אוהל השלום בשכונת הדרים בכפר סבא: חברי העמותה שהוקמה החלו בהסדרת הליך רישוי לבניית בית כנסת

מאת: אירית מרק

אוהל השלום בשכונת הדרים חזר בימים האחרונים לפעילות כבשגרה והשקט חזר לשכונה, לפחות על פני השטח. במערכת אתר החדשות המוביל, קול כפר סבא, התקבלו מספר תלונות וטענות על הכשרת האוהל ונראה כי מבין השכנים יש עדיין כאלה שהאוהל בסביבתם מפריע להם, עוד יותר מפריע להם שהעירייה נענתה לבקשת התושבים ואפשרה להם להכשיר חוקית את האוהל במקום ( קראו תגובות לכתבה – כאן )

אוהל השלום במרחק ניכר מבנייני המגורים

כך או כך, לצורך בניית בית כנסת כהלכתו, הוקמה לאחרונה עמותה של תושבי השכונה בלבד והיא מורכבת מחברים, חילוניים, מסורתיים ודתיים.
מטרת העמותה היא הקמת בית כנסת לתפילות בשכונה ולמען התושבים בלבד, כך נמסר מחברי העמותה.

חברי העמותה ערכו במהלך השנה אירועים קהילתיים לכל תושבי השכונה כגון : תפילות בכל שבת, תפילות בימי צום ותענית, תפילות בחגי ישראל, קריאת מגילת אסתר, חגיגות משותפות, ואפשרו עליה לתורה לחתן בר מצווה, שבת חתן לילדים של בר מצווה והיו 11 אירועים כאלה בשנה האחרונה. כמו כן, התקיימו 8 אירועי שבת חתן לתושבי השכונה שהתחתנו.

נציג העמותה, הרצל יפרח מספר כי "בית הכנסת מיועד לכל תושבי השכונה ללא הבדל של מנהגים ועדות. בית הכנסת פתוח לכולם ללא יוצא מהכלל, כולל עזרת נשים שיושבות בתוך האוהל (בנפרד ועם מחיצה כנהוג בבית כנסת). כל הרחבה שהוכשרה לצורך האוהל הוצבה במיקום המרוחק ביותר מבתי התושבים על מנת למנוע מצב של הפרעה כלשהי למי מהתושבים, בתהליך ההקמה של האוהל שיתפנו את השכנים בבתים הסמוכים לאוהל וכיבדנו את כל בקשותיהם. בסמוך לאוהל הוצב גנרטור. מיקום הגנרטור נבחר במיקום המרוחק ביותר וצמוד לכביש הראשי. על מנת למנוע רעש. הגנרטור הנו מהדגם המתקדם ביותר והוא מוגדר כשקט. מטרת הגנרטור הנה הפעלת קירור בימים חמים והפעלת חימום בימים קרים. שעות פעילות הגנרטור: הנם בשעות התפילה. בערב שבת -1.5 שעות ובשבת בבוקר – 2.5 שעות. בשאר הימים כשלא תהיה פעילות כמובן שהגנרטור יהיה כבוי. כמו כן בימי הסתיו והאביב שאין צורך בחימום או קירור הגנרטור לא עבד. על הגנרטור יש שעון אוטומט ושעות פעילות וניתן לראות בצורה ברורה את שעות הפעילות שלו מרגע הצבתו שם ועד היום כך שכל הטענות על זיהום אוויר וכו הנם טענות שווא כי הזיהום של המכוניות שנעות על הכביש 24/7 כל השבוע הם פי 10000 משלוש שעות וחצי של פעילות גנרטור בשבוע. הגנרטור עבד בשנה האחרונה כ220 שעות בלבד".

