פינוי בינוי שכונת יוספטל בכפר סבא מתקדם
25 נציגי בניינים משותפים בפרויקט התחדשות עירונית יוספטל סיימו בהצלחה, בשלישי האחרון, את המחזור העירוני הראשון של קורס הכשרת נציגות דיירים מהשכונה לקידום ולהובלת תהליכי התחדשות עירונית. הנציגים קיבלו את תעודות סיום הקורס במהלך סיור שטח בנתניה, שהיה גם המפגש האחרון בקורס.
כזכור, נציגי בנייני המגורים בשכונה נבחרו לאחר קיום בחירות בכל בניין על ידי דיירי הבניין , בליווי המינהלת להתחדשות העירונית, ולאחר בחירתם קיימה העירייה, באמצעות המינהלת, קורס הכשרה לנציגויות, על מנת להעניק להם כלים להוביל בהצלחה וביעילות את תהליך ההתחדשות העירונית בבניין בו הם מתגוררים ומייצגים את דייריו.
קורס הכשרת נציגי הדיירים כלל 21 שעות לימוד בנושאים המקיפים את תחום ההתחדשות העירונית, בין היתר מושגים מרכזיים בתחום, התקשרויות מול יזמים, היבטים משפטיים, כיצד בוחרים עורך דין, תהליך החתמת דיירים, זכויות דיירים, חשיבות ודגשים של פיקוח על הבנייה ועוד.
בנוסף, ניתנו למשתתפות ומשתתפי הקורס כלים לניהול הסכמות, ניהול תהליך משותף וליבון קונפליקטים; היבטים כלכליים של התחדשות עירונית, סיור שטח במתחם פינוי-בינוי בשכונת נורדאו בנתניה, ועוד, כשבסיום הקורס הוענקו לנציגים תעודות סיום חתומות על ידי ראש העיר רפי סער, מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות וראש מינהלת התחדשות עירונית, איציק בן יצחק.
"אני שמח שהשלמנו את המחזור הראשון של קורס הכשרת הנציגים", *מסר ראש המינהלת, איציק בן יצחק.* "זהו צעד חשוב נוסף בקידום הפרויקט. צוות מינהלת התחדשות עירונית עומד לרשות תושבות ותושבי השכונה בכל עת, במטרה להעניק לכל דיירי המתחם איכות חיים בשכונת יוספטל המתחדשת".
תוכנית פינוי-בינוי השכונה הוותיקה, שהוקמה בשנות ה-60, מקודמת על הידי העירייה ורשות מקרקעי ישראל במסלול תכנון מהיר לאחר שהוכרזה על ידי הותמ"ל כמתחם מועדף לדיור. במסגרת התוכנית ייבנו יחידות דיור חדשות במקום המבנים הישנים, וזאת לצד מתן מענה בכל תחומי החיים – חינוך, תחבורה, שטחים ציבוריים וירוקים ועוד. במסגרת קידום הפרויקט נבחרו כ-85 נציגים מ-40 בניינים בשכונה, שהתנדבו להוביל ולייצג את הבניין שלהם במסגרת הפרויקט.
"יישר כוח על שיתוף הפעולה, המעורבות וההיענות הגדולה שלכם", *בירך ראש העיר רפי סער את הנציגים בתום הקורס.* "הקדשתם זמן ללמידת תחום ההתחדשות העירונית, מזמנכם הפרטי, בהתנדבות מלאה, לטובת כל השכנים והשכנות שלכם. הכלים והידע שקיבלתם בקורס יסייעו לכם להוביל את תהליך ההתחדשות העירונית בבניין ובמתחם העתידי שלכם ושל שאר הדיירים".
*רצ"ב: קורס הכשרת נציגי הדיירים, מסיימות ומסיימי הקורס. צילומים: עיריית כפר סבא*
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏19‏ אנשים‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