למה צריך לשים לב כשחותמים הסכם ממון

בעידן בו שינויים מתרחשים ללא הרף ובמקרים רבים גם באופן לא צפוי, עלינו לא אחת לקבוע את הגבולות הדרושים לנו ולהגדיר את האופנים בהם אנחנו רוצים לחיות. בעבר הייתה זו הרבנות בפרט והחוקים הדתיים בכלל – אשר הסדירו את אופני החיים הרצויים. למעשה, החוקים הדתיים הם אלו אשר הסדירו את אורחות החיים בחברה המסורתית ועוד לפני שנרקמו דפוסי חיים מערביים. כיום, על מנת להמשיך ולהסדיר את דרכי המחייה בצורה הטובה ביותר קיימים הסכמים שונים. הסכם ממון הוא אחד מהם, והוא אחד הכלים המאפשרים לזוגות רבים לחיות בשלום גם בלי לדעת מה יילד יום.

רגע לפני שחותמים

רגע לפני שחותמים על הכתובה, עלינו לשאול את הלב שלנו איך ייראה היום שלמחרת. כמובן, ביום החתונה או בעת החתונה – איש אינו מעוניין לחשוב כי אולי הנישואין יעלו על שרטון. בסופו של דבר, כולנו רוצים חיים מאושרים ושלווים, יציבים ורגועים. אז מדוע הצורך להתגרש?

עם זאת, החיים המודרניים מלמדים אותנו כי ישנן הפתעות שלא בשליטה שלנו. הפתעות אלו מצריכות אותנו להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי. התרחישים הללו הופכים להיות חלק בלתי נמנע מהחיים שלנו, כשמדובר בעידן עתיר בשינויים. רגע לפני שחותמים על הכתובה או כל הסכם משותף אחר, הסכם ממון הוא פתרון המאפשר לרבים את השקט הנפשי בידיעה שמה שלא יקרה, אתם מוגנים מבחינה כלכלית.

חשיבותו של הסכם ממון

העידן הנוכחי הביא עמו התפתחויות שהאדם לא יכול היה אפילו לדמיין לעצמו כמה עשורים או כמה מאות קודם לכן. שינויים בדפוסי המחייה וההתקשרות – מי היה מאמין לפני אי אילו שנים כי אדם יכול במהלך חייו להתחתן או להתגרש שלוש פעמים ויותר? 

בתנאים כאלה, בעידן בו אנחנו ממשיכים להתפתח גם בבגרותנו ונפגשים עם חלקים מגוונים ושונים באישיות שלנו, הרבה יותר חשוב לקבע את הדברים באמצעות הסכמים מתאימים. הודות לאפשרות לחתום על הסכם ממון אתם יכולים לקדם את עצמכם ולדעת שאתם רגועים מבחינה פיננסית, ולא משנה מה יקרה.

גבולות חיצוניים בעידן חסר גבולות

אם הרבנות הייתה זו שקובעת את חלוקת הממון, הרכוש והתפקידים בבית בעבר, הרי שבעידן הפוסט מודרני דברים מתנהלים קצת אחרת. בעידן כזה כלל לא ברור מי מנהל את העניינים ואיך, או על פי אילו פרמטרים יש לפעול. בעידן חסר גבולות, הסכם ממון הוא מה שיוצר גבולות ברורים המאפשרים להתנהל בהתאם ובצורה שמעניקה שקט לכל המעורבים. 

מה כולל הסכם ממון?

הסכם ממון כשמו כן הוא, הסכם המפרט את כל הנושאים הקשורים בממון, בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר.  במסגרת זאת נכנסים בהסכם הממון עניינים כמו ניהול החוגים של הילדים, חלוקת נכסים, חלוקת ירושות, נכסים שנצברו לפני הנישואין, אחרי הנישואין ובמהלך החיים המשותפים ועוד.