עוד מסר יפרח :"בתהליך הבניה הקפדנו לא לפגוע בצמחיה. או בכל אלמנט שקיים באזור. בתהליך ההקמה הגיעו מעל כמאתיים איש מתושבי השכונה חלקם שכנים קרובים וחלקם מבניינים רחוקים והביעו עניין בנעשה. הוסבר להם על מטרת האוהל הזמני ורובם ככולם ללא יוצא מהכלל תמכו בהקמת בית הכנסת בעתיד וכן באוהל הזמני. עד שיבנה בית הכנסת בעזרת ה׳.
כולם איחלו לנו בהצלחה ואף הביעו רצון להגיע ולהשתתף בתפילות. כמובן שהיו מספר בודד של תושבים שהביעו התנגדות בקשר לאוהל ולאחר ששוחחנו איתם והסברנו להם.
גם הם הסכימו עם המטרה וביקשו להיות מעודכנים בכל הנעשה ושלא יעשו להם משהו בשכונה ללא עדכון ושהדברים יעשו בגלוי ולא בסתר. בשבת האחרונה פרשת ״ שמות ״
שבת הראשונה, שהציבור התפלל באוהל במיקומו החדש. זכינו להתפלל עם כ130 מתפללים שמתוכם כעשרה אנשים חדשים תושבי השכונה שהגיעו לתמוך והתפעלו מהאוהל החדש וזכינו לראות את הבעת התמיכה שלהם ברעיון של הקמת האוהל".

 

לפני כשבועיים נפגשו שלושה נציגים מהאוהל ( הרצל יפרח, יצחק חאלדר וחנן אביטן עם נציגים מהצד הלא מסורתי רקפת נוה, מיכל בהט ואודי פראג׳. התקיימה פגישה ברוח טובה ושני הצדדים החליטו לגרום לאיחוד התושבים מסורתיים וחילונים גם יחד ולפעול בהמשך למטרות שיקדמו את השכונה לכולם ללא יוצא מהכלל. הצדדים הגיעו להסכמות כולל ויתור של המסורתיים על חלקם במבנה החדש שיוקם באותו מתחם ומיועד גם לתפילות "הסכמנו לוותר כך שהמבנה שיוקם ישמש רק למטרות של פעילויות לנוער ולתושבי השכונה. כל זאת במקביל לאוהל שמיועד לבית הכנסת. כמו כן התחייבנו שלא נפעל להקמת מקווה או ישיבה בשכונה. מראש זאת לא הייתה המטרה. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הגברת מיכל בהט אודי פראג, רקפת נוה ואורי ארגוב שהצטרף, לקיום מפגש תושבים רחב, לכל תושבי הדרים החפצים בשכנות טובה ואיחוי וריפוי הקרעים בתקופה האחרונה. המפגש יתקיים בימים הקרובים.

"ניתן לומר שבסופו של דבר ״ מעז יצא מתוק ״ ושנושא האוהל היווה קטליזטור לאיחוד התושבים, שהבינו שעדיף להם להיות מאוחדים אחד בשביל השני ולא ״תלויים אחד ליד השני״. אנו נעשה כל שביכולתנו לפעול למען איחוד התושבים והסברה שהאוהל ובית הכנסת שייך לכולם ללא יוצא מהכלל ונועד לקיום תפילות מסורתיות ושמירת המסורת היהודית שאיחדה את עם ישראל בגולה אלפי שנים".

כך או כך, חברי העמותה פועלים להוצאת היתר בניה להקמת בית כנסת בנוי והצפי הוא כשנה וחצי להקמתו.

איציק מינהיימר יו"ר ועד השכונה אמר בישיבת מועצת העיר "התביישתי לשמוע משכנים שמפחדים ללכת ליד האוהל הזה. היו אנשים שאנחנו לא מכירים, לא מהשכונה. לא יודע מה הם באו לעשות. פתאום ביום שבת בשעה 1330 התחילו תפילו של ילדים ולימוד תורה. האוהל היה אמור לשמש לתפילה ופתאום ראיתי שאנשים באים באמצע השבוע ללמוד תורה. למה אנחנו צריכים לקבל לימוד תורה ביום שבת, אמרתי לעצמי מה קרה לשכונה שלי? אנשים מפחדים ללכת ליד האוהל".

