קהילת השדות מציינת את חודש המודעות לסרטן השד

מאת אירית מרק

בימים האחרונים, במסגרת אירועי חודש אוקטובר- חודש המודעות לסרטן השד, קהילת השדות מקדמת את המסר שגילוי מוקדם מציל חיים והיא עושה זאת באמצעות פרויקטים רבים.
הן חלו בסרטן השד, הן עברו את הנורא והקשה מכל, ומצאו את דרך ההתמודדות שלהן באמצעות הנתינה, כך נולד הרעיון להקים את קהילת השדות. קהילת השדות – קהילה התנדבותית שמהווה בית לנשים מתמודדות ומחלימות מסרטן השד בכפר סבא בהובלה של קרן הלפרין (49) וענת שוקרון (45) מחלימות בעצמן.

הצטרפו אלינו לקהילת המאמות הגדולה בכפר סבא – לחצו כאן

הן נפגשו ב 2018 על רקע הסרטן וזיהו חלל שנפער בעיקר עם תום הטיפולים, הן מספרות: "כשהסביבה מצפה ממך לחזור לעצמך ולחזור לשגרה. בפועל אף פעם לא נחזור להיות מה שהיינו, הגוף נחלש, והאיום שהסרטן עלול לחזור נושף בעורף תמיד"

על רקע פער זה הקימו את "קהילת השדות" – מהמילה שד עם קונוטציה של חוזק, עוצמה ושליטה. הן מספרות: "עם הקמת הקהילה היינו מספר בודד של נשים, כיום לצערנו ולשמחתנו הקהילה מונה כ 200 נשים. לצערנו – מאחר והמספר המאובחנות הולך ועולה, וכיום כל אחת מ7 מאובחנת בסרטן השד. לשמחתנו – מאחר ואנחנו נותנות מענה ותקווה לנשים שנאלצות להתמודד עם המחלה וההחלמה"

כפעמיים בחודש נפגשות בנות הקהילה לפעילות הפגה בנושאים שונים לטובת אתנחתא משגרת הטיפולים והבדיקות. אחת מבנות הקהילה מסרה: "יש דברים שאנחנו יכולות לומר רק במסגרת הקהילה, רק שם יבינו אותנו ויצליחו להכיל אותנו "זר לא יבין".

מעבר לפעילות למען המתמודדות והמחלימות , הקהילה פועלת להעלאת המודעות ללכת להיבדק לגילוי מוקדם מציל חיים. כיום 95 אחוזי החלמה בגילוי מוקדם, על כן החשיבות ללכת להיבדק הינה כך כך גבוהה ומצילת חיים.

כשקיבלתי את הבשורה, אומרת קרן, כעסתי על עצמי שלא נבדקתי באופן קבוע, והיה לי חשק לקחת רמקול ולזעוק לכל הבנות בעולם ללכת להיבדק. עוד מוסיפה ענת שיש לשים לב לכל שינוי ותחושה בשד וללכת להיבדק יישר ולא להמתין, אני גיליתי את הסרטן בעקבות גירוד בשד וכך ניצלו חיי.

כל דבר שאנחנו נתקלות בו מעלה בנו אסוציאציות לפעילות למען הקהילה. אנחנו מנסות בכל דרך ומכל דבר להגיע לכמה שיותר נשים ולהפציר בהן ללכת להיבדק לגילוי מוקדם.
השנה בין יתר הפעילויות הפקנו את ה"סימניה הורודה" יחד עם עיריית כפר סבא. הסימניות יחולקו בספרייה העירונית בחנויות ספרים ובמתקני העירייה. "דרך הספרים נגיע לנשים, נזכיר להן ללכת להיבדק ונציל חיים" מוסרות מובילות הקהילה.

השקת הסימנייה הוורודה התקיימה בטקס אינטימי בספרייה העירונית ב 9.10.22 בערב חג הסוכות, בה הוענקה הסימנייה הראשונה לתושבת העיר ליאת אחיעזרא שתהיה הראשונה שתלך להיבדק בעקבות הסימנייה. בטקס נכחו בנות הקהילה שחילקו סימניות לנשים בריאות שהגיעו להשאיל ספרים לחג, ותוך כדי הסבירו והדגישו על חשיבות הבדיקה אצל כירורג שד לגילוי מוקדם החל מגיל 30 גם ללא רקע משפחתי.

צילום: עפרי מור שקד
קרן הלפרין וענת שוקרון מייסדות קהילת השדות

בנוסף, קהילת השדות קיימה שיתופי פעולה נוספים להעלאת המודעות גם עם אפליקציית התחבורה "HopOn" ורשת צומת ספרים.
אז מה עם הסיפור שלך? זה סיפור חייך! ה"שדות" קוראות לך ללכת להיבדק! זה נוגע לכולן היבדקי בזמן! קחי לך דקה וקבעי בדיקה!