עיריית כפר סבא ערכה ערב סיפורי ותיקים בשילוב בין דורי, בהנחיית יוסי אלפי עם גיל שוחט בהיכל התרבות העירוני

עיריית כפר סבא ערכה אתמול, יום ראשון (26/2), ערב מספרי סיפורים ייחודי בהיכל התרבות בעיר כחלק מחגיגות ה-120 שנה לעיר ובמעמד ראש העיר, רפי סער. האירוע הייחודי כלל ראיונות שדרכם ניתן לחוות את סיפוריה המרתקים של כפר סבא ותושביה דרך עיניהם של 6 תושבות ותושבים וראיון מיוחד עם ראש העיר, רפי סער.

במסגרת ההיערכות לחגיגות 120 לכפר סבא, העירייה ביצעה סקר מיפוי צרכים בקרב התושבים על מנת לבדוק כיצד ירצו לציין את החגיגות לעיר. במסגרת הסקר נמצא שערב נוסטלגי עם ותיקי העיר בהנחיית יוסי אלפי, צפוי להיות ערב ערכי, מעצים ורב משמעות עבורם. עיריית כפר סבא, בהובלת ראש העיר רפי סער, מקדמת ומעצימה קהילות רבות ומגוונות, מדובר בערב מעצים וערכי למען הקהילה הכפר סבאית – סוג של אלבום זיכרונות חי. הערב התקיים בהפקת מינהלת אזרחים ותיקים באגף קהילה וחברה, ובשיתוף עם מחלקת תרבות והיכל התרבות כפר סבא.

במהלך הערב כל המרואיינים חזרו וסיפרו על הפרדסים והתפוזים שהיו חלק מהווי ומהנוף של ימיה הראשונים של כפר סבא. בין המרואיינים באירוע היו:
אילון נופר – גדלה בכפר סבא, מנהלת אמנותית, יוצרת מוסיקאית ומלווה מרחבי צמיחה בתחום הרגשי והעסקי, מייסדת שותפה של להקת מיומנה.

ציונה מנחם- ושדי – תושבת כפר סבא, עלתה כתינוקת במסגרת "מרבד הקסמים" היישר לכפר סבא. ציונה עבדה באגף נוער וקהילה בעיריית כפר סבא, מתנדבת בעיר בביטוח לאומי, ועוסקת בעיקר בביקור בבתי הקשישים.

שמי קלדרון – לשעבר מנהל מגמת תיאטרון בתיכון כצנלסון, שהוציא מספר תלמידים בעלי שם: אביעד קיסוס, רשף לוי, דרור קרן, אילון נופר ואחרים. נולד בחיפה ועבר לכפר סבא לפני 35 שנים. סא"ל במיל' בהנדסה קרבית.

שרה ברדוגו – נולדה בתימן, עלתה בגיל עשר למעברת עין שמר, משם למעברת גאולים ומשם לשכונת גאולים בכפר סבא. היתה המיילדת המיתולוגית של בית היולדות הישן ושל מחלקה ליולדות בבי"ח מאיר בכפר סבא, שיילדה כמה דורות של ילדים בעיר. במהלך עבודה ילדה כ-150,000 ילדים רובם כפר סבאים וביניהם בנו של מ"מ נשיא בית המשפט העליון חשין, זלמן חשין.

אברהם אברשה מרצ'ינסקי – שחקן ומאמן כדורגל, לשעבר קפטן קבוצת הפועל כ"ס, מניף גביע המדינה בשנת 1975 הקים וניהל את מחלקת הנוער של הפועל כ"ס. הגיע עם הוריו מגרמניה בשנת 1949 בגיל 3 לכפר סבא.

עמירם מילר– יליד כפר סבא שהציג את עצמו מדור המושבה. מורה ומחנך, סגן ומ"מ ראש העיר לשעבר וחבר מועצת העיר לשעבר. עמירם שיתף אותנו בסיפור מרגש שבו הוא סחב על גבו חייל שעלה על מוקש ונפצע שקיבל ועל כך קיבל צל"ש מנשיא המדינה דאז יצחק בן צבי.
לסיום ולסיכום הערב, עמירם מילר אמר "אוהב אותך אני כפר סבא, כאן נולדתי, כאן גידלתי את ילדי וכאן גם אלך לעולמי"

ראש העיר, רפי סער גם סיכם את הערב במילים חמות, ואמר שאחד הדברים היפים בעיר היא אהבת העיר ומודה על זכות גדולה לגדול בעיר כזאת ולהיות חלק מהעיר הזאת. שמי קלדרון הוסיפה מסר למורים ולמחנכים בעיר: "אל תלמדו, אל תגידו.. תסתכלו, תקשיבו והילדים האלה יוציאו מעצמם את מה שצריך והם יעשו את זה בצורה הטובה ביותר. אברשה מרצ'ינסקי אמר במהלך הריאיון "מודה לכפר סבא ולתושבים ומאחל לעצמי לחגוג לעיר 140 שנה ואת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק"

תמונות: רמי זרנגר