איציק מינהיימר בישיבת מועצת העיר

 

  • הרצל, במערכת קול כפר סבא התקבלו תלונות מתושבים שטענו שהיו מתפללים שהעירו על חוסר צניעות מצד נשים שעברו ליד, טענו למטרדי רעש וכעסו גם שהתירו בכלל להכשיר את האוהל

"אני בטוח ב-100% ואני אומר את זה מהיכרות אישית שלי עם כל המתפללים, ההערה הזאת לא הייתה ולא נבראה. ואני גם מוכן להוכיח שזה עלילה. והמתנגדים המעטים שיש קיבלו על עצמם להילחם בכל דרך אפשרית ולא בוחלים בשום אמצעי נגד המתפללים. אני בטוח ב-100% שאותו אדם שטען את זה, אמר את זה מתוך רצון לייצר מניפולציה מיותרת. אנחנו בניגוד אליהם מזמינים אותם להיות איתנו ולהכיר את המתפללים ואני מבטיח לך שכשאנשים נפגשים ומדברים הם מבינים אחד את השני. מתפללי האוהל רובם ככולם אנשים מסורתיים. שהולכים בלי כיפה במהלך השבוע. והילדים שלהם לומדים בבתי ספר חילונים עם שאר תושבי השכונה במערכות החינוך של העיר. אני חוזר ואומר זאת עלילה מרושעת וזדונית אנחנו מרגישים , שיש מספר תושבים בודד שלקח על עצמו להלחם מלחמת חורמה נגד הקמת האוהל ובית הכנסת בשכונה. את מוזמנת באופן אישי לבקר אצלנו בשבת במהלך התפילות ולהיות נוכחת ועדה להתנהלות המופתית של ציבור המתפללים ולחוש את הכבוד שהם רוכשים לשכנים שלהם. כל המתפללים ללא יוצא מהכלל הנם תושבי השכונה ומגיעים לאוהל בהליכה רגלית".

 

 

 

 

לקבוצות שלנו כבר הצטרפתם?
קול כפר סבא – לחצו כאן להצטרפות
יד שניה – לחצו כאן להצטרפות
עסקים בכפר סבא
בחירות 2023 בכפר סבא

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תושב

    המתנגדים להקמת אוהל צודקים!
    הרי הם מתכוונים שיבנה בית כנסת מבנה ראוי שיכבד את המקום לזה כוונתם ולא רק אוהל
    סוף סוף משהו שמכבד את המקום ושכונת הדרים מגיע לנו מקום בשכונה זו
    להבנתי ככל שישנה התנגדות מעיד כי הדרך נכונה
    איני כועס על המתנגדים להפך רק שקשה מעיד שאנחנו הדרך הנכונה
    ככל שירדו בו כן ירבה וכן יפרוץ
    לאנשי העמותה והילדים שמגיעים כל שבת לתהילים ישר כוח

  2. גיל יצחייק

    חשוב לציין שבית הכנסת מהווה מקום חשוב גם למי שאינו דתי בהכרח
    לצערי אימי נפטרה לפני כשלושה שבועות
    היה לי חשוב להעלות את זכרה ולקרוא קדיש
    פניתי ליצחק חלדאר אותו הכרתי מהפייסבוק השכונתי להתייעץ בנושא
    יצחק מיד הציע את עזרתו בכל דבר שאצטרך
    בשבעה הלכתי בכל בוקר לבית כנסת לומר קדיש ובסוף שבוע הגעתי לאוהל שם עזרו לי עם התפילות (האוהל לא פעיל באמצע השבוע)
    גם העובדה שכולם מהשכונה מקלה על מי שחדש, ויש הרגשה טובה ורצויה למי שמגיע שלא בקבוע.
    בשבעה גם היה חשוב לי להפלל בביתי, יצחק הציע לי כסאות שולחנות ואם צריך ספרים לתפילות מנחה וערבית, אמר לי שארגיש בנוח לקחת מהאוהל מתי שרק ארצה ובלי צורך לתאם, ואף הציע לעזור בסעודת המצווה בשבעה ולהגיע לומר דברי תורה
    נעזרתי בהצעתו ולקחתי כ 10 ספרים לתפילות בשבעה מהאוהל.
    אני חושב שבסופו של דבר זה מבורך שיש בשכונה מקום להתפלל וניתנת עזרה מכל הלב לכל דורש
    מקווה שימצא עמק השווה לרווחת כל התושבים

