סיירת השכונות בכפר סבא, זוכה להצלחה ומגייסת מתנדבים נוספים

סיירת השכונות בכפר סבא, הפועלת באמצעות תושבות ותושבים מתנדבים תחת אגף הביטחון העירוני זוכה להצלחה ומגייסת מתנדבים נוספים

מיכאל (מיקי) מנור מתנדב בסיירת השכונות: "יש לי 3 בנות ו-8 נכדים שגרים בשכונה, אני מסייר בלילות כדי שהם יוכלו לישון עם תחושת ביטחון בלילה"

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "תוכנית הביטחון החדשה של כפר סבא מביאה לצמצום במקרי הפשיעה בעיר ועל פי נתוני המשטרה, אנו רואים את הירידה בכמות המקרים כבר בימים אלו. אני גאה בתושבי העיר, המגלים מעורבות ולוקחים חלק במאבק שלנו למען הגברת הביטחון האישי בעיר"

סיכול מקרי התאבדות, מרדף חי אחר גנבי מכוניות ואיתור אזרחים ותיקים הסובלים מדמנציה – אלו הן חלק מהפעולות שלוקחים על עצמם מתנדבי המשמר השכונתי בעיר כפר סבא. זאת בהמשך וכחלק מהתוכנית האסטרטגית בתחום הביטחון שהשיקה העירייה לאחרונה, בהובלת ראש העיר רפי סער, הכוללת גם את הגברת גיוס התושבים לסיירות השכונות הפועלות ברחבי העיר, כאשר רק לאחרונה הושקה סיירת השכונות המזרחיות, והכשרות מיוחדות למתנדביהן.

 

בכדי להילחם בתופעת הפשיעה בעיר ובמטרה להגביר את תחושת הביטחון של תושבות ותושבי העיר, השיקה לאחרונה עיריית כפר סבא תוכנית אב אסטרטגית לביטחון -שהוצגה בוועדת הביטחון העירונית – והכוללת תוספת של עשרות מצלמות אבטחה ברחבי העיר ובמוסדות ציבור וחינוך, תגבור סיורי הביטחון של השיטור והפיקוח העירוניים והרחבת המבצעים היזומים בשיתוף המשטרה.

במסגרת התוכנית, מתגברת העירייה את מערך המתנדבים ומעניקה להם הכשרות מתקדמות דרך אגף הביטחון. סיירת השכונות העירונית היא מודל ייחודי שהוקם לפני כ-4 שנים ביוזמת העירייה, במסגרת פעילות אגף הביטחון ובשת"פ עם השיטור העירוני. הסיירת הוקמה כיחידה יוזמת הפועלת להפחתת מעשי אלימות, גנבות רכבים, התפרצויות לבתים ועסקים בגזרת השכונות המערביות והמזרחיות בעיר. היא מונה כעת למעלה מ-70 מתנדבים בשכונות המזרחיות והמערביות, שהכשרתם והצטיידותם נעשית במיטב המערך הטכנולוגי בתחום וכוללים גם הכשרות מבצעיות מלאות.

לאחרונה הוקם גם מועדון קבע לסיירת השכונות, אליו יכולים להגיע המתנדבים לקבלת תדריכים ולגיבוש. מדי לילה יוצאים המתנדבים אל הרחובות למשמרת של 4-5 שעות בכל פעם, כאשר הם עובדים בצמוד ובשיתוף מלא עם המוקד העירוני, אגף הביטחון והשיטור העירוני.

 

סיירת השכונות המערביות, פועלת בשכונות עלייה, הירוקה 80, הירוקה 60, סביוני הכפר, סורקיס והסביבה. בימים אלו העירייה מתגברת את הגיוס גם לשכונות המזרחיות, כאשר לאחרונה, כאמור, הוקמה סיירת השכונות המזרחיות, הפועלת בשלב זה באזור שכונת ראשונים ומונה כ-20 מתנדבים. יש לציין, כי מאז הוקמה סיירת השכונות המזרחיות, נרשמה ירידה בשיעור עבירות הפע"ר בצד המזרחי של העיר.
במסגרת הפעילות, שוחחנו עם כמה מהמתנדבים שסיפרו לנו על פעילותם בלילות ברחבי השכונה.

 

קובי פדוה, תושב שכונת 60 (שכונת הזמר העברי), מנהל יחידת האופניים בסיירת השכונות המערביות: "אני מתנדב כבר למעלה משנתיים ואחראי על יחידת האופניים של הסיירת בשכונות המערביות. מדובר בפעילות קהילתית חשובה. אני מרגיש שאני מצליח לשמור על השכנים שלי ולתרום בהגברת הביטחון בשכונה. יחידת האופניים מונה כיום 10 אנשים ואנו עובדים בצמוד עם המוקד והשיטור העירוני. היתרון שלנו הוא שאנו מצליחים להגיע במהירות למקומות בתוך השכונה, כמו הגינות, השבילים והפארקים – ואנחנו משמשים גם ככוח התערבות במקרי חירום. היה לנו מקרה של תושב מבוגר הסובל מדמנציה, שהלך לאיבוד ומצאנו אותו באחד מהשבילים. במקרה אחר קיבלנו קריאה לבית הקברות שבו שהה תושב העיר שתכנן להתאבד על קבר של קרוב משפחתו, והצלחנו למנוע את זה. היתרון שלנו הוא ההיכרות עם השטח ועם התושבים".

