יובל קדוש במסר חשוב להורים ונהגים : הפסיקו להחנות על המדרכות
הפוסט הזה מיועד לכל אותן אימהות ואותם אבות שבכל בוקר מסיעים את היקר להן.ם מכל לפעוטון ברחוב כצנלסון בסמוך לכיכר של רחוב אזר מול חטיבת אילן רמון.
מאת: יובל קדוש / יו”ר ועד ההורים לשעבר בכפר סבא
בכל בוקר מחדש אני נמס לראות את הילדות המהממות והילדים המקסימים שלכן.ם הולכים לגן בכייף גדול עם חיוך שובה לב. הכי מרגש עבורי זה לראות את הזיק בעיניים שלכן.ם והאושר העילאי בחוויית ההורות.
רציתי לספר לכן.ם שיום אחד אותם אפרוחים מתוקים יגדלו וגם אתם, שאוהבים ודואגים להם הכי הכי בעולם, תצטרכו ללמוד קצת לשחרר… לתת להם עצמאות, לתת להם ללכת לבד לבית הספר, לחברים, לחוגים, לתנועות הנוער. אגב… הדאגה לשלומם וביטחונם תמיד תהיה שם בכל גיל.
לצערנו לא מעט סכנות “אורבות” לילדים שלנו (ולנו) כמעט בכל מקום… עם יד הלב, את מרביתן אנו בעצמנו יוצרים בעזרת התנהגויות שעבורנו לכאורה הן הכי לגיטימיות, אבל עבור ילדים של “הורים אחרים” הן עלולות להוות סכנת חיים.
בכל בוקר בסביבות השעה 8:00 מאות ילדים, נערות ונערים עושים את דרכם לבתי הספר ברחוב אזר, ציר התנועה המרכזי המוביל לרחוב אזר הוא רחוב כצנלסון, ציר עמוס וסואן שלצערנו הרב בעל היסטוריה מפוקפקת של תאונות דרכים, מרביתן פגיעה בהולכי רגל.
בכל בוקר, אתם עוצרים “רק לרגע” חונים על המדרכה, חוסמים את המדרכה, נוסעים על המדרכה בכדי להוריד את האפרוחים המתוקים שלכם לגן לעוד יום של חוויות וכייף. בזמן הזה כל אותם ילדים שרוצים להגיע לבתי הספר שלהם בבטחה ובשלום נאלצים לרדת לכביש או לחצות אותו באמצע מחוסר ברירה. תחשבו על זה שיום אחד אלו יהיו הילדים שלכם. תחשבו על זה שחס וחלילה אותו “רגע אחד ” עלול להיות “רגע אחד” עם משמעות אחרת לגמרי.
ניסיתי, פניתי, דיברתי, לצערי “עולם כמנהגו נוהג” כולנו ממהרים בבוקר וכולנו רוצים להגיע למעוז חפצינו בזמן אבל ראבק מה יותר חשוב מאשר להגיע בשלום ובבטחה ? שהילדים של כולנו יהיו בטוחים ?
אם תביטו סביב ברחוב חטיבת גולני, ובחלק המערבי של רחוב אזר יש שפע של מקומות חניה פנויים בשעות האלו ואנחנו מדברים על מרחק של מקסימום 100 מ’ הליכה. ואתם…תוכלו לחנות בבטחה, ללכת בכייף עם הילדים שלכם, רגועים, לא לחוצים וממהרים כי אתם חונים על מדרכה והכי חשוב תחשבו על זה… תרוויחו עוד כמה דקות של מתיקות על הבוקר עם האפרוחים המהממים שלכם.
אומרים שתמונות שוות אלף מילים…. אז צירפתי לכם כמה תמונות שתוכלו לראות את הדברים מזווית אחרת. אני אדם מאוד אופטימי מטבעי ומאמין שהפוסט הזה יעזור לכולנו לעשות את השינוי המיוחל. הרי בסופו של יום כולנו קהילה אחת ואם כל אחת ואחד מאיתנו יעשה מאמץ קטן נוכל לעשות פה שינוי גדול שיצור לילדים שלנו ולנו הזדמנות למקום טוב יותר ובטוח יותר.
תודה