מרכז ההתנדבות העירוני בכפר סבא ייקרא בית הדסה שיינפיין

מאת: אירית מרק

בית המתנדב ברחוב גלר ייקרא על שמה של הפעילה הדסה שיינפיין ז"ל, טקס הסרת הלוט ייערך מחר.

הדסה ז"ל היא אמו של חבר מועצת העיר בכפר סבא, אברהם ממה שיינפיין.

הצטרפו ל-32 אלף החברים בקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו – לחצו כאן להצטרפות

בית המתנדב בכפר סבא ייקרא החל מהשבוע על שמה של הדסה שיינפיין מוותיקות העיר, יקירת העיר ופעילה ציבורית שהקימה ארגונים התנדבותיים בעיר

מחר, יום שני 27/3, יתקיים בבית המתנדב ברחוב גלר בכפר סבא טקס מרגש, בו ישנה המקום את שמו וייקרא מעתה "בית הדסה שיינפיין – מרכז התנדבות עירוני" – על שמה של אחת מוותיקות העיר, שנפטרה בשנת 2010.

הדסה שיינפיין, נולדה בשנת 1921 ונקראה על שמ בית החולים "הדסה" בתל אביב, בו נולדה. כשהייתה בת 17 הגיעה לעבוד באריזת פירות הדר בכפר סבא, הכירה את יוחנן שיינפיין – בן למייסדי היישוב, והשניים הקימו פה משפחה.

הדסה שיינפיין ז"ל הייתה פעילה ציבורית החל משנות ה-50, ופעלה להקמת ארגונים התנדבותיים שונים בכפר סבא. בין היתר, הייתה ממקימי ארגון הוועד למען החייל בעיר, האגודה למלחמה בסרטן, איל"ן, עמותת "לב אל לב ישראל" והעמותה למען הקשיש.

לימים התגייסה להקמת אגודת "יעל" בבית החולים מאיר בכפר סבא, ובמסגרתה הקימה את מרכז המתנדבים בבית החולים – המעניק עזרה ותמיכה לחולים, לבני משפחותיהם ולאנשי הצוות במקום.

 

 

 

 

 

 


מפעל התנדבותה הגדול מכולם היה בהקמת בית החולים הגריאטרי ועל כל אלה ועוד – הוענק לה תואר יקירת העיר כפר סבא.
טקס חנוכת מרכז התנדבות עירוני על שמה של הדסה שיינפיין ז"ל יתקיים בשעה 18:00, במעמד ראש העיר רפי סער, בנה וחבר מועצת העיר אברהם (ממה) שיינפיין, חברות וחברי מועצה, בני משפחה ומתנדבים.

ראש העיר, רפי סער: "רוח ההתנדבות וערכי הנתינה לזולת שכל כך אפיינו את הדסה היקרה, הם הערכים הטבועים בקהילה הכפר-סבאית ושעל ברכיהם אנו מחנכים את ילדינו. הדסה זכתה לקבל את תואר יקירת העיר בגין שנים רבות בהן פעלה למען האוכלוסייה בעירנו, תוך שהיא מקדישה שעות רבות במתן סיוע והתנדבות באהבה גדולה ומתוך תחושת שליחות אמיתית. כולנו מוקירים את זכרה ונהנים עד היום מפירות עשייתה המבורכת והחשובה".

חבר מועצת העיר ויו"ר מינהלת אזרחים ותיקים, אברהם (ממה) שיינפיין: "הבית שלנו היה בית פתוח לכל מי שביקש עזרה או נזקק לסיוע כזה או אחר. אימא שלי הייתה ידועה בכינוי 'הלב הפועם של כפר סבא' בזכות פעילותה הענפה וכך היא חינכה אותנו. אין ברכה גדולה יותר ועשייה חשובה יותר ממתן עזרה לזולת והתנדבות למען האחר ואני מודה לראש העיר ולכל מי שהיה שותף להנצחת שמה של אמי במרכז ההתנדבות העירוני".