חברת “מטריקס” עוברת למגדל חדש בן 18 קומות בקומפלקס ההיי-טק היוקרתי O-TECH בכפר סבא
היקף הסכם השכירות ל-10 שנים הינו כ-200 מיליון ₪.
פרויקט “O-TECH” הינו קומפלקס משרדים של חברות ההיי-טק, ביוטק וחברות בינלאומיות המשתרע על שטח של כ-100,000 מ”ר בתוספת שטחי חניה. שווי של הפרויקט כ-1 מיליארד ₪.*
רפי סער ראש עיריית כפר סבא: “גאים ונרגשים לרגל מעבר מרכז הפעילות של מטריקס, אל מתחם ההייטק החדשני בכפר סבא. זהו צעד משמעותי בדרך להפיכת העיר כפר סבא לבירת ההייטק של ישראל”.*
חברת הטכנולוגיה הגדולה בישראל, חברת “מטריקס”, עוברת למגדל בן 18 קומות בשטח כולל של כ- 30,000 מ”ר (כולל שטחי חניה) בקומפלקס ההיי-טק היוקרתי O-TECH”” בכפר סבא. הסכם השכירות הינו לתקופה של 10 שנים בהיקף של כ-200 מיליון ₪ (20 מיליון ₪ לשנה) עם אופציה להארכה של כ-10 שנים נוספות.
המגדל החדש שנבנה במיוחד עבור חברת מטריקס יאחד לתוכו מספר זרועות פעילות של החברה שעובדות כיום מאתרים שונים בארץ ואת מטה החברה. המעבר צפוי להתבצע ברבעון האחרון של שנת 2023. לצד משרדים חדשניים ומתקדמים יותר, המעבר מאפשר למטריקס לאחד אלפי עובדים תחת מתחם אחד ולחזק תחושת האחדות בין חטיבותיה השונות של החברה.
הבניין מציע לאלפי עובדי מטריקס מרחבי העשרה, פינות קונספט, חדר כושר פרטי ומאובזר ומרפסות רחבות ידיים.
כמו כן, הבניין כולל מרחבי עבודה אישיים ושיתופיים, מתחמים לפעילויות חברתיות ואירועים, ושירותים מגוונים נוספים לרווחת העובדים ברחבי המתחם, ששוכן בסמוך למרכז הבילוי והבידור אושילנד, ישנם שטחי פיתוח היקפיים, שלל חנויות, מסעדות ונוף פתוח לכל עבר. המתחם בנוי על שטח כולל של 52 אלף מ”ר וממוקם על ציר מרכזי בעל גישה נוחה לתחבורה ציבורית ולכל הכבישים המרכזיים באזור. קומפלקס הייטק O-TECH”” הוקם ע”י חב’ אושירה וכולל 3 בנייני משרדים, מרכז בילוי קניות והסעדה בשטח כולל של כ-100,000 מ”ר בתוספת שטחי חניה. שווי הפרויקט כ-1 מיליארד ₪ .
בשנים האחרונות הצליחה כפר סבא למשוך אליה חברות גדולות וחברות מתחום ההייטק כדוגמת חברת ההייטק הגלובלית parallel wirelless, חברת סודה-סטרים, נקסט אינשורנס, פינסטרה ישראל וסגמנט. ההסכם עם חברת מטריקס הינו חלק ממהלך שלם בדרך להפיכת העיר כפר סבא לבירת ההייטק של ישראל.
כזכור בחודש שעבר, התבשרנו שעיריית כפר סבא מקדמת בשיתוף עיריית רעננה, רובע עסקים איכותי משותף לשתי הערים, הכוללת דיור להשכרה ארוכת טווח, דיור לסטודנטים וקידום השימוש בתחבורה הציבורית ושבילי אופניים. הרובע החדש יהיה שרוע על שטח של כ-835 אלף מ”ר ומדובר בתוכנית שמטרתה תכנון מרחב המחבר בין שתי הערים באמצעות רובע עסקים איכותי ונגיש בעל מרחב ציבורי בין שתי הרשויות, ולאפשר נגישות טובה למתחם באמצעות תחבורה ציבורית, ללא צורך לעשות שימוש ברכב פרטי. רובע העסקים החדש יהיה במרחק של 800 מטרים מתחנת המטרו M1 המתוכננת ובסמוך למסוף אוטובוסים חדש, רכבת ישראל ולכבישים 4 ו-531.
