ביום ראשון בערב: עצרת תמיכה בניצב עמי אשד מפקד מחוז תל אביב שהודח, תושב כפר סבא
מאת: אירית מרק
אמש, מספר שעות אחר שהודח מתפקידו, מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, תושב כפר סבא, התקבצו ובאו כמאה איש מול ביתו כתמיכה וחיזוק נגד ההדחה. ביום ראשון הקרוב, מתוכננת מחאה נוספת בפינת הרחובות כצנלסון וז'בוטינסקי כפר סבא בשעה 1930 בערב. על רכבו של עמי אשד הניח אזרח זר פרחים וכיתוב:"כל הכבוד חזק ואמץ".
בנו, עומר אשד פרסם פוסט נוקב ומרגש מאוד "שנים שלא פרסמתי פה ואני לא נוטה להביע את דעתי בפני כולם. מי שלא יודע אז האיש בתמונה זה אבא שלי, ניצב עמי אשד. במשך יותר מ30 שנה הוא נתן את החיים שלו למשטרת ישראל ולמדינה. כל מה שעשה במהלך רוב שנותיו היה לשמור על הציבור. ועצוב להגיד שזה גם מה שהביא אותי לפוסט הזה, שכל מה שעשה היה לשמור על הציבור ולמנוע אלימות. זה לא פוסט של דעה פוליטית או דעתי האישית לגבי המצב שקורה עכשיו בהפגנות או במדינה, אני לא בא להגיד מה נכון ומה לא נכון או מה כן או לא צריך לעשות. אבל אני כן אגיד את הדברים הבאים. השוטרים, האזרחים וכמעט כל אחד ואחת שדרכו הצטלבה עם אבא שלי ומכיר אותו אפילו בפסיק יודע מי הוא, ומה הוא נתן למדינה וכמה ביטחון הציבור חשוב לו. אדם ערכי, שבראש ובראשונה אהבת האדם מובילה אותו – בלי הבדל של דת, גזע, מין או דעות פוליטיות. והדבר היחיד שעומד לו מול העיניים זה שכולם יצאו בריאים ועם כמה שפחות נזק. אז אני רוצה להגיד כמה דברים: אבא שלי אני גאה בך! גאה בך על זה שאתה הולך עם הערכים שלך שהביאו אותך להיות ניצב במשטרה בזכות ולא בחסד! גאה בך על זה שאתה קם בבוקר במשך יותר מ30 שנה כל בוקר במטרה לשמור על אזרחי ישראל! גאה בך על זה שגם בזמנים הקשים עמדת איתן ופעלת במחשבה רבה ולא בפזיזות! אבל יותר מהכל, אני גאה בזה שאני קורא לך אבא שלי!".
חבר המועצה לשעבר, עילאי הרסגור הנדין "השתתפתי אתמול בהפגנת התמיכה מול ביתו של ניצב עמי אשד, שהפך לקורבן הראשון של גל הטיהורים במשטרה. ההפיכה המשטרית מתקדמת בצעדי ענק. זה הזמן להרחיב את מעגלי ההתנגדות. בואו במוצ"ש להפגנות ברחבי הארץ לפני שגם הזכות הזאת תילקח מאיתנו. זאת מלחמה על החיים שלנו כאן".