסה עיקרי עבור ממשלות וחברות פרטיות. השקעות בנדל"ן יכולות להיות מסוכנות, אך ישנן השקעות שהן פחות מסוכנות מאחרות. הסיבה לכך היא שבעזרת AI, משקיעים יכולים לעשות תחזיות מדויקות יותר לגבי עתידו של נכס. לדוגמה, בינה מלאכותית יכולה לחזות אם לאזור יהיה ביקוש גבוה יותר או נמוך יותר לנכסי מגורים וכמה יעלה לבנות בית חדש. השקעות בנדל"ן הן תעשייה של מיליארדי דולרים. יש הרבה כסף לעשות במגזר הזה, והרבה אנשים משקיעים בו. בעתיד, גם כותבי בינה מלאכותית יוכלו להשקיע בנדל"ן ולהרוויח מזה כסף.

 

תמונה: freepik

למה כדאי להשקיע בנדל"ן?

נדל"ן הוא אחד הענפים החשובים במשק. יש לה השפעה משמעותית על הכלכלה ועל החברה כולה. תעשיית הנדל"ן שווה טריליוני דולרים והיא בצמיחה מתמדת. יש הרבה דרכים להשקיע במגזר הזה. אחת מהן היא השקעה בפלטפורמות מימון המונים נדל"ן כמו Fundrise, Realty Mogul ו-WeFunder. פלטפורמות אלו מספקות למשקיעים הזדמנות להשקיע בפרויקטים של נדל"ן ללא צורך בהרבה כסף או ניסיון בהשקעות נדל"ן. השקעה בנדל"ן יכולה להיות מסוכנת מאוד ולכן צריך לבדוק לפני שמשקיעים את הכסף שלכם.

עם המספר ההולך וגדל של בני דור המילניום והעדפותיהם, נדל"ן הופך לתחום רווחי. הדבר הוביל לגידול בהשקעות בתחום הנדל"ן. למשקיעים המעוניינים לבצע השקעות בתחום הנדל"ן מומלץ לשכור יועץ השקעות שיוכל לסייע להם למקד את השקעותיהם בהתאם לרמות סובלנות הסיכון שלהם. ליועצי השקעות יש הרבה ניסיון וידע על התעשייה שהם יכולים לחלוק עם משקיעים. זה יעזור להם להבין איזה סוג של נכס הכי מתאים לתיק שלהם, כך שהם יכולים להשקיע בחוכמה ללא הפסדים או חרטות. ענף הנדל"ן הוא אחד הענפים החשובים ביותר בארה"ב. שוויו מוערך ביותר מ-7 טריליון דולר בארה"ב בלבד. הענף ראה עלייה משמעותית בהשקעות שלו לאורך זמן. על פי דו"ח של CBRE, השקעות הנדל"ן נמצאות במגמת עלייה בין השנים 2007-2015, כאשר רוב ההשקעות הללו מבוצעות בנכסים מסחריים ותעשייתיים.