זיכרון בסלון ליום השואה הבין-לאומי: שורדת השואה מכפר סבא, לני ווסלי בת ה-87 תספר כיצד שרדה לבדה כילדה בת 6

עיריית כפר סבא תקיים ערב וירטואלי במסגרת מיזם "זיכרון בסלון", לציון יום השואה הבין-לאומי, המתקיים ברחבי העולם בתאריך 27/1.

ערב "זיכרון בסלון", המתקיים בשיתוף המיזם החברתי הארצי ובאמצעות מחלקת קשרי חוץ באגף הדוברות, מרכז צעירים כפר סבא ומינהלת אזרחים ותיקים, יתקיים בתאריך 26/1 בשעה 19:00 באמצעות ה-ZOOM, כאשר למפגש המקוון הוזמנו קהילות מהערים התאומות של כפר סבא – קולמבוס, אוהביו וגיינסוויל בארה"ב, ויסבאדן ומולהיים בגרמניה, וצעירות וצעירי העיר כפר סבא.

במסגרת המפגש המקוון, שיתקיים במעמד ראש העיר רפי סער, תישמע עדותה של שורדת השואה לני ווסלי ויתקיים סיור וירטואלי במוזאון מורדי הגטאות, שלאחריו יינתן זמן לשאלות מול המנהל הפדגוגי של בית לוחמי הגטאות, ירון צור.

שורדת השואה לני ווסלי בת ה-87, נולדה בשנת 1936 בהולנד והייתה רק בת 4 כאשר הגיעו הנאצים למקום מגוריה. היא שרדה את השואה כילדה בזכות העובדה כי התחבאה מאז היותה בת 6 במשך 19 חודשים – כאשר היא לבדה.

היא עלתה לארץ בשנת 1971 יחד עם בעלה ושלושת ילדיה והגיעה תחילה למרכז הקליטה בנתניה, אך תוך זמן קצר, לא מעט בזכות ראש העיר כפר סבא זאב גלר ז"ל, העתיקה את מגוריה יחד עם משפחתה לכפר סבא, בה היא מתגוררת עד היום. כיום היא סבתא ל-9 נכדים.

לצפייה בעדות במסגרת "זיכרון בסלון:
https://www.kfar-saba.muni.il/articles/item/4160/