  3. אביחי

    בתור תושב השכונה האוהל הוא דבר חיובי וחיוני מאוד התפילות שם והקהילה ממש טובים צוות הגבאים מסורים ואהובים

  4. אירית

    ראוי לציין ולברך את העוסקים במלאכה אנחנו לא מהשכונה, וכל החגים מאז הקורונה מגיעים לתפילות ומתפעלים מחדש מהעוצמה, סוף סוף אחרי שנים רבות יש מקום לתפילות, לא משנה דתי חילוני מרותי בסופו של דבר כולנו יהודים, וצריך לכבד אחד את השני, אין כפייה כאן,
    ונמשיך להגיע בכל החגים תבורכו!! בהצלחה

  5. אליהו

    אירית את שוב רושמת בצורה מגמתית ולא נכונה!
    אין ולא תיהיה הסכמה של התושבים להקמת מבנה **לא חוקי** מתחת לבתי המגורים שלנו.
    אין לתושבי הדרים בעיה עם בית כנסת כל עוד זה נעשה בידיעת כלל התושבים ובצורה חוקית. יש לנו בעיה גדולה מאד עם העובדה שראש העיר העבריין עשה את זה מתחת לאף שלנו, הקים לנו אוהל לא חוקי באמצע השכונה ובמשך שנה שלמה לא פירק אותו (החוק מאפשר הקמת מבנה זמני שכזה למשך 3 חודשים בלבד).
    גם כשפנינו אליו עם שאלות הוא מה שנקרא "מרח" אותנו עם סיפורים. מבטיח לכם שאם כל התהליך היה גלוי ומוסדר לא היתה שום בעיה.
    אבל להקים אוהל! אוהל! באמצע שכונת מגורים??
    נעשה פה מחטף, אין מילה אחרת לזה.
    מסתבר שבכפר סבא אם אתם רוצים להקים מבנה, קודם כל שימו אוהל או מבנה לא חוקי אחר בשטח. אל תדאגו העירייה תכשיר את זה תוך 90 יום.

  6. תושב מאוכזב

    עוד כתבה שקרית ומומצאת ב״אתר חדשות״ שאין לו שום קשר לחדשות. מדובר על מכונת שקרים בחסות העיריה המושחתת של כפר סבא ומר רפי סער

    1. 200 איש? לא היה ולא נברא. מדובר על עובדות מצוצות מהאצבע של מר הרצל מאיפה האומת לשקר ככה. אגב יש בשכונה 7000 איש. 200 מ 700 זה מיעוט קטן.
    2. לא פגעו בצמחיה? בגלל האוהל העיריה עקרה את כל הפרחים בשדה הירוק והפכה אותו לאדמה חרוכה. פשוט שקר גס.
    3.גנרטור? למה להפעיל גנרטור וליצור רעש וזיהום אויר. יש חשמל
    4.האוהל הזה נבנה ללא אישורי בנייה. וזה העיקר . לא משנה מה שימושו. אם הייתם בונים אוהל דומה העיריה היתה מפנה אתכם ביום

    בושה.
    את מביישת את השם ״עיתןנאית״

התגובות נעולות.