מה זה בדיוק אשפוז כפוי ומתי זה יכול לקרות? 

בחיי היומיום אף אחד מאיתנו לא מדמיין מצב שבו הוא, או אדם שקרוב לו, יצטרך להיות באשפוז שהוא כפוי. אומנם כולנו מכירים אנשים שמתמודדים עם בעיות נפשיות שונות, אך במקרה של אשפוז כפוי מדובר על עניין אחר לגמרי. למשל, אדם הלך וביצע עבירה חמורה, פגע במישהו אחר ואולי אפילו המית אותו. לא אחת קורה שהפגיעה נעשית ברגע של אי שפיות או במצב שבו מדובר על אדם שהוא חולה נפש. לכן במצבים כאלה תהיה בקשה לא פעם לאשפוז כפוי. מדובר על הליך שיכול להיות בשני מצבים שונים. ראשית, זה יכול להיות הליך אשפוז שבו בוחנים באופן ראשוני את מצבו הנפשי של הנאשם. המצב השני הוא הליך משפטי עיקרי, שבו למעשה תהיה בחינה מעמיקה של "אי שפיות" ואי כשירות מהותית. 

 

מה עושים במצב של אשפוז כפוי? 

 

אחד מהאנשים הקרובים לכם הסתבך? ביצע עבירה חמורה ויש סיכוי שהוא יגיע למצב של אשפוז כפוי? אם כך, טבעי שתרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לעזור לו. אומנם אתם בעצמכם לא יכולים לסייע באופן ישיר, אך אתם כן יכולים לבחור עבורו את עורך הדין הנכון. חשוב להבין: עולם המשפט ועולם הפסיכיאטריה נפגשים לא פעם. הם מתערבבים זה בזה ולכן יש היום עורכי דין שמתמחים בדיוק בתחום הספציפי והמורכב הזה. לכן, אם יש חשד שהמצב יגיע לכדי אשפוז בכפייה, ברור שאתם צריכים לבחור עורך דין טוב. כאמור, אשפוז שנעשה בכפייה זה עניין מאוד רגיש ומורכב. לכן גם עורך הדין שאתם בוחרים חייב להיות מומחה בתחום הזה. לא כל אדם שלמד משפטים יוכל לעזור לכם, שכן מדובר על תחום מאוד ספציפי שצריך להכיר לעומק. יתרה מכך, ההיכרות עם התחום והידע המקצועי לא תמיד מספיקים. יש צורך בכישרון ובניסיון רב מאוד. לכן, אם אתם זקוקים לעורך דין שעוסק בתחום הזה, כדאי יהיה להתחיל לחפש אותו עוד היום. 

 

קווים לדמותו של עו"ד שתרצו לקבל ממנו שירות בתחום הזה

 

מחפשים עורך דין שיעזור לכם בעניין של אשפוז כפוי? לא בטוחים על מי באמת תוכלו לסמוך ואיך תוכלו להיות בטוחים שאתם במקום הנכון? אם כך, יש טעם לבדוק כמה דברים לעומק. מעבר לניסיון ולידע, צריך לבדוק מה חושבים אנשים אחרים על אותו עורך דין. כתוצאה מכך שמדובר על עניין מאוד רגיש וחסוי, זה ברור שלא תוכלו לקבל המלצות על עורכי דין כאלה מאנשים שאתם מכירים. עם זאת, תוכלו להסיר דאגה מלבכם, שכן בפועל חיפוש שתעשו אונליין יעזור לכם למצוא את עורך הדין הנכון לכם. תוכלו לבדוק תחילה מה אומרות חוות הדעת, ובהמשך, תוכלו להיפגש עם אותו עורך דין נבחר. תוכלו לשבת מולו, להתרשם ממנו ולהבין האם הוא האדם שיוכל לעזור לחברכם הטוב שנקלע לצרה חמורה.