סיירת השכונות המערביות בכפר סבא מגייסת מתנדבים "במהלך משמרת מנענו פריצת גנב שטען ב-11 בלילה שהוא עובד חברת חשמל"

מאת: אירית מרק

שומרים על הבית – סיירת השכונות המערביות בכפר סבא, הפועלת באמצעות תושבות ותושבים מתנדבים תחת אגף הביטחון העירוני זוכה להצלחה ומגייסת מתנדבים נוספים.

הגברת תחושת הביטחון לתושבים, הגברת הערנות למפגעי הסביבה, הגברת הלחץ על המתפרצים לדירות וגנבי הרכב, על מנת לשלוח אותם לפעול בגזרות אחרות, סיוע לכוחות הביטחון העירוניים והשיטור כמכפילי כוח, סיוע והצלחות באיתור נעדרים ואזרחים ותיקים הסובלים מדמנציה ועוד… כל אלו הן חלק מהפעולות שלוקחים על עצמם מתנדבי סיירת השכונות המערביות בעיר כפר סבא. זאת בהמשך וכחלק מהתוכנית האסטרטגית בתחום הביטחון שהשיקה העירייה, בהובלת ראש העיר רפי סער ובחסות אגף הביטחון, הכוללת גם הכשרות מיוחדות למתנדבים.

סיירת המערביות הפועלת בגזרת מערב העיר כפר סבא, היא מודל ייחודי (שכבר שוכפל גם לערים נוספות בארץ), שהוקם לפני כ-4 שנים ביוזמת תושב העיר, דורון בלדינגר ובשיתוף מלא של העירייה, במסגרת פעילות אגף הביטחון ובשת"פ עם השיטור העירוני. הסיירת הוקמה כיחידה יוזמת הפועלת להפחתת מעשי אלימות, גנבות רכבים, התפרצויות לבתים ועסקים בגזרת השכונות המערביות בעיר.

 

 

הסיירת מונה עשרות מתנדבים מכלל השכונות המערביות ואף ממרכז העיר, שהכשרתם והצטיידותם נעשית במיטב המערך הטכנולוגי בתחום וכוללים גם הכשרות מבצעיות מלאות בתמיכת אגף הביטחון והעירייה.

לאחרונה הוקם גם מועדון קבע לסיירת השכונות, המשמש גם נקודת ההפעלה של היחידה ואליו מגיעים המתנדבים לקבלת תדריכים ולגיבוש. מדי לילה יוצאים המתנדבים אל הרחובות למשמרת של 4-5 שעות בכל פעם, כאשר הם עובדים בצמוד ובשיתוף מלא עם המוקד העירוני, אגף הביטחון, הסיור העירוני והשיטור.

 

 

סיירת השכונות המערביות, פועלת בשכונות: עלייה, הירוקה 80, הירוקה 60, סביוני הכפר, סורקיס, ותיקים והסביבה. בימים אלו העירייה מתגברת את הגיוס לכלל סיירות הביטחון בעיר. זאת לאור ההצלחה, כי מאז הוקמה סיירת המערביות נרשמה ירידה בשיעור עבירות הפע"ר. במסגרת הפעילות, שוחחנו עם כמה מהמתנדבים שסיפרו לנו על פעילותם בלילות ברחבי השכונות.

מיטל בן ברק, תושבת שכונת ותיקים ורכזת המתנדבים בסיירת המערביות: " חשוב לנו לשמור על הבית ולהיות חלק מהקהילה. הכי קל זה לשבת בבית ולקטר ולומר שכולם אשמים, יותר קשה זה לצאת ולשמור בלילות, בקיץ ובחורף. הסיבה המרכזית שבזכותה אנו מתגייסים מתנדבים זה הרצון של התושבים להתנדב בקהילה ולהרגיש שייכות. התושבים מחפשים את המעורבות הזו והמגע הישיר בקהילה. במהלך אחת המשמרות מנענו פריצה של גנב שטען ב-11 בלילה שהוא עובד חברת חשמל. מדובר בבית שלנו ויש לנו את ההיכרות האישית עם תושבי השכונה ועם התנועה השוטפת בה. זה יתרון עצום".

