הורים ותלמידים כאחד הצטרפו למחאה "אין חינוך בלי דמוקרטיה"

‏אתמול, יום חמישי, הוכרז כ"יום ההתנגדות הלאומי" כנגד צעדי הממשלה לפגיעה בדמוקרטיה

בכפר סבא התאספו הבוקר מאות רבות של הורים, ילדים ואזרחים מודאגים, וקיימו צעדת מחאה, אשר בסופה נערך טקס וחתימה משותפת על מגילת העצמאות. פעולות מחאה דומות התקיימו הבוקר במקביל במוקדים רבים בכל הארץ, מטעם תנועת מחאת ההורים הארצית.

הצטרפו לקבוצת המאמות הגדולה בעיר – לחצו כאן

 

אירוע זה מצטרף לשורה של פעולות מחאה שמובילה מחאת ההורים בכפר סבא במקביל לרחבי הארץ. המארגנים אומרים: "אנחנו נלחמים על עתיד ילדינו", "אין חינוך בלי דמוקרטיה".

בשעה 8:00 בבוקר התכנסו מאות הורים, ילדים וילדות, אזרחים מודאגים במרכז העיר כפר סבא להפגנה תחת הכותרת "שיעור בדמוקרטיה", במסגרת יום ההתנגדות הלאומי כנגד ההפיכה המשטרית. מארגני ההפגנה מסרו: "אנחנו חלק ממחאת ההורים הארצית שקמה על רקע צעדי הממשלה לפגיעה בעצמאות מערכת המשפט ובדמוקרטיה, ופועלת ביישובים רבים ברחבי הארץ.

 

עוד בנושא גם בקבוצת כפר סבא שלנו – לחצו כאן להצטרפות

זאת מתוך הבנה שכל פגיעה בדמוקרטיה תפגע בהכרח במערכת החינוך הליברלית, הדוגלת בערכים כמו שוויון, חופש הביטוי, פלורליזם. המהפכה המשטרית ממשיכה להתקדם ומאיימת להפוך ערכים דמוקרטיים בסיסיים כמו הפרדת הרשויות וזכויות המיעוטים מחומר בשיעורי האזרחות לחלק משיעורי ההיסטוריה. לא נוותר על הזכות לחנך את ילדינו על ברכי הדמוקרטיה, זכויות האדם וזכויות האזרח – אם צריך אז מחוץ לכיתות".

 

 

האירוע התחיל בצעדה שיצאה מחזית עיריית כפר סבא, עברה ברחובות הסמוכים עד לכניסה לקניון ערים ברחוב וייצמן. המפגינים הניפו שלטים ודגלים. בסיום הצעדה נערך טקס תקווה סמלי שבסופו הוזמנו המשתתפים לחתום על עותק גדול של המגילה מבד. הטקס נקשר גם להיסטוריה המקומית – למשתתפים חולקו עותקים של ההזמנה המקורית שקיבל אברהם קרן, יו"ר המועצה הראשון של כפר סבא, להשתתף באירוע הכרזת העצמאות אשר בו נחתמה מגילת העצמאות ע"י מועצת העם. צאצאיו של אברהם קרן – דור שלישי, רביעי וחמישי היו בין המפגינים היום.

מגילות העצמאות עליהן חתמו המפגינים, ייאספו מכל היישובים בארץ שקיימו אירועים דומים לטובת מיצג שיתקיים בירושלים. המארגנים מסרו: "המגילה מייצגת את עקרונות היסוד הדמוקרטיים שלא ניתן מבחינתנו להתפשר עליהם, ואנחנו רואים במהלכי הממשלה ניסיון לחתור תחתם. החתימה המחודשת בהשתתפות הורים ילדים וכלל התושבים מעבירה מסר זה. נמשיך להיאבק על דמותה של המדינה כמדינה דמוקרטית, למען עתיד ילדינו."