מגיע להם כבוד: קצין וקצינה מכפר סבא, סג"מ מ, סיימו קורס קציני הגנה אווירי

הכירו את מסיים קורס קציני הגנה אווירית, סג"ם מ' מכפר סבא

סג"ם מ' בן 20, מתגורר בכפר סבא. אמו סייעת ואביו מחסנאי. למ' שלושה אחים גדולים, שניים מתגוררים בישראל ואחד מתגורר באוקראינה ואף אחד מהם משרת בחיל האוויר של הצבא האדום.

בבית הספר התיכון הרחיב את מגמות פיזיקה וכימיה. בזמנו הפנוי אוהב לעשות ספורט, להתאגרף, לרוץ, לקרוא ספרים ולשחק במחשב.

סג"ם מ' התגייס באפריל 2021 למערך ההגנה האווירית ולאחר הטירונות שובץ כלוחם במנת"ב (מרכז ניהול התמונה הבליסטית), שיושב תחת גדוד 66 של מערך ההגנה האווירית ואמון על גילוי ואיסוף נתונים על שיגורי איומים לעבר מדינת ישראל ועל מתן התרעה והפעלת צבע אדום ברחבי הארץ ושמירה על ביטחון האזרחים.

סג"ם מ' משתף על היציאה לקורס קצינים: "בסוף הטירונות נחשפנו למנת"ב והבנתי כמה זה משמעותי וייחודי. מאוד אהבתי את התפקיד שלי והשירות הסדיר גרם לי להבין שאני רוצה למצות את הפוטנציאל שלי יותר ולהשפיע על המערך והחיילים שמשרתים בו".

סג"ם מ' מספר מה זה להיות לוחם הגנ"א: "הרבה חושבים שזה תפקיד "אוטומטי", אבל זה הרבה מעבר לכך. אנחנו צריכים להפעיל שיקול דעת ולקבל את ההחלטות הנכונות לפני כל פעולה שמבצעים בתנאי לחץ שונים".

 

 

 

 

הכירו את מסיימת קורס קציני הגנה אווירית, סג"ם מ' מכפר סבא

סג"ם מ', בת 19, מתגוררת בכפר סבא. אמה עובדת בחברת ביטוח, אביה אחראי על איתור שחקני כדורגל ושירת בצבא בחיל האוויר. למ' שני אחים קטנים. מ' למדה בבית הספר התיכון רבין בכפר סבא והרחיבה את מגמות כימיה ומדעי המחשב.

בזמנה הפנוי אוהבת לשחק טניס, להיות בים ולבלות עם חברים.

סג"ם מ' התגייסה להגנה אווירית באוגוסט 2021 ולאחר הטירונות שובצה כלוחמת בסוללה של גדוד 66 המפעיל את פלטפורמת קלע דוד, מערכת טילים ישראלית וחדשנית המיירטת טילים לטווח בינוני ארוך.

סג"ם מ' מספרת כי במהלך שירותה בגדוד ראתה כיצד מפקדיה מתנהלים ואת משמעות וחשיבות התפקיד שלהם ולכן בחרה לצאת לקצונה – "הבנתי שאנחנו קו ההגנה הראשון שמגן על מדינת ישראל ועל הבית שלנו מהאיומים השונים".

סג"ם מ' מסכמת את הקורס: "התגייסתי להגנה אווירית בן אדם אחד ואני מסיימת את הקורס כבן אדם שונה ממה שהתחלתי. הקורס מבגר אותך, מאתגר ובעיקר מלמד אותך המון על עצמך, נחשפתי לצדדים בי שלא הכרתי. אני נמצאת בחברה של אנשים מאוד מגובשים, תמיד נפגשים גם כשיוצאים הביתה".