 

 

קובי פדוה, תושב שכונת 60 (שכ' הזמר העברי), רכז קבוצת האופניים בסיירת המערביות: "אני מתנדב כבר למעלה משנתיים ואחראי על יחידת האופניים של הסיירת בשכונות המערביות. מדובר בפעילות קהילתית חשובה. אני מרגיש שאני מצליח לשמור על השכנים שלי ולתרום בהגברת הביטחון בשכונה. יחידת האופניים מונה כיום 10 אנשים ואנו עובדים בצמוד עם המוקד והשיטור העירוני. היתרון שלנו הוא שאנו מצליחים להגיע במהירות למקומות בתוך השכונה, כמו גינות, שבילים ופארקים – ואנחנו משמשים גם ככוח התערבות במקרי חירום. היה לנו מקרה של תושב מבוגר הסובל מדמנציה, שהלך לאיבוד ומצאנו אותו באחד מהשבילים. במקרה אחר קיבלנו קריאה לבית הקברות שבו שהה תושב העיר שתכנן להתאבד על קבר של קרוב משפחתו, והצלחנו למנוע את זה. היתרון שלנו הוא ההיכרות עם השטח ועם התושבים".

 

 

מיכאל (מיקי) מנור, תושב השכונה הירוקה 80: "אני מתנדב כבר 4 שנים ואף הייתי מהיוזמים, שקראו להקמת סיירת השכונות, שלוש בנותיי מתגוררות בשכונה ויש לי 8 נכדים. אני מסייר בלילות בכדי שהם יוכלו לישון עם תחושת ביטחון בלילה. יש לי פרטנר קבוע איתו אני מסייר בלילות, ומעניק מענה לאירועים חריגים כמו מקרי שוטטות של נערים או דיווח על אירועים ביטחוניים חריגים. במהלך המשמרות קיבלנו פניות על דמות חשודה שמסתובבת בשכונה. טיפלנו בנושא יחד עם השיטור העירוני ותפסנו שוהה בלתי חוקי שהסתובב בשכונה ולבסוף נעצר".

יפית גולסה, תושבת שכונת עליה, סיירת המערביות: "אני מתנדבת שנתיים והחלטתי להתנדב לאחר מקרה פריצה שהיה לנו בשכונה. לאחר המקרה, התחלתי לסייר תחילה באופן עצמאי ואז נחשפתי לסיירת השכונות, במהלך הסיור והצטרפתי אליהם. יש הרבה אדרנלין וחוויה במשמרות, אתה נחשף לדברים שביום-יום לא הייתי נחשפת אליהם ושאפשר ללמוד מהם הרבה, גם מהאירועים עצמם וגם מהידע של אנשים בסיירת. תפסנו גנב על חם בשכונת ותיקים וביצענו מרדף אחריו עד לרגע שהוא נעצר. במקרה אחר של דקירה, סייענו למערך הזיהוי הפלילי של המשטרה לפתור את התעלומה. הסיירת מעניקה ביטחון לתושבי השכונה ואנחנו בהחלט צריכים עוד אנשים שיצטרפו למשמרות"

דורון בלדינגר

דורון בלדינגר, מפקד סיירת השכונות המערביות: "אני שמח לראות את ההיענות של תושבי השכונות המצביעים ברגליים ומגיעים להתנדב, זה לא מובן מאליו ומוערך מאד. סיירת המערביות, מעבר למבצעיות שלה, היא גם פרויקט חברתי המאחד ומחבר אנשים. גם בקשרי החברות שנוצרו בין תושבים משכונות שונות וגם בקשר שבין התושב והרשות והחיבור לסביבת המגורים והעיר. יש לנו ביחידה מתנדבים ומתנדבות מדהימים. כל אחת ואחד מהם, הם סמל לאיכות אנושית ואפתיות מהקהילה והסביבה. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם אגף הביטחון העירוני ועם משטרת ישראל וכך נמשיך לפעול למען הביטחון האישי של כולנו. אשרי העיר שאלו הם תושביה ואשרינו שזכינו לגור בעיר המקדמת התנדבות ועשייה ברוכה".

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. יוסי

    מעוניין להתנדב גר ליד מאפיית המשפחה

התגובות נעולות.