סגן ראש העיר ויו"ר סניף הליכוד בעיר אורן כהן : "עברנו חוויה קשה וספגנו אלימות, קללות קשות ונגרמו נזקים פיזיים לסניף"

סגן ראש העיר ויו"ר סניף הליכוד בעיר אורן כהן : "עברנו חוויה קשה וספגנו אלימות, קללות קשות ונגרמו נזקים פיזיים לסניף, לרבות זכוכיות שנופצו באמצעות חפצים חדים, כבלים חיצוני שנפגעו וחבלות במזגן שיצא מפעולה"

 

מסניף הליכוד נמצא "הערב (יום חמישי), הגיע שר הכלכלה ניר ברקת לביקור בעיר והתארח בלשכת סגן ראש העיר אורן כהן. משם יצאו במהירות למפגש ודיון עם ראש העיר רפי סער והצוותים המקצועיים הבכירים משני הצדדים. עוד נכחו במפגש בעירייה סגן רה"ע דני הרוש וחבר המועצה יובל לוי. בדיון ביקש השר לקדם שיתופי פעולה וסיוע לעיר. השר התרשם מהפוטנציאל הקיים בעיר.

 

 

 

 

 

 

"ברגע זה החלה הדרמה, כאשר השר נסע ברכבו יחד עם סגן ראש העיר אורן כהן לכיוון סניף הליכוד למפגש חברים שתואם מראש.

 

 

 

 

 

"על הסניף צרו מאות ויחד יצרו טבעת חנק על הרכב ורק בסיוע של שוטרים רבים מאד, הצליחו כהן וברקת לפלס דרכם לסניף. לדברי כהן צעקו לו המפגינים "הלוואי ותקבל סרטן בראש יא זבל, שאימא שלך תחלה סרטן ועוד ביטויים קשים ונאצות שאוזניים תיצלנה" בקושי רב נכנסו השר וסגן ראש העיר לסניף מדלת אחורית. בהמשך שברו המפגינים את זכוכיות הסניף באמצעות חפץ חד, חיבלו בכבלים וחיבלו גם במזגן שיצא מכלל שימוש". 

 

 

 

 

צילומים: ערן ורנר

"בתוך הסניף חיכו כמאה תומכים נלהבים שקיבלו את השר וכהן במחיאות כפיים סוערות. ברקע נשמעו כל העת קללות וקריאות "בושה". יצוין שכמאה תומכים נוספים שביקשו להגיע לכנס ולתמוך נשארו בחוץ, בין אם כתוצאה מסגירת הדלתות ע"י השוטרים ובין אם המפגינים לא אפשרו זאת.

"כהן שנאם ראשון באמצעות המגפון וזאת כדי להתגבר על הקריאות, אמר : "נמשיך לשאת בגאווה את דגל הליכוד לצד דגל מדינת ישראל" כהן הודה לשר ברקת על הגעתו והסיוע לעיר. ברקת בדבריו, ציין את מעורבותו למציאת רפורמה צודקת וכן ציין את עשייתו במסגרת המשרד. את דבריו חתם ברקת בתמיכה גורפת בסגן ראש העיר אורן כהן, בעשייתו ובהתמודדותו בליכוד בכפר סבא וזאת לקול מחיאות הכפיים של הקהל שקראו קריאות תמיכה".

כהן הזכיר לחברים את החשיבות שיהיה ליכוד גדול ברמה הארצית וליכוד גדול ברמה המקומית.

"הערב הסתיים בשירת התקווה למרות שברקע השירה, נמשכו בחוץ הנאצות. בתום האירוע חולץ השר ללא פגע והגיע בשלום לרכבו. כהן ציין שעובר אורח אלמוני שראה את הנזקים והתבייש בהם ביקש להעביר 350 ש"ח כהשתתפות בתיקון הנזקים הרבים שנגרמו לסניף – "אחים אנחנו" – אמר".

אורן כהן : "עברנו גם פגיעות קשות וגם חוויה קשה. אני והשר ביקשנו רק לעשות טוב לעיר ולהמשיך למפגש חברים. אני גאה בחבריי שלא הידרדרו לשיח האלים בחוץ. מקווה מאד שנדע להפיק לקחים והמשטרה תסיק את מסקנותיה כדי שבעתיד אירועים אלימים שכאלו לא יישנו. אני פונה למוחים – אחים אנחנו ! בואו נעצור את הגל העכור הזה !. "ח״כ אריאל קלנר נחסם בדרכו לסניף כפ״ס על ידי המפגינים והתקבל על ידי ההמון בקריאות ״בוגד״. במשך חצי שעה לא הצליח להיכנס וכל ניסיונותיו לפנות למשטרה, נענו בשלילה וחוסר התעניינות מצדם של השוטרים בשטח. כשהגיע לסניף הזדעזע מהוונדליזם שגרמו המפגינים. בעת יציאתו מהסניף המתינו לו עשרות מפגינים והחלו לצעוק לעברו : ״בוגד״ , ״עבד של הדיקטטור״.

יו"ר מרצ לשעבר, עילאי הרסגור הנדין "הערב כפר סבא אמרה את דברה: משת"פים של דיקטטורה בהתהוות וחברים של מורשעים או תומכי טרור יהודי אינם רצויים כאן. כאלף מפגינים התאספו סביב סניף הליכוד כדי להבהיר לשר ניר ברקת שהתארח שם שאם חוקי ההפיכה יעברו זאת כבר לא תהיה מדינת ישראל, אלא עוד דיקטטורה במזרח התיכון. הוא יכול לעצור זאת לפני שיהיה מאוחר מדי. יש לציין שהמפגינים כולם נהגו באיפוק למרות הזעם על הרס הדמוקרטיה, בניגוד לצוות האבטחה של השר ברקת שדחף באלימות מפגינים. כמו כן, לצערי הופץ שקר כאילו נזרקה אבן אל תוך סניף הליכוד. בפועל היה מדובר בחלון ישן שלמרבה הצער נשבר בטעות בעקבות דפיקה עם מקל של דגל שנועדה לעשות רעש בלבד. עזרו לנו להפיץ את האמת על מה שהתרחש הערב: מחאה חזקה וקולנית, אך ללא אלימות מצד המפגינים".

אורן כהן
צילום שלומי ראובן