יעל מטלון, מנהלת תיכון גלילי ביטלה מפגש התלמידים עם פורום משפחות שכולות “לא מדובר בבני משפחות מחבלים. הסערה ניזונה מאנשים מבחוץ שדאגו להלהיט הרוחות”

מאת: אירית מרק

על רקע הסערה ברשתות עם הודעת מנהלת תיכון גליל יעל מטלון על מפגש בין פורום הורים שכולים לתלמידי תיכון גלילי, הבהירה אמש מנהלת התיכון כי לנוכח הסערה שקמה, המפגש יבוטל ובמקומו יתקיימו דיונים על חשיבות “תרבות השיח וההקשבה וכן על מגוון הדעות והקולות”, כך לדבריה.

בקבוצת כפר סבא שלנו התקבלו תגובות רבות בנושא – לחצו כאן

“ביום ראשון הקרוב יחול יום הזיכרון לרצח יצחק רבין ז”ל. כמו בכל שנה, ביום זה ובימים שסביבו אנו מקדישים שיעורים רבים לשיח על מורשת רבין, על חשיבות הדיאלוג ועל חשיבות ההדברות בפתרון בעיות וסכסוכים. אחת הפעילויות בשכבת יב מזה שנים רבות היא מפגש עם פורום משפחות שכולות- ארגון משותף ליהודים ופלשתינאים שאבדו בן או בת משפחה כתוצאה מהסכסוך ארוך השנים ובחרו בדיאלוג במקום בנקמה”, כותבת יעל מטלון “המפגשים הם הזדמנות מיוחדת לשמוע הסיפור של שני הצדדים, להתמודד עם דעות שונות ולתרגל סובלנות והקשבה. חשוב לציין כי בניגוד למה שפורסם ולשמועות שהופצו, לא מדובר בבני משפחות מחבלים ואנו בודקים את זהות הנכנסים מתוך חובה לשמור על שלום תלמידי וצוות ביה”ס. מדי שנה אנו עורכים פעילות הכנה לצוות ולתלמידי יב וכמובן שעורכים עיבוד לאחר המפגש. ההשתתפות במפגשים הנה בחירה ותלמידים שבוחרים שלא להיכנס יכולים להשתתף במעגל שיח אחר.
עוד כותבת מטלון “חשוב לציין, כי אתמול בערב התקיימה הישיבה הראשונה של הנהגת ההורים הבית ספרית, במסגרתה הצגתי את התכנית החברתית הייעוצית השנתית ובכלל זה את התכנית לפגוש את פורום המשפחות השכולות וקבלתי מהם את ברכת הדרך. סיכום הישיבה יצא בימים הקרובים. בישיבה הוסבר הרציונל, הוצג בקצרה הסיפור של כל אחד מהמשתתפים, הוסבר שמדובר בהזדמנות חד פעמית ושאיננו מחייבים להיכנס אליה. כמו כן, הוסבר שאנו מקפידים להביא את מגוון הדעות בחברה לאורך שלוש השנים.
לצערי, השנה הופצו ברשתות עובדות שקריות לגבי זהות המשפחות שמגיעות, דבר שגרם להתלהטות ולסערת רגשות הן ברשתות והן בקרב קהילת גלילי כולה. סערה שניזונה מאנשים מבחוץ שדאגו להלהיט את הרוחות.
“היום הסתובבתי במסדרונות ביה”ס, שוחחתי עם תלמידים בבודדת ובקבוצות, נכנסתי לחלק מהכיתות והגעתי למסקנה שבתנאים אלה לא נכון לקיים את המפגש ביום ראשון הקרוב וחשוב להרחיב ולקיים מעגלי שיח בנושא, לשמוע את כל הקולות, לתרגל הקשבה ולקיים את המפגשים במסגרת שבוע דמוקרטיה בו יינתן דגש על תרבות השיח וההקשבה וכן על מגוון הדעות והקולות. הפעילות תתקיים עוד החודש במסגרת חודש חשוון בו אנו נמצאים ועוסקים בבית החינוך שלנו בנושא “שפה מעצבת מציאות”.
“בחזון בית החינוך שלנו כתוב- “אנו בבית חינוך תיכון ע”ש ישראל גלילי, רואים בכל הבאים בשערינו, ובבני האדם בכלל, ראויים לכבוד, לאהבה ולהערכה. אנו פועלים בשדה החינוכי, הערכי והחברתי למען קידום קהילה, המושתתת על ערכים הומניסטיים , יהודיים, ישראליים ודמוקרטיים…´מפגש זה הוא אחד הביטויים לתפיסה זו. ברור לי שניתן לקיים למידה בבית הספר שאינה נוגעת למחלוקות, שמקובלת על כולם, שעוסקת רק במקצועות הלימוד בשילוב דברים שבקונצנזוס… יחד עם זאת, אני מאמינה שתפקיד ביה”ס לחנך להתמודדות דווקא במקומות הפחות נעימים… דווקא במקומות שמעוררים לחשיבה שונה משלנו. לחנך להקשבה, לחנך לחשיבה ביקורתית, לחנך לשיח מכבד. אין כאן ניסיון לשכנע בשום דעה פוליטית כזו או אחרת…יש כאן ניסיון להסביר שלכל אחד במדינה שלנו יש את הסיפור שלו… אין ספק שהאירוע מכוון אותנו להמשך פעילות מחנכת ובונה.
אני מאחלת לכולנו שנצליח לצלוח את התקופה המתמשכת בה אנו חיים בשלום, שנצליח לנהל שיח מכובד ולא אלים (הן פנים אל פנים והן ברשתות )ושנזכור שאדם הוא אדם הוא אדם”.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. דנה

    כל הכבוד על ביטול האירוע המצמרר הזה. כל ניסיון של אוסף מילים יפות – שיח מכבד, ראיית האחר… בלה בלה בלה. לא עובד עלינו יותר.
    כל אירוע מסוג זה יתקבל שוב במרד!

התגובות נעולות.