מסעדת בופה כפר סבא: גבו כסף גם על קופסאות אריזת האוכל ויפצו את הלקוחות

השבוע ניתן ע״י כבוד השופטת הבכירה רחל קרלינסקי פסק דין בתביעה יצוגית שמפצה את לקוחות בופה ב 180,000 שח לנוכח העובדה שבופה גבו במסגרת התשלום על האוכל גם את המשקל של הקופסאות. פסק הדין ניתן השבוע בבית משפט השלום בכפר סבא.

התביעה הוגשה ע״י עורך דין אסף נוי ועורך דין אריק שכנאי בטענה כי בופה שוקלת את משקל האריזה יחד עם משקל המזון דבר שמנוגד לחוק.

לאחר קדם משפט בתיק ועל פי המלצת בית המשפט הגיעו הצדדים להסכמה לפיה לקוחות בופה יקבלו הנחה למשך 9 חודשים ולחלופין עד הגיע הפיצוי לסך 180,000 שח. ככל ולא תנוצל ההטבה במלואה ההנחה תמומש ע״י עמותה שתבחר על ידי בית המשפט.

עו”ד אריק שכנאי
עו”ד אסף נוי

כמו כן קבע בית המשפט כי בופה תפסיק המחדל שתואר בתובענה היצוגית.

עורכי הדין אסף נוי ואריק שכנאי שניהלו את התביעה בשם הקבוצה יקבלו שכר טרחה בסך 25 אלף שקלים בתוספת מע״מ.

עו”ד אסף נוי בתגובה ״אני מקווה מאוד שבית עסק נוסף יפעל מעתה והלאה על פי החוק תוך מתן שרות הולם לצרכנים. מזה 20 שנה שהתובענות הייצוגיות המוגשות על ידי משרדנו דואגות שהצרכן יקבל את כל המגיע לו על הצד הטוב ביותר מבלי שיחשוש שהחברות הגדולות יוליכו אותו שולל״ בהזדמנות זו אנו מאחלים לכל תושבי כפר סבא והמדינה כתיבה וחתימה טובה”.

לאחר הערות תיקון של בית המשפט על פי החלטה מיום 2.22 הוגש הסדר מתוקן בשנית. : השינוי שהוכנס בהסדר המתוקן בשלישית התייחס ל 2 הערות כדלקמן: א. ההנחה בסך של 180 אלף₪ לחברי הקבוצה תינתן למשך תקופה מצטברת של 9 חדשים, או עד לחלוקת כל הסכום הנ”ל – לפי המוקדם מביניהם. ב. ההנחה בשיעור של %100 תינתן בכל רכישה על המוצרים הבאים צידנית קירור ממותגת )בשווי 25, )₪ תיק אריזה ממותג )בשווי 10 )₪ ומארז גריעינים 250 גרם ) . )₪ 10 בשווי
יצוין בחשבונית הקניה כי ההנחה ניתנה על פי הסדר הפשרה בתיק.
ג. זהות העמותה שתזכה בהטבות שלא יממושו, תקבע ע”י בית המשפט.

השופטת רחל קרלינסקי “מצאתי לקבע שני תנאים נוספים שההסדר יכלול : א. עיקר ההנחה יחול על מוצרי מזון, שבגינם הוגשה בקשת האישור וכפי שהוסכם בהסדר הפשרה הראשון . ההנחה תקבע בשיעורים קבועים שיצוינו ע”י המשיבה ממחיר המוצר נכון למועד אישור ההסדר ועד תומו. ב. מובהר כי המשיבה לא תגבה תשלום על האריזה ותבהיר זאת ללקוחותיה בהלימה להוראת תקנות הגנת הצרכן בנוגע למכירת מוצר הנארז בבית העסק וזאת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי( .”.

עוד ציינה השופטת ” .לאחר שבחנתי את הסדר הפשרה, שוכנעתי כי הוא ראוי, הגון וסביר ברובו ולכן אישורו יעשה בכפוף לתנאים שיפורטו להלן.
מצאתי כי קיימות שאלות מהותיות של עובדה או משפט המשותפות לכלל חברי הקבוצה
,ועניינה של התובענה הוא בגדר תובענה הראויה להתברר כתביעה ייצוגית בהתבסס על טענה להפרת חוק הגנת הצרכן. משהסדר הפשרה נועד, בין היתר, לאזן בין סיכויי התביעה למול סיכוניה, נראה כי במקרה דנן לא יקשה על המבקשת להוכיח את ההפרה הנטענת של הוראות חוק הצרכן והוראותיו, אם כי אין להתעלם מטענות המשיבה, עליהן היה על המבקשת להתגבר ולהפריך בדבר יידוע הציבור על אודות תשלום הנדרש בעבור האריזות במחיר העומד בהלימה למחיר המוצר הנרכש ולאו דווקא עפ”י ערכן”.

מאת: אירית מרק