סקר מקיף שערכה חברת הנדל"ן ינוב בדק את העדפות המגורים של תושבי אזור השרון

רוכשי הדירות באזור השרון מעדיפים דירה במיקום מרכזי עם נוף אורבני, היו רוצים שיהיה להם מקום לבלות ולעשות קניות במרחק הליכה מהבית, וחשובה להם הקירבה למשפחה. כך בין היתר עולה מסקר אינטרנטי שערכה חברת הנדל"ן ינוב בקרב מאות תושבים מאזור השרון המתעניינים ברכישת דירה.

 

על הסקר השיבו 654 מתושבי השרון בני 30 ומעלה: 46% הם בגילאי 30-50; 23% בני 50-60; 24% הם בני 60 ומעלה; ו-7% בגילאים 20-30. המשתתפים בסקר נשאלו 6 שאלות שבאו לבחון את העדפות המגורים שלהם ביחידות הדיור ובסביבת המגורים המיידית.

 

במציאות בשוק הנדל"ן כיום, עליית הריבית החדה מקשה על רבים מהציבור הן בהחזרים החודשיים של המשכנתא שהתייקרו במאות שקלים בחודשים האחרונים, והן בלקיחת משכנתאות חדשות לצורך רכישת דירה. המשתתפים בסקר נשאלו שתי שאלות הנוגעות לנושא, ונראה כי תושבי השרון לא מוטרדים יתר על המידה מהריבית הגבוהה, אולי בגלל שמדובר באוכלוסיה בחתך סוציואקונומי גבוה יחסית.

 

כך, בשאלה "מה יגרום לך לסגור עסקה מהר יותר", רק 7% מהנשאלים השיבו שאפשרויות מימון טובות יותר ישפיעו על הרכישה, בעוד ש-40% העדיפו מיקום מנצח; עוד 40% ענו שתכנון יעיל של הדירה הוא שישפיע על החלטתם; ו-13% ענו כי מפרט טכני גבוה בדירה יכריע.

 

בשאלה נוספת, רק 6% מהמשתתפים השיבו כי המחיר הוא זה שישפיע בעיקר על החלטתם על איזו דירה לרכוש; בעוד ש-50% ענו כי המיקום והנוף הוא שמשפיע, בדגש על מיקום מרכזי עם נוף אורבני; וכ-44% השיבו כי היו רוצים דירה עם נוף פתוח בשכונה בשולי העיר.

 

כידוע, הישראלים אוהבים מאוד לבצע שדרוגים בדירתם, ובשאלה על מהי הגמישות התכנונית שהכי חשובה להם, 37.5% מהמשיבים ענו כי ביטול חדרים והזזת קירות הפנים חשובים להם; 31.3% העדיפו לקבל דירה מעוצבת עד לפרט האחרון; 25% ציינו את הגמישות בהזזת נקודות החשמל והאינסטלציה; ועוד 6% השיבו כי היו רוצים לקבל את הדירה ברמת מעטפת ולבצע את השינויים בעצמם.

פרויקט גלר 28 של חברת ינוב בכפר סבא, הדמיה א. הדמיה

 

באשר לחדר המועדף בדירה, בקרב 56% מהנשאלים המטבח הוא החדר הכי חשוב בבית; ל-31.3% חשוב הסלון; ול-12.5% חשוב חדר השינה.
המשתתפים בסקר נשאלו גם שאלות בקשר להעדפותיהם בסביבת המגורים שלהם מחוץ ליחידת הדיור. בשאלה מה הגורמים החשובים ביותר בבחירת מיקום המגורים, 37.5% השיבו כי הקירבה להורים ולמשפחה היא החשובה ביותר; 25% העדיפו קירבה למוסדות בילוי ופנאי; עוד 25% העדיפו קירבה לפארקים ולאזורים ירוקים; ו-12.5% בחרו קירבה למוסדות חינוך נחשבים.
בשאלה על שטחי המסחר המועדפים בקרבת הבית, 50% השיבו כי היו רוצים בתי קפה מתחת לבית; 37.5% העדיפו סופרמרקט; ו-12.5% העדיפו דווקא לגור קרוב לשירותי בריאות וקופת חולים.

 

לדברי שגיא לנצ'נר, מנכ"ל חברת ינוב הבונה בכל אזור השרון, "בביצוע הסקר, היה לנו חשוב לברר את העדפותיהם של תושבי השרון בעת רכישת הדירה שלהם או בתהליך הבדיקה הקודם לרכישה. ביקשנו לברר את הגורמים שיסייעו להם לקבל את חווית המגורים שתמיד רצו הן בבית והן בסביבתו. כחברה שבנתה ובונה אלפי דירות באזור השרון, אנו מבינים כי ערי השרון מבוקשות מאוד למגורים, אך ההיצע של דירות בהן מוגבל מאוד, ולכן חשוב לנו לדעת מהם הצרכים המדויקים של הלקוחות שלנו, כדי לתת להם מענה ככל האפשר. לצד הצרכים וההעדפות, מצאנו כי הסיבות המרכזיות לביקוש הגבוה הם השמירה על הציביון של ערי השרון לאורך שנים כערים המספקות לתושביהן מענה כולל לכל צרכי היומיום, המיקום המעולה, הנגישות, איכות החיים וחיי הקהילה".

 

חברת ינוב היא חברת ייזום ובנייה מהותיקות בארץ, הפעילה בעיקר באזור השרון. החברה מסרה ב- 40 השנים האחרונות כ- 4,000 יח"ד וכיום היא משווקת ובונה מאות יח"ד בפרויקטים שונים בערי השרון.