הנשיא לשעבר רובי ריבלין ופעילים ממליצים על יו"ר ביתר לשעבר, ציבי אלון, על קבלת פרס מפעל חיים ע"ש טובה וזאב גלר לשנת 2023

מאת: אירית מרק

הנשיא לשעבר, רובי ריבלין, יואב חביב ויואל קרול הגישו המלצה חמה לוועדת הפרס, על ציבי אלון, יו"ר בית"ר לשעבר.

מתוך ההמלצה "ציבי אלון נולד בשכונת יוספטל וגדל בשיכון קפלן , בצעירותו ראה כיצד נוער השכונה מבלה את זמנו הפנוי במעשי קונדס ובהתנהגות פלילית בשל חוסר מעש וגם הוא חווה זאת על בשרו. לפני שלושים וחמש שנה החל ציבי לעשות מעשה ולקבץ ילדים ובני נוער שעד אותה עת הסתובבו בחוסר מעש בשכונות המזרחיות ולהקים את מחלקת הנוער במועדון קבוצת הכדורגל בית"ר כפר סבא .

"במקביל מימן מכספו רכישת ציוד לילדים ולנוער ובהמשך פנה ציבי לגופים כלכליים לקבלת תמיכה לרכישת ציוד ספורט ( נעלי כדורגל וביגוד ) לילדים שלהוריהם לא היו באותה עת את האמצעיים לרכישת ביגוד וציוד ספורט.

ציבי אלון

"ביום הקמת מחלקת הנוער במועדון הספורט בית"ר הגעתי אישית לבקר את הילדים ובני הנוער במקום, ראיתי שצריך לסייע לילדים ורכשתי עבורם ציוד מכספי האישי. ראיתי בעיניהם של הילדים שביתם זה בית"ר כפר סבא.

"בהמשך הצלחתי לגייס תמיכה כספית למחלקת הנוער מראש העיר יצחק ולד, בהמשך פניתי לח"כ באותה עת מר רובי ריבלין שכידוע הוא חובב ספורט וסיפרתי לו על המפעל הספורטיבי החינוכי אותו הקים ציבי.

"רובי ריבלין שלימים הפך להיות נשיא המדינה התפעל ונרתם לסייע ובהמשך הפך להיות אוהד בית"ר כפר סבא. נקשר למועדון ומעת לעת הגיע למשחקי הקבוצה והתפעל מהמפעל החינוכי האדיר, בו ילדים ונוער במקום לשוטט ברחובות ראו במועדון הספורט את ביתם השני וחלקם זה היה ביתם הראשון בו זכו למבצעים לימודיים במסגרת פרויקט "עמותת אלון", לקבלת תמיכה לימודית במתמטיקה ואנגלית. בהמשך הוקם בפעילותו וביוזמתו הנמרצת של ציבי ובסיוע העירייה מבנה מפואר למועדון בית"ר בהשקעה של תשעה מיליון שקלים.

יואל קרול "מדובר בפעילות התנדבותית יזומה תוך שילוב פעילות התנדבותית של ציבי אלון עליה אפשר לומר ללא היסוס כי "המציל נפש אחד מישראל כאילו הציל עולם ומלואו", בכך שמנע הידרדרותם של ילדים ונוער לפליליים והפך את המועדון לא רק כמסגרת ספורטיבית אלא כמסגרת חינוכית מן המעלה הראשונה , תוך כדי שילוב הילדים והנוער בביקורים במפעלים בחזית הטכנולוגית והירתמותם לסייע למועדון בתרומות והרצאות.

עוד לדברי קרול "בהמשך צורפו לקבוצת הילדים והנוער קבוצה לבנות וכאן בבית"ר בראשות ציבי אלון נזרעו הזרעים הראשונים לכדורגל נשים בישראל. פעילותו של ציבי נמשכה כ-25 שנה בעבודה ביום בפעילות הספורטיבית ובערב במפגש עם הורי הילדים והנוער וכל זאת בהתנדבות מלאה, עתה אנו רואים את מידת ההצלחה וההשפעה של הפרויקט כאשר ילדים שגדלו בבית"ר בחרו בדרך נורמטיבית ביניהם בעלי מקצועות חופשיים בכלל זה רופאים, רואי חשבון, עורכי דין וטייסים ברובם הם כיום אבות לבנות ובנים.

ציבי אלון

"לימים נודע לי כי מועדון בית"ר כפר סבא זכה באות "מגן כבוד" של נשיא המדינה בזכות העשייה הערכית והחינוכית. בכך אני רואה סגירת מעגל, עתה ראוי שגם הועדה הבוחרת תיתן את המעט שהעיר יכולה לתת לאדם שתרם רבות בהתנדבות מזמנו וכספו למען הנוער במזרח העיר ובכפר סבא בכלל על פועלו זה ראוי הוא לקבל את הפרס. מאז פרישתו מתפקידו ממועדון בית"ר ממשיך ציבי לתרום בהתנדבות מלאה לתושבים קשיי יום המבקשים את עזרתו ומעלה לסדר היום נושאים המציקים לתושבי השכונות . במקביל מתנדב קבוע בעמותת "אוהלי קידר" .

בשל כל פועלו זה של ציבי אלון שנעשה בהתנדבות מלאה אני שב ומצהיר כי אין ראוי ממנו לקבל את פרס מפעל חיים ע"ש טובה וזאב גלר לשנת 2023. אני נכון להתייצב בכל עת בפני חברי הועדה הבוחרת ולהציג בהרחבה את כל פעילותו של ציבי אלון. במקביל פניתי בקריאה לתושבי העיר שהכירו את ציבי ואת פועלו במשך השנים בבקשה כי יצטרפו להמלצתי זו, אני מבקש להודות לכל תושבי העיר שנענו לקריאתי זו".