תלמידות ותלמידי תיכון רבין בכפר סבא חזרו מביקור גומלין שהתקיים בעיר התאומה מולהיים שבגרמניה

תלמידות ותלמידי תיכון רבין בכפר סבא חזרו לאחרונה מביקור בגרמניה, בעיר התאומה של העיר – מולהיים – וזאת במסגרת פרויקט משותף לתלמידי תיכון רבין כפר סבא, תיכון עמל אל עתילי בטירה ותלמידי גימנזיום הייסן בעיר התאומה לכפר סבא מולהיים, גרמניה .

 

מדובר בפרויקט שהחל בשנת 2015 ובשנתיים האחרונות נפגשו התלמידות והתלמידים מישראל עם עמיתיהם בגרמניה רק באמצעות הזום, בשל פרוץ מגפת הקורונה בעולם.
השנה, לאחר הסרת המגבלות השונות, נפגשו התלמידות והתלמידים פנים אל פנים בישראל, כאשר לאחרונה חזרו מביקור גומלין בגרמניה.

הקבוצה מורכבת משמונה תלמידי י"א ותלמידי י"ב מתיכון רבין ושבעה תלמידי י"ב מהתיכון בטירה, כאשר הביקור של התלמידים מגרמניה היה ביקור ראשון של משלחת מסוג זה בעיר ובישראל.

"מטרות הפרויקט הן היכרות רב תרבותית בעולם משתנה, מניעת אנטישמיות וגזענות ויצירת שותפות בין בני הנוער", מסבירה סיגל אוסטרייכר, רכזת הפרויקט בתיכון רבין. "במהלך הפרויקט למדנו כי הדמיון בין בני הנוער עולה על השונה, ולכולם רצון לקיים חיים שוויוניים וטובים בארצם. התלמידות והתלמידים מגרמניה זכו לבקר בתל אביב, בנצרת, בעמק המעיינות והשיא היה בירושלים בעיר העתיקה וביקור רגשי מאוד ביד ושם. תלמידי תיכון רבין והתיכון בטירה חוו בגרמניה את ההכנות לחג המולד יחד, עם הדלקת נרות חנוכה וגמר המונדיאל, ביקרו בבית הכנסת בדיסלדורף וגם שמעו את סיפורו של פליט סורי שהיה תלמיד בבית הספר".

 

יש לציין, כי קבוצה נוספת של תלמידות ותלמידי שכבת י' משני התיכונים צפויה להתחיל השנה פרויקט משותף נוסף עם תלמידים ממולהיים ומתכוננת החלפת משלחות גם עם תלמידים מהעיר קרקוב שבפולין.

ראש העיר, רפי סער: "שיח והידברות בין אנשים הם הדרך לחברה טובה יותר, וזאת במקביל לערכים של אהבת כל אדם באשר הוא, מניעת גזענות ואנטישמיות ומנהיגות חברתית – אותם אנו מעבירים לילדינו. משלחות מסוג זה, בין בנות ובני הנוער שלנו, יקדמו את כולנו לעתיד של שלום וסובלנות".

 

מנהלת אגף החינוך העירוני, אסנת חכמון: "אנו פועלים כל העת ובפרויקטים מגוונים בכל נושא ההידברות, חיבור בין תלמידים ממגזרים שונים ומדינות שונות, ומעלים במסגרת השיח המשותף גם נושאים שנויים במחלוקת. העתיד שלנו נמצא בידיהם של בנות ובני הנוער, ואני סמוכה ובטוחה כי הם ידעו לנצל את כישוריהם ואת הכלים שאנו מעניקים להם לטובת הכלל".

רצ"ב: ביקורי משלחות התלמידים מגרמניה בישראל והתלמידים מכפר סבא ומטירה בגרמניה