מיכאל (מיקי) מנור, תושב שכונת כפר סבא הירוקה 80: אני מתנדב כבר 4 שנים ואף הייתי מהיוזמים שקראו להקמת סיירת השכונות שלוש בנותיי מתגוררות בשכונה ויש לי 8 נכדים. אני מסייר בלילות בכדי שהם יוכלו לישון עם תחושת ביטחון בלילה. יש לי פרטנר קבוע איתו אני מסייר בלילות, ומעניק מענה לאירועים חריגים כמו מקרי שוטטות של נערים או דיווח על אירועים ביטחוניים חריגים. במהלך המשמרות קיבלנו פניות על דמות חשודה שמסתובבת בשכונה. טיפלנו בנושא יחד עם השיטור העירוני ותפסנו שוהה בלתי חוקי שהסתובב בשכונה ולבסוף נעצר".

יפית גולסה, תושבת שכונת עלייה, סיירת השכונות המערביות: "אני מתנדבת שנתיים והחלטתי להתנדב לאחר מקרה פריצה שהיה לנו בשכונה. לאחר המקרה, התחלתי לסייר תחילה באופן עצמאי ואז נחשפתי לסיירת השכונות במהלך הסיור והצטרפתי אליהם. יש הרבה אדרנלין וחוויה במשמרת, אתה נחשף לדברים שביום-יום לא הייתי נחשפת אליהם. תפסנו גנב על חם בשכונת ותיקים וביצענו מרדף אחריו עד לרגע שהוא נעצר. במקרה אחר של דקירה, סייענו למערך הזיהוי הפלילי של המשטרה לפתור את התעלומה. הסיירת מעניקה ביטחון לתושבי השכונה ואנחנו בהחלט צריכים עוד אנשים שיצטרפו למשמרות"

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "תוכנית הביטחון החדשה של העיר כפר סבא מביאה לצמצום במקרי הפשיעה בעיר ואנו רואים את הירידה בכמות המקרים כבר בימים אלו. וזרת בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל וביצוע מבצעים יזומים משותפים. אני גאה בתושבי העיר המגלים מעורבות ולוקחים חלק במאבק שלנו למען הגברת הביטחון האישי בעיר כפר סבא. ביטחון תושבות ותושבי העיר כפר סבא נמצא בראש סדר העדיפות העירוני ואנו פועלים בכל האמצעים לשיפור ביטחון האישי".

דורון בלדינגר, מפקד סיירת השכונות המערביות: "אני שמח לראות את ההיענות של תושבי השכונה המצביעים ברגליים ומגיעים להתנדב. פעלנו רבות כדי להעניק להם את ההכשרות המתקדמות ביותר, בכדי שיוכלו לבצע את עבודתם בשטח נאמנה ואף דאגנו להקמת מועדון ייעודי למשמר בו אנו מבצעים תדריכים ואירועי גיבוש. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם אגף הביטחון העירוני ועם משטרת ישראל ונמשיך לפעול למען הביטחון האישי של כולנו. אשרי העיר שאלו הם תושביה".

נועם בן יהודה, מנהל אגף הביטחון בעיריית כפר סבא: "מאז החלנו תגבור של הפעילות שלנו, יחד עם התושבים ובהתאם לתוכנית האב האסטרטגית, אנו עדים לירידה במקרי עבירות הרכוש, כאשר הפריצות לדירות צומצמו כמעט קליל וגם הפריצות לרכבים נמצאים בירידה מתמדת. אנו מתגברים את נוכחות האופנועים והניידות בשעות וגם הפעלתם של סיירות השכונות מסייעת רבות לצמצום עבירות הרכוש בעיר. אנו עושים את כל הנדרש בשביל להגביר את תחושת הביטחון האישי בעיר".

להצטרפות לסיירת השכונות המזרחיות:
https://chat.whatsapp.com/HE0xAtpu7v7Hjt5yTyoeI7

להצטרפות לסיירת השכונות המערביות:
https://docs.google.com/forms/d/1ggE6YoBnltiRrIHkCWjn5ZLQyp_BCQnNu62w-tYYeZ0/edit?chromeless=1
רצ"ב: פעילות אגף הביטחון עם סיירות המתנדבים. צילומים: מייקל כץ