תחרות פנינה זלצמן ה-9 תתקיים בינואר בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא עם 49 פסנתרניות ופסנתרנים צעירים

תחרות פנינה זלצמן ה-9 תתקיים השנה בין התאריכים 15-26 בינואר בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. 49 פסנתרניות ופסנתרנים צעירים עד גיל 25 ייקחו חלק בתחרות השנה

שלב הגמר של התחרות כולל נגינה של קונצ'רטי לפסנתר ותזמורת עם התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחה של בר אבני, כאשר לזוכים יחולקו פרסי בשווי של כ-55,000 והם יזכו לנגן כסולנים עם התזמורת סימפונית חיפה. מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת מדי שנתיים היא לגלות את הפנסתרן או הפסנתרנית הבאים של ישראל

תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים, 26 – 15 בפברואר 2023, כפר סבא

רמי זרנגר

 

 

תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" ה-9 תתקיים בין התאריכים 15-26 בפברואר 2023 , בקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא. בתחרות השנה ייקחו חלק 49 פסנתרנים צעירים עד גיל 25 (בחלוקה ל-4 קטגוריות גיל)
חדש בתחרות – בתחרות השנה תתקיים תחרות נגינה קאמרית למתחרים בקטגוריה ד' שעלו לשלב השני בתחרות. המתחרים בתחרות הקאמרית ינגנו טריו פסנתר עם הצ'לנית אלה טובי והכנר גלעד הילדסהיים.
התחרות הקאמרית וקונצרט הזוכים פתוחים לצפייה לקהל הרחב וישודרו בעמוד הפייסבוק של התחרות "תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים". שאר השלבים פתוחים לקהל הרחב.
שלב הגמר של התחרות, הכולל נגינה של קונצ'רטי לפסנתר ותזמורת עם התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחה של בר אבני. לזוכים יחולקו פרסי בשווי של כ55,000 והם יזכו לנגן כסולנים עם התזמורת סימפונית חיפה.
עם השנים התפתחו פרויקטים ארציים כגון "פסטיבל נושפים', "תחרות נושפים", ו'תחרות פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים". כל הפרויקטים הללו, הפכו את כפר סבא לבירת המוזיקה בארץ, המטפחת את דור הנגניות והנגנים למצוינות ברמה הארצית.

 

 

רמי זרנגר

 

 

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "מעל שלושה עשורים שהקונסרבטוריון בכפר סבא מקיים פרויקט "בית ספר מנגן" ומחנך לתרבות ומוזיקה אלפי ילדים וילדות, וזאת תוך ראייה עירונית שתרבות וחינוך ייצרו חברה טובה יותר. הכישרונות בין ילדות וילדי העיר ובני הנוער, מרחבי הארץ כולה, הם רבים ואני שמח שניתנת להם ההזדמנות להראות את כישרונם במסגרת התחרות בכפר סבא. אני מאחל הצלחה רבה לכל המשתתפות והמשתתפים ומזמין את כולם לבוא וליהנות ממוזיקה טובה ונגינה משובחת בעירנו".

עפר עין הבר, מנהל התחרות: "לאחר כל תחרות אנו מפיקים לקחים ומנסים להתקדם ולהשתפר לקראת התחרות הבאה. השנה הוספנו תחרות קאמרית למתחרי קטגוריה ד' שעלו לשלב השני, דבר המעלה את רמת התחרות ואת יוקרתה. הפרס לזוכה בתחרות הקאמרית יינתן בסימן 120 שנה לעיר כפר סבא. אנו בקונסרבטוריון כפר סבא רואים חשיבות רבה לקיום פעילויות ברמה ארצית על מנת לקדם כל ילד וילדה לרמה הגבוהה ביותר אליה הם יכולים להגיע".

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת מידי שנתיים, היא כאמור לגלות את ה"פסנתרן הבא" שיפציע בשמי המוזיקה, ומתוך רצון לקדם את הילדים ובני הנוער הצעירים המנגנים בפסנתר ולהביאם להישגים גבוהים בתחום. עד היום השתתפו בתחרויות נגנים ברמות נגינה מהגבוהות ביותר בארץ, וחלק מהזוכים ממשיך ומממש את ההבטחה והופך את הכישרון לקריירה מקצועית. דוגמה לכך הם יבגני יונטוב, תומר גבירצמן ועוד, שהחלו בקריירה בארץ ובחו"ל וניגנו עם התזמורות המובילות בארץ.

בחבר השופטים של התחרות השנה: עדי רוזנקרנץ, עמנואל קרסובסקי, לילי דורפמן, אירינה ברקוביץ', יוני פרחי, אילנה כהן. והשופטים בתחרות הקאמרית הינם: מיכל קורמן, רועי שילוח, אירית רוב.

תחרות "פנינה זלצמן לפסנתרנים צעירים" הפכה בשנים האחרונות למסורת של ממש בעיר כפר סבא, שחרטה על דגלה את קידום המוזיקה והמוזיקאים הצעירים. התחרות נוסדה בשנת 2006 ביוזמתם של מחזיק תיק התרבות דאז עו"ד עמוס גבריאלי והנהלת העירייה. התחרות היוקרתית מופקת ע"י הקונסרבטוריון שבחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא.