מה אתם חייבים לדעת על התמכרות לקריסטל מת'? 

אנחנו חיים בעולם שיש בו לא מעט סוגים של סמים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות. אם יש סם שכולנו שמענו את השם שלו, ורבים מאתנו גם מכירים אנשים שמשתמשים בו, הרי זהו הסם העונה לשם מת' או קריסטל. מדובר על סם שנחשב למאוד ממריץ, נותן אנרגיה וגם מעורר את החשק המיני. לכן ברור מדוע לא מעט אנשים התמכרו אליו. המחיר שלו, בניגוד להרבה סמים אחרים, יחסית זול, מה שהופך אותו לעוד יותר אטרקטיבי, וניתן למצוא אותו במסיבות ובלא מעט מקומות עם אנרגיה גבוהה.

 

עם זאת, חשוב להבין שהתמכרות לחומר כמו קריסטל מת' עלולה להיות בעייתית מאוד. למעשה, התמכרות לקריסטל מת' תוביל בסופו של דבר לפגיעה משמעותית ביותר בגוף ובנפש. לכן, אם גם אתם מכירים מישהו שמכור לסם הזה, טבעי שתרצו לעזור לו, ורצוי לעשות זאת כמה שיותר מהר. הגמילה מההתמכרות לחומר קריסטל מת' הינה מורכבת וקשה, כך שרצוי להתחיל זאת עוד היום. 

 

התמכרות לקריסטל מת' – למה בעצם להיגמל?

 

אם מדובר על סם שגורם למשתמש להרגיש כל כך טוב, למה הוא בעצם צריך להיגמל? יש לכך כמה תשובות מגוונות. ראשית, התחושה שאנחנו מכורים למשהו ושאנחנו לא יכולים להסתדר בלי חומר מסוים היא תחושה נוראית. שנית, ההתמכרות לחומר כמו קריסטל מת' עלולה להוביל לפגיעות משמעותיות, כמו למשל: דיכאון קשה מאוד, ירידה מאוד קיצונית במשקל, הזיות ופחדים, אובדן של אחיזה במציאות ועוד.

 

התמכרות לקריסטל מת' מובילה לא פעם גם למצב של אימפוטנציה ולהרס של השיניים. אנשים שמכורים לקריסטל מת' גם סובלים מבעיות של כליות, לב ועוד, כך שברור מדוע החומר הזה הרסני. משמעות הדברים היא שאם אתם רוצים לסייע לאותו אדם מכור, לא כדאי שתדחו זאת למחר. התמכרות, ולא משנה לאיזה חומר, לא עוברת ככה סתם מעצמה, ובטח שלא כאשר מדברים על קריסטל מת'. 

 

איך בכל זאת אפשר לנסות להיגמל? 

 

רגע לפני שאתם מתייאשים מהניסיון לעזור לאותו אדם מכור, כדאי שתדעו שבכל זאת יש מה לעשות בנידון. התמכרות לקריסטל מת' הינה אחת מהקשות ביותר ולכן האדם המכור צריך עזרה. החדשות הטובות הן שגם בישראל, כפי שקורה בהרבה מאוד מקומות אחרים בעולם, אנחנו רואים שיש מרכזי גמילה מובילים. אומנם זה נכון שהחוויה קשה ולהיכנס למרכז גמילה זה לא עניין פשוט, אך בפועל, כמעט תמיד זו הדרך היחידה.

 

העניין הוא שעם התמכרות מהסוג הזה אומנם כוח הרצון חשוב ומשמעותי, אך המכור צריך גם תמיכה וסביבה מתאימה. לכן אחד מהדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות כדי לעזור לאדם מכור הוא לקחת אותו למרכז גמילה. רק בצורה כזאת תאפשרו לו להתחיל מחדש את חייו ולהיגמל מההתמכרות שעלולה להסתיים בצורה דרמטית ומאוד קיצונית.