יום העצמאות בשכונות בכפר סבא: הפרויקט של רביבו וציון גולן בשכונת עליה ובשכונת קפלן מאור אדרי ודניאל בן חיים

חוגגים עצמאות 75 ויום הולדת 120 לכפר סבא

יום שלישי, 25/4 החל מהשעה 20:00.

התקווה 6, שירי מיימון, עידן חביב, ריקי גל, מושיקו מור, במת ילדים, אומנים מקומיים ומופע זיקוקים שקטים מרהיב מצפים לתושבי העיר. למחרת, כמיטב המסורת – חגיגות עצמאות בשכונות.

את טקס המעבר ליום העצמאות שיתקיים בערב יום שלישי 25 באפריל, שיחתום את אירועי הלאום, תפתח תזמורת כלי הנשיפה של הקונסרבטוריון העירוני. באירוע שיתקיים על בימת ככר העיר בקניון ערים ויחל באזור השעה 20:00.

לאחר מטח הזיקוקים השקטים באזור השעה 20:30, בהתחשבות בהלומי קרב ובעלי חיים ולאחר הצלחתו בשנה שעברה, יעלו לבמה המרכזית להקת התקווה 6, לאחריה תעלה להופיע הלהקה הייצוגית של ילדי העיר "להקת קול". בשעה 22:30 לערך תופיע הזמרת שירי מיימון. בנוסף תופיע גם להקת המחול הייצוגית "הורה כפר סבא" ויתקיים טקס מצטיינים עירוני בתחום החינוך והספורט.

השנה, יתקיים כאמור, בפעם השנייה בכפר סבא, מופע זיקוקים שקטים מרהיב, זיקוקים שקולות הנפץ שלהם שקטים באופן משמעותי מאלו של זיקוקים רגילים, אך עודם מרהיבים ומגוונים בצבעים וצורות כזיקוקים רגילים. הזיקוקים השקטים נועדו להקל על תושבים המתמודדים עם פוסט טראומה ולהנעים את החגיגות לקהלים נוספים הסובלים מקולות הנפץ של זיקוקים רגילים, בהם פעוטות, אנשים עם בעיות של ויסות חושי, אנשים שסובלים מחרדה ובעלי חיים.

במקביל להופעות המרכזיות שייערכו על בימת קניון ערים, צפויות ברחבי העיר הופעות נוספות, שיכללו הופעות של אומניות ואומנים מקומיים:

על הבימה המסורתית (רח' ויצמן פינת הרצל), תופיע החל מהשעה 20:20 להקת נתנאל קופרמן שתעניק באמצעות הרקדה בנוסח חסידי, אווירה חגיגית- מסורתית לחוגגים.

בבימת היכל התרבות, שתוקדש לאזרחיות ולאזרחים ותיקים, תופיע הלהקה המקומית "רוקסבא" ולאחריה יתקיים מופע של הזמרת ריקי גל.

על בימת רוטשילד (רח' ויצמן פינת רח' רוטשילד) יתקיים מופע קאברים של רפאל דהאן הכפרסבאי, שלאחריו יופיע באזור השעה 22:30 הזמר עידן חביב.

 

מושיקו מור (צילום: טל עבודי)

 

 

 

 

בפארק העירוני תוצב במה, שבשעות המוקדמות של הערב תהווה במת הופעות עבור ילדים וישוגרו זיקוקים שקטים לכל המשפחה ובהמשך תהפוך לבמת נוער. במת הילדים תכלול הופעה של  "חיפזון וזהירון" באזור השעה 20:00, שלאחריו יהיה מופע זיקוקים שקטים באזור השעה 20:30. יעלו להופיע להקות מקומיות ומופעי די.ג'י של מרכז המוזיקה העירוני לנוער גלריה 29. הבמה תהפוך לבמת נוער ובאזור השעה 22:30 יעלה ויופיע קווין רובין. באזור השעה 23:30 יופיע הזמר מושיקו מור.

כמו כן, בין השעות 20:30- 23:30 ייערך במדרחוב ירושלים לכבוד יום העצמאות ויום הולדת 120 לכפר סבא הפנינג צבעוני לילדים ולכל המשפחה. במסגרת הפעילות החגיגית יתקיימו מופעי תיאטרון רחוב, קרקס פסלים חיים ועוד.

באולם הספורט של בית ספיר יתקיימו ריקודי עם, עם המרקיד אלי מימון, החל מהשעה 20:30.

יש לציין שבכל החגיגות, לרבות בפארק ובמרכז העיר, יהיו מתחמי צפייה נגישים, פטור מתור בדוכני המזון עבור אנשים עם מוגבלויות ובאתר העירייה יפורסמו כלל הסדרי הנגישות, החניה והתנועה. כמו כן, עיריית כפר סבא תפעיל מערך שאטלים לחגיגות – ממזרח העיר וממערבה למרכז, לאזור הפארק וחזור, אשר יפורסמו אף הם באתר העירייה.

למחרת, ביום רביעי, 26 במאי, יתקיימו חגיגות בשכונות לרווחת תושבי העיר. בין השעות 13:00-10:00 יתקיימו הפנינג מתנפחים לילדות ולילדים בשני מוקדים: רחוב המוביל בשכונת הדרים ובפארק 80 במערב העיר.

 

 

בנוסף יתקיימו ביום זה חגיגות עצמאות בשכונות נוספות:

במגרש הפועל עלייה יתקיימו החל מהשעה 18:00 חגיגות עצמאות לתושבי השכונה, במסגרתן יופיעו הפרויקט של רביבו והזמר ציון גולן, ישתתפו אומנים מקומיים, יפוזרו מתנפחים צבעוניים לילדים תוך הפעלות ומופעים חגיגיים לילדים ולכל המשפחה. הכניסה לחגיגות תתאפשר מרחוב בורוכוב.

בשכונות קפלן ויוספטל יתקיימו החגיגות החל מהשעה 18:00 ברחבת קולנוע חן, שברחוב לוי אשכול. באירוע יופיעו הזמרים מאור אדרי ודניאל בן חיים, ישתתפו אומנים מקומיים ויתקיימו מופעים והפעלות ייעודיות לילדים ולכל המשפחה.

ראש העיר רפי סער: "כפר סבא נערכת לאירועי יום העצמאות עם מגוון אדיר של בימות ואירועים לתושבים בכל הגילים, כאשר השנה אנו אף חוגגים שנה מיוחדת במינה – יום הולדת 120 לעיר שלנו, שנוסדה בשנת 1903. גם השנה הצלחנו להביא לכפר סבא את מיטב הזמרות והזמרים הישראלים, אומנים מהשורה הראשונה, שיגיעו לחגוג איתנו בעיר את יום העצמאות ולהנעים את הערב החגיגי בשירים מוכרים משלל סגנונות. גם השנה צפוי לנו בעיר מופע מושקע של זיקוקים שקטים, שיאפשר גם לאנשים שרגישים לרעש הדי הפיצוץ, ליהנות מהמופע הצבעוני. אני מאחל לכולם יום עצמאות שמח ומזמין באופן אישי את כל תושבות ותושבי העיר להגיע לאירועים המהנים ולחגוג יחד את החג הלאומי ואת היווסדה של כפר סבא”.