רפי סער ראש עיריית כפר סבא: “כחלק ממדיניות שנועדה לשפר את איכות החיים, להגדיל היצע תעסוקתי וליצור הזדמנויות לתושבי העיר, אנחנו מפתחים אזורי תעסוקה חדשים שמושכים חברות הייטק גדולות ובינלאומיות לכפר סבא. חברות רבות בוחרות להעתיק את משרדיהן לעירנו. אנו גאים ונרגשים לרגל מעבר מרכז הפעילות של מטריקס, הניצבת בחוד חנית התעשייה הטכנולוגית אל מתחם ההייטק החדשני בכפר סבא. אנו בטוחים כי הבניין החדש יספק ליושביו את סביבת העבודה האיכותית ביותר. אנו עובדים להפוך את כפר סבא לבירת ההייטק של ישראל יחד עם עוד פרויקטים נוספים כמו הקמת רובע עסקים משותף עם עיריית רעננה. התהליך עדיין בעיצומו אך כבר יש תוצאות לחזון ועוד סיבה לגאווה גדולה בעיר שלנו”.
מוטי גוטמן, מנכ”ל “מטריקס” :”כחברה שמובילה את השוק הטכנולוגי בישראל, מטריקס שמחה להתחדש במתחמי עבודה טכנולוגיים וחדשניים יותר – אנו חברה דינמית שלא מפחדת לעשות שינויים תוך כדי תנועה על מנת לשפר לעובדים את סביבת העבודה, ותהליך ההקמה של המשרדים החדשים אכן שם במרכז את העובדות והעובדים שלנו. בחרנו בקפידה לשים דגש על משרדים וחללי עבודה משותפים, לצד מגוון שירותים ויתרונות שמסופקים לעובדים, כדי לאפשר לכל אחד ואחת מהם את מרחבי הפעולה הדרושים על מנת להצליח ולצמוח. אנו נרגשים לקראת המעבר ותחילת הפעילות בבניין החדש עם המעבר לבניין החדש בשנה הבאה נשלים את מהלך ההתייעלות בנדל”ן בו התחלנו עוד במהלך מגיפת הקורונה. במסגרת המעבר נשחרר משרדים בהוד השרון, הרצליה, תל אביב , ראש העין ולוד ונאפשר גישה תחבורתית נוחה מאוד בהשוואה למיקומים הנוכחיים שלנו. בהקמת הבניין החדש של מטריקס הנחנו שהעבודה ההיברידית תישאר עימנו וחסכנו בשטחי הנדל”ן ובמקביל יצרנו סביבת עבודה אינטגרטיבית ,נעימה וחדשנית שתשרת אותנו
לשנים רבות קדימה.”
גולן דותן מנכ”ל חב’ אושירה מציין :”אנו גאים שמטריקס בחרה באושירה לבנות את משכנה החדש של החברה, ומברכים אותה על הצטרפותה למתחם ההיי-טק החדשני בכפר סבא. הבניין החדש של מטריקס תוכנן בקפידה , תוך ראיה מרחבית של הצרכים השוטפים , שימת דגש על סביבות עבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תשומת לב יתרה לצרכים הלוגיסטיים הנרחבים של החברה ועוד, כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם מטריקס” .
בתמונה מימין לשמאל : גולן דותן מנכ”ל חב’ אושירה, רפי סער ראש עיריית כפר סבא, מוטי גוטמן מנכ”ל מטריקס-
צילום מורג ביטן