תוכנית חיסכון – כי זה הילד שלך

הילדים שלנו זה החיים שלנו, ובשביל רובנו אנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים בעיקר עבורם. אנחנו עובדים קשה כל יום, דואגים שהכול ילך כמו שצריך, מאכילים, מטפחים, שומרים, מחנכים, ועוזרים ככל שאנחנו רק יכולים, כדי שיהיה להם טוב, עכשיו ובעתיד. ואם כבר מדברים על העתיד, הרי שהעתיד שלהם תלוי מאוד בכלכלה שלהם, ופתיחת תוכנית חיסכון היא צעד מתבקש ומובן מאליו לכל מי שמבין את חשיבות העתיד הכלכלי של הילדים שלו.

מגיל שמונה עשרה הם אולי כבר לא ילדים לפי חוק, אבל בשבילנו הם תמיד ילדים, הילדים שלנו, והדאגה להם לא מסתיימת כשהם מתגייסים לצה"ל, אלא אם כבר היא רק הולכת וגדלה. התקופה של השירות הצבאי היא תקופה מאוד מיוחדת, בהם הילד עסוק כל יום כל היום, אבל אין לו לרוב הכנסות. אז מה עושים? דואגים שיהיה לו כסף, כי זה שהוא בצבא לא אומר שאין לו הוצאות, אלא דווקא שיש לו, ויותר מהרגיל. נכון, יהיה לו פחות זמן לבזבז כסף, אבל כשהוא יוצא מהצבא לחופשה, מגיע לו שיוכל להתפנק בלי לחשוב פעמיים, ולמלא את המצברים.

הילד צריך כסף – אפשר לדאוג שיהיה לו

במקום להילחץ, ולהוציא המון כסף במכה, עם תוכנית חיסכון חכמה שמתחילה לצבור הון כבר בינקות, אתם דואגים לכך שלילד שלכם יהיה סכום יפה מאוד לתמוך בו כבר מגיל שמונה עשרה, ומבלי שהרגשתם עקה כלשהי. כל מה שצריך לעשות זה להפקיד סכום של 51 ש"ח בחודש, כל חודש, לאורך תקופה, וזה מצטבר יפה מאוד לאורך השנים. כמו כל השקעה, גם תוכנית חיסכון דורשת מחשבה מקדימה, ולמזלכם חשבו על זה קודם, ולא צריך להמציא את הגלגל כדי ליהנות מהיתרונות הפוטנציאלים של תוכניות חיסכון חכמות:

  • כיום אפשר לפתוח תוכנית חיסכון לילדים שלכם מבלי להגיע פיסית לסניף הבנק בו מתנהל החשבון – רשת האינטרנט מאפשרת לכם לבצע את המהלך הפשוט הזה בכמה לחיצות כפתור, ולדעת שעשיתם את זה וזה מאחוריכם, כאשר העתיד של הילדים לנגד העיניים
  • הקרן שאתם מפקידים מובטחת ושמורה, וכל שקל שם נשאר זמין לטובת הילד שלכם, ברגע שיבחר להשתמש בו – כך שאין כל חשש לגבי הכסף, שיושב נגיש ואמיד, שמור מכל משמר
  • דרך אתר אינטרנט זמין ונגיש אפשר לא רק לפתוח את חשבון החיסכון ולהפקיד בו את הסכום הראשוני ואת הסכומים החודשיים, אלא תוכלו גם לעקוב בקלות רבה אחרי התוכנית שלכם, ולדעת מה מתרחש בכל רגע ורגע – הסכומים שהצטברו, וכיו"ב 
  • אתם יכולים לפתוח את תוכנית החיסכון שלכם על בסיס הזכאות שלכם לקצבת הילדים מהמדינה, מה שאומר שהילדים שלכם נהנים מסכום הכסף אשר מגיע לכם בזכותם, וזה הרי רק הוגן.
  • אם גם אתם תוסיפו מכיסכם סכום דומה לסכום שהמדינה מפקידה עבורכם, ההוצאה תהיה קטנה, אך החיסכון יהיה משמעותי עוד יותר

איזה מסלולים זמינים?

לבחירתכם מספר מסלולים שונים כדי שתוכלו למצוא את תוכנית החיסכון האידאלית עבורכם ועבור הילד שלכם. כל אחד רואה את החיים ואת הכלכלה קצת אחרת, אז חשוב שתהיינה אפשרויות שונות אשר תתאמנה לאנשים שונים. דוגמאות לתוכניות חיסכון הינן תוכנית שאפשר להחליף כל חמש שנים את המסלול שלה, או תוכנית קבועה שאינה משתנה.

חשוב לוודא שאתם מקבלים תוכנית שאין בה דמי ניהול, ושניתן להפקיד בה את הסכום לו אתם זכאים כקצבת ילדים ישירות מהביטוח הלאומי, מה שאומר שאתם דואגים לעתיד של הילד שלכם מבלי להוציא כסף מהכיס.