עיריית כפר סבא קיבלה מענק של מיליונים להצללת העיר

עיריית כפר סבא זכתה בקול קורא להכנת פיילוט בתחום ההצללה של המשרד להגנת הסביבה. זאת בנוסף לזכייה בקול קורא בסך של למעלה מ-7 מיליון שקלים – כחלק מהתמודדות עם משבר האקלים

מצלילים את העיר: עיריית כפר סבא התבשרה לאחרונה על זכייתה בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה – לטובת הכנת תוכנית וביצוע פיילוט בתחום הצללת המרחב הציבורי.
במסגרת זכייתה של העירייה, יעביר המשרד להגנת הסביבה מענק בסך של כחצי מיליון שקלים לכתיבת תוכנית הצללה, כאשר בשלב השני יועבר סכום של למעלה כ-2 מיליון שקלים לביצוע פיילוט בנושא, בהתאם לכתיבת התוכנית, כאשר סך כל היקף ההשקעה בנושא הפיילוט וההצלה יעמוד על סכום של כ-5 מיליון שקלים, מתקציב העירייה ומתקציב המשרד להגנת הסביבה.
מדובר בתוכנית תמיכות של המשרד להגנת הסביבה במסגרת היערכות הרשויות המקומיות בנושא משבר האקלים, הכולל הצללה וקירור של המרחב העירוני.

במסגרת זו, כפר סבא היא אחת הערים שזכו בקול הקורא, תוך התחייבות להעביר כסף לנטיעת עצים ברחובות נבחרים, שדרוג תשתיות גידול נדרשות, שימור עצים, הכנת תוכנית ייעור עירוני ועוד, בליווי המועצה הישראלית לבנייה ירוקה.

יש לציין, כי עיריית כפר סבא זכתה לפני כשלוש שנים בציון הגבוה ביותר במסגרת מיזם מיוחד של משרד החקלאות "ניהול היער העירוני" – לעידוד הטיפול בעצים במרחב העירוני – במסגרתו פיתחה העירייה טכנולוגיה מיוחדת באמצעות מחלקת הגינון העירונית, שמרכזת את כל בסיס הנתונים הנאספים על ידי אגרונומים ואנשי מקצוע – ושממנה נגזרות כל התוכניות בהיבט של טיפול בעיר.

כמו כן, מדי שנה נוטעת העירייה מאות רבות של עצים ברחבי העיר, ואף זכתה יותר מפעם אחת בקול קורא של עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה" לנטיעת עצים בכפר סבא.
יש לציין עוד, כי העיר זכתה בקול קורא נוסף של משרד האנרגיה, ליישום תוכניות פעולה לאנרגיה מקיימת ברשויות מקומיות, כאשר כפר סבא היא בין הרשויות הבודדות בישראל שזכו בקול קורא זה.

מדובר במענק כולל בסך של למעלה מ-7 מיליון שקלים, שחלקו מיועדים למיזמים קהילתיים במטרה לעודד תושבים לפעול ולבצע פעולות לעידוד הפחת צריכת האנרגיה, וחלקו מיועד להתקנת מתקנים סולאריים על גגות בניינים משותפים והפחת פסולת רטובה להטמנה, לרבות אפשרות להקמת מוקד מענה מיוחד לתמיכה בתושבים ולעידוד צריכה נבונה של אנרגיה.

ראש העיר, רפי סער: "כפר סבא, המובילה את ערכי הקיימות בקרב הרשויות בישראל, פועלת כל השנה למען הגנת הסביבה ופעילות במסגרת משבר האקלים – ואף הייתה נציגת השלטון המקומי בכנס עולמי שהתקיים בנושא בשארם א-שייח. מדובר בנושא חשוב למען המשך קיומו של כדור הארץ ולמען הדורות הבאים, ואנו מתחייבים להמשיך לפעול ולפתח שטחים ירוקים בעירנו, לשמור על הנוף האורבני ולשמור על סביבת האקלים שלנו. כפר סבא היא עיר ירוקה, פורחת, המקדמת את ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה, ונמשיך לקדם את הנושא החשוב הזה לרווחת תושבינו ולמען עתיד טוב יותר לילדינו".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקיימות, עילאי הרסגור-הנדין: "כפר סבא היא עיר הקיימות של ישראל, וככזו שמנו לנו למטרה להיות מודל להתנהלות סביבתית ולהיערכות לשינויי האקלים. לכפר סבא ישנו יתרון תכנוני בזכות רשת שבילי ההליכה הירוקים בנפרד מרשת הכבישים, ואנו מתכוונים למנף יתרון זה ולחזקו, על מנת להפוך את ההליכה הרגלית לאמצעי תנועה נוח למרחקים קצרים. כשיש מסלול מוצל אין צורך להתניע את הרכב כדי להגיע לחנות, לגן הילדים או למרכז הקהילתי שנמצאים במרחק של כמה רחובות. כך נקיים אורח חיים בריא יותר, נפחית את הפליטות לאוויר ונפחית את העומס בכבישים".