חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) הגיעה אמש לכינוס בפרדס חנה בנוגע לקידום החינוך המונטסורי

באירוע השתתפו הורים, מחנכים ואקטיביסטים מפרדס חנה הנאבקים בשנים האחרונות להקמתו של בית ספר מונטסורי. בנוסף דיברו בפאנל יוני חכימי, חבר מועצת פרדס חנה כרכור, אשר עזר לארגן את האירוע ויזם בין היתר דיון במועצה על מנת לקדם את הנושא והדר פלד מנכ"לית שותפה Milla – המרכז המונטסורי לחינוך ומנהיגות בישראל.

 

צילום אורי רוט

 

המאבק הינו מול משרד החינוך, אשר שם בלמים וקשיים רבים מול הפעילים ואינו מאפשר פתיחת בית ספר מונטסורי.

חברת הכנסת שרן השכל, אשר כיהנה בכנסת הקודמת כיו"ר וועדת החינוך של הכנסת, יצרה קשר עם הפעילים לאחר ששמעה על מאבקם וקיימה מספר דיונים בוועדה. מאז, חברת הכנסת השכל מלווה את המאבק המונטסורי ומסייעת למאבקם מול משרדי הממשלה ובשיתוף עם המועצות המקומיות.

עוד הוסיפה ח"כ השכל "ככל שאני יכולה אני אהיה הקול והלובי שלכם בכנסת ישראל"

 

צילום אורי רוט

 

ראשת המועצה האזורית פרדס חנה, הגר פרי יגור, הגיעה בהפתעה לכינוס והבטיחה למשתתפים כי בית ספר מונטסורי יקום בפרדס חנה.

בנוסף היא אמרה כי הנושא נמצא בתהליך ראשוני ושהיא קיימה פגישות עם נציגי משרד החינוך כדי לקיים את הנושא. יגור הדגישה את חשיבות הפלורליזם, אשר מתבטא באופייה ורוחה של פרדס חנה ובתושביה, ומשכך פלורליזם חינוכי הינו חלק מהותי בכך.

ח"כ שרן השכל מסרה: "מדובר באנשים טובים, ערכיים עם גישה חינוכית מדהימה שצריך לתמוך בהם ולקדם את היוזמה החינוכית שהם מובילים בלי שום ספק. כיו"ר ועדת החינוך לשעבר אני רואה חשיבות רבה בקידום גישות חינוכיות שונות רבות ברחבי הארץ. בכך נצעד לעבר מערכת חינוך איכותית יותר, פתוחה, מאפשרת ומותאמת פרטנית לצרכי ציבור הילדים וההורים".