כ-6,000 רצות ורצים לקחו חלק במרוץ כפר סבא ה-31 ע”ש רס”ל זיו בלאלי

כ-6,000 רצות ורצים לקחו חלק במרוץ כפר סבא ה-31 ע”ש רס”ל זיו בלאלי, שהתקיים השנה בסימן חגיגות 120 לעיר כפר סבא. את המרוץ העממי הזניקו יחד ראש העיר רפי סער ויקיר העיר, רא”ל גבי אשכנזי

כ-6,000 רצות ורצים השתתפו בשבת האחרונה, 25/3, במרוץ כפר סבא המסורתי ע”ש רס”ל זיו בלאלי, שהתקיים זו השנה ה-31, כאשר השנה התקיים המרוץ בסימן חגיגות יום הולדת 120 לעיר כפר סבא, בנוכחות בני משפחתו של בלאלי ז”ל.

המרוץ נפתח באזור השעה 7:30 עם המקצה התחרותי ל-10 ק”מ, שהוזנק על ידי ראש העיר רפי סער יחד עם סגנו ומחזיק תיק הספורט אורן כהן ובמעמד סגן ראש העיר דני הרוש, משפחתו של זיו בלאלי ז”ל וסגן ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, תושב העיר אבי בנבנישתי.

בין משתתפי המרוץ ניתן היה למצוא רצות ורצים מקצועיים מרחבי הארץ, כמו גם מרוץ אופני יד עבור אנשים עם מוגבלויות. הרץ הכי מבוגר במקצה זה היה ויטלי יורייב בן 79 (יליד 1945), והרצה הכי מבוגרת במקצה זה הייתה ציפי שגב בת 71 (ילידת 1952).
בקרב הגברים זכה במקום הראשון אדיסו גואדיה מקבוצת “רצי הסימטה” עם התוצאה 30:33:06 דקות. במקום השני זכה ג’מאל עבדלמג’יד מקבוצת “אתלטי הסימטה תל אביב” עם התוצאה 30:38:98 דקות. במקום השלישי זכה איימרו עלמיה מקבוצת “הפועל אורן אתלטי השרון” עם התוצאה 30:41:02 דקות.

בקרב הנשים זכתה במקום הראשון אירנה קונוולוב עם התוצאה 35:55:29 דקות. במקום השני זכתה נועה ברקמן מקבוצת “רצי רמת השרון” עם התוצאה 36:44:58 דקות. במקום השלישי זכתה מינטאמר ביקאיה מקבוצת “רצי הסימטה” עם התוצאה 37:30:11 דקות.
במקצה אופני היד זכה במקום הראשון עמית חסדרי כאשר את המקום השני תפס דורון נחום ולמקום השלישי הגיע גרשון פכט.

לאחר הזנקת המקצה התחרותי, יצא לדרך מקצה ההליכה למרחק של 7.5 ק”מ, בו לקחו חלק משפחות כפר סבאיות רבות, ובאזור השעה 9:30 הזניק ראש העיר רפי סער, יחד עם הרמטכ”ל ושר הביטחון לשעבר, רא”ל גבי אשכנזי, את המקצה העממי – למרחק של 2.5 ק”מ.

אלפי תלמידות, תלמידים, הורים ותושבים לקחו חלק במקצה זה, שהוזנק בשתי פעימות, כאשר במקביל התקיימו הופעות של להקות מחול וספורט על הבמה ברחבת כיכר העיר, שם גם התקיים טקס חלוקת המדליות והגביעים לזוכים.

במרוץ השתתפו גם בתי ספר יסודיים, בתחרות בין בתי הספר על פי מספר המשתתפים מכל בית ספר, ובהתאם לגודל בתי הספר. בקרב בתי הספר היסודיים הגדולים זכה במקום הראשון בית הספר ברנר, במקום השני בית הספר ש”י עגנון ובמקום השלישי בית הספר אוסישקין. בקרב בתי הספר היסודיים הקטנים יותר, זכה במקום הראשון בית הספר הירוק ע”ש שמעון פרס, במקום השני בית הספר דבורה עומר ובמקום השלישי בית הספר בן גוריון.

ראש העיר, רפי סער: ” אני גאה באלפי תושבי העיר, נשים וגברים, נערים ונערות, ותיקי וותיקות העיר, שהשתתפו במרוץ המסמן יותר מכל את הקהילה הנפלאה של העיר שלנו. אני רוצה להודות באופן אישי למשפחת בלאלי היקרה, ליקיר העיר והרמטכ״ל לשעבר, גבי אשכנזי, שהזניק יחד איתי את אלפי המשתתפים, וכמובן לכל מי שעמד מאחורי ארגון האירוע החשוב הזה. המחמאות הרבות ושביעות הרצון הרבה מצד כל משתתפי ובאי המרוץ, מעידים יותר מכל על הצלחתו ונמשיך לקיים אירועים ופעילויות למען הקהילה הכפר-סבאית”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, אורן כהן: “שמחתי לפגוש ולראות את כל אלפי הרצות והרצים, שהגיעו גם השנה למרוץ כפר סבא – שהיה הפעם מיוחד במינו, והתקיים בסימן חגיגות ה-120 לעיר שלנו. מזג האוויר הקריר לא עצר את השמחה ואת ההפנינג הקהילתי הזה, שהתנהל במקצועיות רבה, תוך חשיבה על כל פרט ופרט. אני רוצה להודות לכל צוות רשות הספורט העירונית, על הארגון המופתי ומזמין את תושבי העיר להצטרף אלינו לאירוע ‘סובב פארק כפר סבא’ – הפנינג אופניים אתגרי שיתקיים בפארק העירוני בסוף החודש”.

רצ”ב: מרוץ כפר סבא ה-31. צילומים: רמי זרנגר