עדי לוי סקופ: "החלטתי בלב כבד להתפטר מתפקידי כמ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לתרבות הפנאי בכפר סבא"
"משתפת שהחלטתי בלב כבד להתפטר מתפקידי כמ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לתרבות הפנאי בכפר סבא", כך, אמש, עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר הודיעה על התפטרותה "האמת והיושרה הם נר לרגליי. כנבחרי/ות ציבור עלינו לנהוג בכספי ציבור בחרדת קודש, הכספים הללו הם של התושבים/ות ולא אוכל בשום אופן לתת יד למדיניות והתנהלות חמורה המהווה זלזול בוטה בכספי ציבור ופגיעה אנושה במנהל תקין, בכללי האתיקה ובשקיפות.
"לפני מספר חודשים התגלה לנו חברי/ות הדירקטוריון כי הוסתר מאיתנו הליך התקשרות עם האמן אריק ונונו לצורך ביצוע יצירת אומנות בהיכל התרבות בשווי של 330,000 ₪ וכן שהועברו לו 140,000 ₪ כ"מקדמות" עוד בטרם כלל נחתם הסכם בין הצדדים.

הבעתי את התנגדותי העזה והנחרצת לנושא, שכן הדרך הראויה לבחירת אמנים/יות לביצוע יצירות אומנות, בודאי ובוודאי בסדר גודל שכזה ובמיקום מרכזי ומהותי לחיי התרבות בעיר כולה, היא הוצאת "קול קורא" ומתן הזדמנות שווה לכל.

 

עדי לוי סקופ
"בעיר כפר סבא יש קהילת אומנים ואמניות מפוארת וענפה, החברים וחברות בה אמנים מכובדים ומוערכים עד מאד שגם להם מגיעה הזדמנות שווה להציג יצירותיהם/ן בחלל העירוני יקר הערך הזה.
הביקורת הציבורית העזה לא איחרה לבוא ובחלוף ימים בודדים בלבד לאחר חתימת ההסכם, הודיע האמן על התפטרותו וחזרתו מההסכם.
עמדתי על כך שהאמן ישיב את הכספים, שהרי לא יעלה על הדעת שכספי ציבור – 140,000 ₪ (!!!) משולמים לאמן שלא ביצע עבודה ואין לנו שום תמורה.
"אני מאמינה שכספי ציבור הם קודש הקודשים- מדובר באמן שקיבל את התשלום וימים ספורים לאחר מכן הודיע כי אינו מעוניין בביצוע היצירה ובהמשך דרש כי מלוא הסכום יוותר בידיו, כולל זכויות היוצרים בגין היצירה. המשמעות היא הוצאת סכום עתק מהחברה בגין אפס תמורה ובניגוד להוראות ההסכם.
שיאה של ההתנהלות החמורה הייתה עם החלטת דירקטוריון החברה, בניגוד גמור לעמדתי, לאשר במחי יד את הותרת הכספים בידיו.
"עד עכשיו לא קיבלתי שום הסבר המניח את הדעת כיצד הועברו לאמן תשלומים כה גבוהים עוד בטרם חתימת הסכם בין הצדדים ויתרה מכך- ממש במועד שיא הביקורת הציבורית על ההליך, איך מבוקש לאשר תשלום כה גדול בניגוד להוראות ההסכם וללא כל אסמכתאות על הוצאות נטענות אם היו כאלה, מדוע אושר לאמן להותיר את זכויות היוצרים בידיו בניגוד להסכם ועוד ועוד…
"לא אסכים לתת יד להחלטה שערורייתית זו המשקפת את מדיניות ראש העיר בנושא.
על כן הודעתי הבוקר לראש העיר על התפטרותי מתפקידי כממלאת מקומו בחברה. אמשיך לשרת כדירקטורית מן המניין בחברה ולפעול בכל כוחי להשבת הכספים לחברה ולציבור".

מהחברה לתרבות ופנאי נמסר: ״ההחלטה על ההקצאה הכספית ליצירת האומנות אושרה בין השאר, על ידי חברת המועצה עצמה, במאי 22 וההחלטה על הצעת הפשרה שהובאה על ידי היועמ״ש ומנכ״לית החברה , אושרה ברוב קולות בדירקטוריון (6 מתוך 8).
צר לנו שחברת המועצה מטילה דופי בעבודתם ומקצועיותם של היועץ המשפטי ומנכ״לית החברה העירונית לתרבות ופנאי.
אנו נמשיך ונפעל בשיתוף פעולה, בשקיפות ובהתאם לכל כללי המינהל התקין, למען קידומה של העיר כפר סבא”.

מהדירקטוריון נמסר – ״נבחרי ציבור צריכים לדעת לכבד החלטות של דרגים מקצועיים ואת עמדת היועץ המשפטי לחברה אנו מצרים על כך שהמתקפה הבוטה והמיותרת מטעמים פוליטיים נגד האומן אריק ונונו, אומן תושב ובוגר העיר ובעל מעמד בינלאומי, פגעה בו וברצונו לתרום לעיר יצירת אומנות חסרת תקדים. ההחלטה לפצותו על הנזקים שנגרמו לו נעשתה על פי הכללים המשפטיים וכך ראוי לגוף ציבורי לפעול”.

האמן ונונו מסר כי יגיב בבוא העת ו"כרגע אינו מעוניין להגיב"