דו"ח הלמ"ס קובע: כפר סבא נמצאת בשלישייה המובילה ברמת שביעות הרצון של התושבים מאיכות החיים עם כ-92% אחוז
דו"ח הלמ"ס מאשר: העיר כפר סבא בפסגת דירוג איכות החיים ברשויות המקומיות
*דו"ח הלמ"ס קובע: כפר סבא נמצאת בשלישייה המובילה ברמת שביעות הרצון של התושבים מאיכות החיים עם כ-92% אחוז. בנוסף כפר סבא היא בעלת צפיפות הדיור הנמוכה בישראל. תושבות ותושבי כפר סבא, שתוחלת החיים שלהם היא הגבוהה ביותר בישראל, מרוצים מהפארקים והשטחים הירוקים ונמצאים בפסגת הדירוג במגוון קטגוריות וביניהם: מקום ראשון בשיעור הלמידה בקרב בני הנוער, איכות מי השתייה בעיר היא הטובה ביותר*
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (3/1) את מדד שביעות הרצון בקרב תושבי הערים הגדולות בישראל. על פי הדוח, מוקמה כפר סבא בשלישייה הראשונה במדד שביעות רצון התושבים מהפארקים והשטחים הירוקים בעיר (75.8 אחוז לעומת הממוצע הארצי שעומד על 61.9 אחוז).
עוד עולה מהדוח, כי בכפר סבא – שמוקמה ברביעייה הפותחת של הערים המובילות בישראל באיכות החיים עם כ-92 אחוז מהתושבים שהביעו שביעות רצון מהמגורים בה (בשלישייה המובילה בישראל), עם תוחלת החיים בעיר היא הגבוהה ביותר – 85.1 שנים. יש לציין כי כפר סבא הובילה את מדד איכות החיים במשך שלוש שנים הרציפות, והצליחה לשמור על מקומה ברביעייה הפותחת – מה שנחשב להישג אדיר בקרב 16 הערים הגדולות בישראל.
יש לציין עוד כי כפר סבא מובילה עוד, על פי דוח הלמ"ס, באיכות מי השתייה בעיר, בהכנסה חציונית של תושביה, בזהירות בדרכים (ללא הרוגים בתאונות דרכים), בזכאות לבגרות בקרב בנות ובני 26, ומוקמה גם במקום הראשון בצפיפות הדיור הנמוכה ביותר ובשיעורי הלמידה בקרב בנות ובני נוער (גילים 17-15) עם 98.5 אחוז.
*
ראש העיר, רפי סער:* "כפר סבא היא העיר הטובה ביותר בישראל, אין עוד אחת כזו. בארבע השנים האחרונות פעלנו בכל רחבי העיר לשיפור איכות חיי תושבינו, שמירה על השטחים הירוקים, מתן מענה לכל תושבת ותושב – והתוצאות מדברות בעד עצמן, כשהעיר הנפלאה שלנו ממשיכה להיות ברשימת הערים המובילים בישראל, הרבה בזכות תושביה ומרקמה הקהילתי. נמשיך לפעול מתוך אהבה ושליחות ציבורית למען העיר ותושביה ולהוות מודל לחיקוי לערים בישראל".
הדר לביא, ראש סיעת כפר סבא מתקדמת מהאופוזיציה: "כאשר לא פועלים לפי חזון ולא משקיעים בתחבורה, פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי, אין פלא שאנחנו יורדים באיכות החיים. מצער לראות את מה שכבר כולנו הרגשנו, איכות החיים שלנו במגמת ירידה ונשענת בעיקר על יתרונות האוכלוסייה ולא העיריה. לעיר המדהימה שלנו יש פוטנציאל עצום, אני קוראת לראש העיריה לשנות את סדרי העדיפויות, להשקיע בתחבורה, בביטחון האישי, בחינוך ובהקשבה אמיתית לתושבים, ובכך לשפר את איכות החיים בעיר".