גאווה לכפר סבא: אקים כפר סבא ייקחו חלק בתערוכת הצלמים הבינלאומיתPHOTO IS:RAEL

ארגון אקים כפר סבא הפועל מזה כ- 20 שנה ולוקח חלק משמעותי בפעילויות הארציות שנערכות במסגרת הארגון, זכה השנה לקחת חלק בפסטיבל הצלמים הבינלאומי PHOTO IS:RAEL. זהו אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל (ומאירועי האמנות הגדולים בארץ) והיחיד בעולם הנותן במה לפעילות חברתית לצד גופי עבודה מרתקים של צלמים ואמנים מכל רחבי העולם.

מאיה ליבשיץ

 

12 חניכים וחניכות מטעם אקים כפר סבא, ייקחו חלק בפסטיבל ויציגו את הצילומים האומנותיים שעליהם עבדו במסגרת התערוכה. ההדרכה שעברו חניכי הארגון, נעשתה בליווי צמוד של ניק וקסלר צלם מוכר, בשיתוף פעולה של תלמידים מהתיכונים השונים בכפר סבא שנרתמו לליווי החניכים בהתנדבות מלאה, מתוך האמונה של ארגון PHOTO IS:RAEL שלימוד צילום משמש ככלי לביטוי משמעותי  לכל סוגי האוכלוסיות.

דניאל מנשה

 

פסטיבל הצילום הבינלאומי מהווה נקודת מפגש למאות צלמים מישראל ומהעולם המציגים את עבודתם לצד צילומיהם של אלפי משתתפים מקהילות מגוונות מכל רחבי הארץ המבקשים להשמיע את קולן בשפת הצילום, בפני עשרות אלפי המבקרים אשר פוקדים את הפסטיבל שנה אחר שנה.

 

השנה מציע הפסטיבל כ-50 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, סיורים מיוחדים, וכן פעילות רב-תחומית – פרפורמנס, וידאו ארט, מופעי מוזיקה ועוד.

נושא הפסטיבל השנה הוא – Action” / פעולה” כשבתערוכות השונות יוצגו פרשנויות רבות למושג זה – מעולם הקולנוע ועד לתנועת הנוער, לצבא, לעולם האמנות ולכיווני מחשבה הבוחנים כיצד פעולה אנושית יכולה לייצר שיח, או כיצד פעולה של אדם בודד יכולה להשפיע על הכלל.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 23.11 עד ה-3.12 במתחם עינב בגן העיר בתל אביב.

נדב גרשוני

 

יו”ר אקים כפר סבא, דורית לאור: “ המועדון שלנו פועל על פי מודל ייחודי לפיו פועלים בני נוער כמדריכים כל השנה ואף מעבר לכך. מזה כשנה אני מובילה את המועדון שלנו לקראת שילוב עם האוכלוסייה הכללית בתוכה הוא שוכן. אני מאמינה שקשרים בלתי אמצעיים בין חברי המועדון שלנו לבין האוכלוסייה הרחבה יש בכוחם לייצר שינוי עמדות אמיתי. כשחברי המועדון מציגים כישורים ויכולות הם יוצרים את השינוי שהיו רוצים שיקרה עבור עצמם.   תפקידנו כמובילים הוא לספק להם הזדמנויות להתנסות שווה והצגת היצירות שלהם כחלק אינטגרלי מהתערוכה הכללית היא פתיח לשינוי וכולנו תקווה שיתרחב”.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “כפר סבא היא עיר הפועלת ומחנכת את ילדיה בהתאם לערכי הסובלנות וקבלת כל אדם באשר הוא, ולא בכדי הסיסמה המלווה אותנו היא ‘כפר סבא עיר שווה. כולנו שונים, כולנו שווים’. זו לא סיסמה מבחינתנו, אלא דרך חיים, במסגרתה בין היתר אנו משלבים אנשים ותלמידים עם מוגבלויות בפעילויות הקהילתיות ובמסגרת החינוכיות השונות. כך למשל בפרויקט חדש בגני הילדים, המשלב את כלל ילדות וילדי החינוך המיוחד לפעילויות עם גני הילדים הממלכתי והממלכתי-דתי. שיתוף הפעולה עם תלמידי התיכונים בעירנו עם חניכי אקים הוא עוד פועל יוצא של ערכים אלה ואני מברך על כך. אני מאחל לחניכי אקים לא להפסיק ליצור ולחלום, ונמשיך בשיתופי הפעולה, היוצרים חברה בריאה ומתקדמת”