עולה לדיון במועצת העיר:”עיריית כפר סבא לא תקיים התקשרות עם עסקים שיפלו לקוחות”

מאת: אירית מרק

הערב תעלה הצעתם לסדר של חברי המועצה עדי לוי סקופ וסיעת מרצ לפיה עיריית כפר סבא לא תקיים קשר עם גופים או עסקים אשר יפלו לקוחות.

חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, אשר נחקק בשנת 2000 אוסר אפליה באספקה של
מוצר או מתן שירות ציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות.

בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמתה של הממשלה החדשה, נכללים שלל סעיפים הנוגעים לביטולו הלכה למעשה של חוק איסור הפליה.

כך עוגן בהסכמים הקואליציוניים סעיף לפיו יתוקן חוק ההפליה כך שיתאפשר לקיים אירועים בהפרדה מגדרית ויתאפשר לבעל עסק לסרב לתת שירות לאדם על רקע אמונה דתית.

“המדובר בחתירה תחת אחד מערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל- ערך השוויון וניסיון נואל לדחוק לשוליים ולהדיר קבוצות מיעוט מהחברה שלנו. לא יעלה על הדעת שניתן יד לביטולו הלכה למעשה של חוק הנועד למנוע אפל יה ועוולות כנגד קבוצות מיעוט במדינתו ובעירנו”, כותבים חברי המועצה.

עדי לוי סקופ
עדי לוי סקופ

חברי המועצה יבקשו ממועצת העיר לאשר הצעתם לפיה יקבע כי “כפר סבא היא עיר שוויונית הדוגלת בשוויון של כל תושביה ותושבותיה וכל הציבור בישראל על כל גווניו וללא כל קשר לגזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות. כפר סבא תמשיך לפעול למען קידום ערכים של שוויון, שוויון מגדרי, גיוון והכלה ולא תאפשר
כל פגיעה ו/או אפליה מכל סוג ומן שהוא כלפיה תושביה ותושבותיה וכלל הציבור המקבל שירותים עירוניים וזאת על פי הקריטריונים האסורים כיום בחוק. עיריית כפר סבא לא תקיים כל התקשרות מכל סוג ומן שהוא עם עסקים או גופים שיפלו לקוחות על בסיס הקריטריונים שאסורים כיום בחוק”.